Η Stellantis κλείνει εργοστάσιο στο Luton | Βαθαίνει η κρίση στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία

H βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίση λόγω της έλλειψης ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προειδοποίησε το αφεντικό του βρετανικού βραχίονα της Ford.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Η Lisa Brankin, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ford UK, ζήτησε από την κυβέρνηση να εισαγάγει επειγόντως «κίνητρα», όπως φορολογικές ελαφρύνσεις, για να πείσει τους οδηγούς να εγκαταλείψουν τη βενζίνη και το ντίζελ.

Ανέφερε ότι η Ford έχει επενδύσει «σημαντικά» στην παραγωγή και ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, με «πολύ πάνω από» 350 εκατομμύρια £ να επενδύονται γύρω από την ηλεκτροκίνηση στο Ηνωμένο Βασίλειο, προσθέτοντας: «Πρέπει κάπως να το κάνουμε να λειτουργήσει όλο αυτό».

Ερωτηθείσα εάν είναι ευχαριστημένη που η κυβέρνηση τηρεί τους στόχους γύρω από τα EV και τον τερματισμό της παραγωγής πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, εφόσον βοηθούν να πειστούν οι πελάτες να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα, η Brankin είπε στο BBC Radio 4 Today: «Ναι, νομίζω ότι ναι.

Αλλά πρόσθεσε: «Ως κλάδος έχουμε επανειλημμένα πει ότι υποστηρίζουμε την πορεία της κυβέρνησης και υποστηρίζουμε τις φιλοδοξίες που έχει θέσει, απλώς δεν υπάρχει ζήτηση από τους πελάτες».

Οι δηλώσεις έρχονται καθώς ο Sir Keir Starmer αμφισβητήθηκε έντονα κατά τη διάρκεια της ώρας του πρωθυπουργού στη βουλή σχετικά με τις πιθανές απώλειες θέσεων εργασίας μετά την ανακοίνωση από την ιδιοκτήτρια εταιρεία της Vauxhall, Stellantis, η οποία είπε ότι θα κλείσει το εργοστάσιο κατασκευής βαν στο Luton.

Η αρχηγός του Συντηρητικού Κόμματος, Kemi Badenoch, επιτέθηκε στον Sir Keir λέγοντας ότι «δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται» για τις απώλειες θέσεων εργασίας και αμφισβήτησε την απόφασή του να συνεχίσει με τη δέσμευση της προηγούμενης κυβέρνησης των Tory να καταργήσει σταδιακά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Η ίδια πρόσθεσε: «Ίσως να μπορούσε να δείξει μεγαλύτερη ανησυχία για τα 1.100 άτομα που ανακάλυψαν χθες ότι θα μπορούσαν να χάσουν τη δουλειά τους στο εργοστάσιο της Vauxhall στο Luton».

«Επομένως, ενώ ταξιδεύει αναλαμβάνοντας μονομερείς δεσμεύσεις, πίσω στην πατρίδα οι επιπτώσεις στον πραγματικό κόσμο είναι το κλείσιμο επιχειρήσεων στο Bedfordshire και το Basildon. Εμμένει ο Πρωθυπουργός στην υπόσχεσή του να απαγορεύσει την πώληση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2030 ακόμη και αν χαθούν περισσότερες θέσεις εργασίας;».

Ο Sir Keir απάντησε: «Το ζήτημα των θέσεων εργασίας στο Luton είναι πολύ σοβαρό και οι οικογένειες και οι εργαζόμενοι θα ανησυχούν πολύ και προφανώς ασχολούμαστε μαζί τους. Θα υπενθυμίσω στην αρχηγό της Αντιπολίτευσης ότι οι εντολές υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων, που είναι το θέμα στη συγκεκριμένη περίπτωση, εισήχθησαν ουσιαστικά από την προηγούμενη κυβέρνηση. Θα της υπενθυμίσω επίσης ότι ήταν εκείνη, ως γενική γραμματέας των επιχειρήσεων, που τους παρουσίασε. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε αυτές τις κοινότητες».

Η Badenoch απάντησε: «Σαφώς και δεν έχει διαβάσει τα σχετικά για τις εντολές υπέρ των EV. Το γεγονός είναι ότι αλλάξαμε την ημερομηνία και διευκολύναμε τους ανθρώπους. Ό,τι κάνει είναι να επιτίθεται σε ανθρώπους».

Η Υπουργός Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου Rachel Reeves έχει πει ότι η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει «την κατάλληλη υποστήριξη» για την αυτοκινητοβιομηχανία καθώς θα καταργήσει σταδιακά τις πωλήσεις νέων οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. «Είμαστε δεσμευμένοι στον στόχο του 2030 για τη σταδιακή κατάργηση της αγοράς νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, αλλά είναι πολύ σημαντικό στο πλαίσιο αυτό να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε τη σωστή ισορροπία και θα έχουμε την κατάλληλη υποστήριξη για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Βρετανία», έχει αναφέρει η Reeves στους τηλεοπτικούς σταθμούς.

«Μόλις ξεκινήσαμε μια διαβούλευση για να εξετάσουμε τα σχέδια που κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση, τα οποία θα σήμαιναν πρόστιμα σε επιχειρήσεις που δεν πούλησαν ένα ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων, επειδή θέλουμε να διατηρήσουμε τις επενδύσεις, θέλουμε να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας στη Βρετανία».

Η Society of Motor Manufacturers and Traders έχει προειδοποιήσει ότι ο ρυθμός της μετάβασης θα μπορούσε να πλήξει τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς η ζήτηση για οχήματα μηδενικών εκπομπών «δεν ανταποκρίθηκε στις φιλοδοξίες».

Σύμφωνα με την εντολή για οχήματα μηδενικών εκπομπών (Zev), τουλάχιστον το 22 τοις εκατό των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται από κάθε κατασκευαστή στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, με το όριο να αυξάνεται κάθε χρόνο. Η εντολή, ως έχει, θέτει ως στόχο να φτάσει το 80 τοις εκατό έως το 2030, αλλά η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να προχωρήσει στην απαγόρευση της πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και φορτηγών από το 2035 στο 2030, αντιστρέφοντας μια αλλαγή που εισήγαγε ο Rishi Sunak πέρυσι.

Εχθές, ο υπουργός Επιχειρήσεων Jonathan Reynolds σηματοδότησε μια γενική αναθεώρηση των στόχων της κυβέρνησης για ηλεκτρικά οχήματα μετά την ανακοίνωση της Vauxhall για το κλείσιμο του εργοστασίου της στο Luton.

Η Stellantis, η οποία διαθέτει επίσης τα Citroen, Peugeot και Fiat, δήλωσε ότι θα συνδυάσει την παραγωγή στο άλλο εργοστάσιό της στο Ellesmere Port. Η εταιρεία είπε ότι η οικολογική πολιτική των Εργατικών τροφοδότησε την απόφαση -η οποία θέτει σε κίνδυνο περίπου 1.100 θέσεις εργασίας.

Η κυβέρνηση έχει τώρα ξεκινήσει μια επείγουσα αναθεώρηση των στόχων πωλήσεων που έχουν σχεδιαστεί για να επιταχύνουν τη μετάβαση των EV, μετά από επανειλημμένες προειδοποιήσεις ότι θέτουν θέσεις εργασίας και επενδύσεις σε κίνδυνο. Η απαγόρευση του 2030 θα σημαίνει ότι οι εταιρείες δεν θα μπορούν να πουλήσουν αυτοκίνητα καθαρών ορυκτών καυσίμων, αλλά θα μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν υβριδικά μέχρι το 2035.

Νωρίτερα φέτος, το αφεντικό της Stellantis, Carlos Tavares, προειδοποίησε για το αμφίβολο μέλλον τόσο του Luton, που κατασκευάζει οχήματα εδώ και 120 χρόνια, όσο και του Ellesmere Port.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *