Στέφανος Κασσελάκης | Η αλήθεια για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις του

Κάποια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι είναι εφοπλιστής, ενώ άλλα ότι είναι επιχειρηματίας με έδρα το Μαϊάμι και εξειδίκευση στα ναυτιλιακά. Ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξη του υποστήριξε ότι είναι «αυτοδημιούργητος εφοπλιστής».

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Σύμφωνα πάντως με το βιογραφικό του στην ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ, o Στέφανος Κασσελάκης δραστηριοποιείται από το 2015 στην ναυτιλία.

Σε άρθρο του με τίτλο «Στέφανος Κασσελάκης: Ένας μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη του ΣΥΡΙΖA» ο Εθνικός Κήρυκας ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «… στα 30 χρόνια του είχε αγοράσει καράβια, τα οποία πούλησε, βγάζοντας πολύ μεγάλο κέρδος για τους επενδυτές και στη συνέχεια άνοιξε ένα δεύτερο επενδυτικό κεφάλαιο στη ναυτιλία, με απόλυτη επιτυχία.»

«Ήταν πλοιοκτήτης και ιδρυτής της Swiftbulk, έκανε τη διαχείριση, είχε την εποπτεία, έχτισε ολόκληρη υποδομή από το μηδέν, από τραπεζικούς λογαριασμούς, προσωπικό και ενοικιοστάσια και δημιούργησε κέρδη και για τους άλλους και για τον εαυτό του», επισήμανε.

To tradewinds τον αναφέρει ως επενδυτή πλοίων που κέρδισε μια μικρή περιουσία μέσω ευκαιριακών asset play σε bulker και τάνκερ πέρυσι.

Αν και ο ίδιος δεν έχει αναφέρει λεπτομέρειες για τις επενδύσεις του στη ναυτιλία, είναι γνωστό ότι είχε τον τίτλο του CEO στη ναυτιλιακή Swiftbulk, η οποία δεν διαθέτει πλέον πλοία.

Η εταιρεία διαχειρίζονταν τα πλοία της Tiptree Marine, θυγατρικής της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Tiptree. Μάλιστα, κατά τα δημοσιεύματα, η Tiptree Marine είχε στενούς δεσμούς με την ελληνική ναυτιλιακή A.M. Nomikos.

H Swiftbulk “έχτισε” το 2018-19 στόλο με τρία bulkers και δύο product tankers, την εξαγορά των οποίων είχε χρηματοδοτήσει η μητρική Tiptree, και δεν είχαν δανειακά βάρη.

Εντός του Ιουνίου του 2022 η εταιρεία, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προχώρησε σε πώληση των φορτηγών πλοίων, σε πρώτη φάση, εκμεταλλευόμενη την άνοδο των τιμών και αποχώρησε από την αγορά ξηρού φορτίου, αποκομίζοντας συνολικά 67,7 εκατ. δολάρια.

Συγκεκριμένα, προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 55,800-dwt Osios David (κατασκευής 2012) και του χωρητικότητας 82,100-dwt Thestelia K (κατασκευής 2009).

Σύμφωνα με τα αρχεία του χρηματιστηρίου, από τα δύο πλοία η εταιρεία αποκόμισε 46,2 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 14,1 εκατ. δολάρια ήταν κέρδη.

Νωρίτερα είχε πουλήσει και το χωρητικότητας  55,600-dwt Stilianos K (κατασκευής 2010), έναντι 21,5 εκατ. δολάρια.

Συνολικά η εταιρεία κατέγραψε υπεραξίες από τις πωλήσεις των τριών πλοίων 21,2 εκατ. δολαρίων.

Μετά από τις παραπάνω κινήσεις ο στόλος της ναυτιλιακής παρέμεινε με δύο τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου MR2, με τον κ. Κασσελάκη να υποστηρίζει τότε στο tradewinds: «Ευχαρίστως θα επανεπενδύαμε στο ξηρό φορτίου εάν εντοπίσουμε ξανά ένα ελκυστικό σημείο εισόδου».

Λίγο αργότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρεία πούλησε ποσοστό 10% του τάνκερ της Swift Omaha (χωρητικότητας 46,100-dwt και κατασκευής 2010), στην εισηγμένη στην αγορά του Όσλο ναυτιλιακή ADS Maritime Holding, η οποία ανέλαβε την διαχείριση του και το μετονόμασε σε UOG Oslo.

Η δικαστική διαμάχη

Σύμφωνα με το tradewinds η Tiptree απέκτησε την Swiftbulk του Κασσελάκη το 2018 μαζί με την εταιρεία θαλάσσιων επιχρισμάτων της οικογένειάς του και χρηματοδότησε την αγορά τριών bulker και δύο δεξαμενόπλοιων κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους και του επόμενου.

Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή πυροδότησε μία σειρά νομικών προσφυγών από τον πρώην σύμβουλο επενδυτικής τραπεζικής του κ. Κασσελάκη, την Silver Leaf Partners.

Ο διευθυντής της Silver Leaf, Fyzul Khan, δικηγόρος και ο ίδιος, έκανε αγωγή για λογαριασμό της εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι η πρώην συνεργάτης της εταιρείας Kathleen Lauster είχε αναλάβει να υλοποιήσει πολλές εργασίες για τον Κασσελάκη και έλαβε μόνο 2.000 δολάρια ως αποζημίωση.

Αν και οι αρχικές αξιώσεις της Silver Leaf ήταν στα 22 εκατ. δολάρια, αργότερα η εταιρεία μείωσε την απαίτηση σε 4 εκατ. δολάρια, απέσυρε τις κατηγορίες για απάτη και αντικατέστησε τον Khan με εξωτερικό νομικό σύμβουλο.

Τελικά η δικαστική διαμάχη είχε αίσιο τέλος για την Swiftbulk, όταν και η τελευταία αγωγή της Silver Leaf απορρίφθηκε μετά από απόφαση δικαστηρίου της Νέας Υόρκης.

H οικογενειακή επιχείρηση

Ο πατέρας του Στέφανου Κασσελάκη, ο Θεόδωρος Κασσελάκης ήταν αντιπρόσωπος στην Ελλάδα της εταιρείας Casco Κansai Paint, η οποία δραστηριοποιούνταν στα ναυτιλιακά χρώματα και μάλιστα ήταν από τους πρώτους που εισήγαγαν τα οικολογικά χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν σε θαλαμηγούς και πλοία.

Θεόδωρος Κασσελάκης
Θεόδωρος Κασσελάκης  πηγή: ELNAVI

Είχε τα γραφεία του στη Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Μοσχάτο.

Μάλιστα το 1995, σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα, είχε λανσάρει στην ελληνική αγορά τα καινοτόμα χρώματα Nu Forte, που ήταν πιο φιλικά προς το περιβάλλον και τα προτιμούσαν μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές της εποχής, όπως η Brave Maritime του Νίκου Βαφειά.

Αναδημοσίευση από mononews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *