Ποια smartphones σαρώνουν | Πιο ακριβά κινητά αγοράζουν οι Έλληνες

Ποια smartphones σαρώνουν | Πιο ακριβά κινητά αγοράζουν οι Έλληνες

Πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν πλέον οι Έλληνες καταναλωτές, για να αποκτήσουν μια συσκευή smartphone, καθώς το κινητό τηλέφωνο γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, ειδικά εν μέσω πανδημίας. Ως αποτέλεσμα, η αγορά smartphones στην Ελλάδα διευρύνεται σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, αλλά κινείται ακόμη πιο ανοδικά σε επίπεδο αξίας, αφού οι Έλληνες στρέφονται σε πιο ακριβές συσκευές.

Από Νατάσσα Φραγκούλη

Τόσο στο μέχρι σήμερα διανυθέν διάστημα της τρέχουσας χρήσης όσο και στο σύνολο του 2021, οι πωλήσεις smartphones στην Ελλάδα θα κινηθούν οριακά στα περσινά επίπεδα σε όγκο, ενώ αναμένεται αύξηση σε επίπεδο αξίας της αγοράς. Με αυτά τα δεδομένα οι κατασκευαστές στην Ελλάδα διασταυρώνουν… τις high end συσκευές τους, διεκδικώντας μεγαλύτερα μερίδια από μια αγορά, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα κινητική, με τον ανταγωνισμό να οξύνεται ειδικά στο κομμάτι των πιο ακριβών συσκευών.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys, την πρωτιά από πλευράς όγκου πωλήσεων smartphones στην ελληνική αγορά κατέχει η κινεζική εταιρεία Xiaomi, με ένα εντυπωσιακό μερίδιο 51%. Η εταιρεία μέσα σε έναν μόλις χρόνο κατάφερε (το β’ τρίμηνο του 2021) να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 113% -σε τεμάχια- σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Δεύτερη στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών έρχεται η Samsung με μερίδιο αγοράς 22% και αύξηση πωλήσεων 11% σε ετήσια βάση (μεταξύ β’ τριμήνου 2020 και β’ τριμήνου 2021).

TikTok r 0608 1 1536x1060 1
FILE PHOTO: A person holds a smartphone with the TikTok logo displayed in this picture illustration taken Nov. 7, 2019. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo | Ποια smartphones σαρώνουν | Πιο ακριβά κινητά αγοράζουν οι Έλληνες

Ποια brands προτιμούν οι Έλληνες

Στην ίδια λίστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, που δημοσιοποίησε χθες σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους η Xiaomi, ακολουθεί η TCL, με μερίδιο της αγοράς 11%. Η τελευταία έκανε ρεκόρ ανόδου σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με τις πωλήσεις να διευρύνονται σε ποσοστό 1.430%.

Την πρώτη πεντάδα των πιο ισχυρών κατασκευαστών στην ελληνική αγορά smartphones συμπλήρωσαν η Apple με μερίδιο 6% και αύξηση πωλήσεων κατά 21%, και η realme με μερίδιο 4%.

Πάντως, όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς, τα μερίδια αυτά δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθούν τους επόμενους μήνες, καθώς πολλές από τις εταιρείες του κορυφαίου «top 5» παρουσιάζουν τώρα τα νέα μοντέλα τους, τα οποία θα ρίξουν στη μάχη των εορταστικών αγορών.

apple vs facebook feature
Ποια smartphones σαρώνουν | Πιο ακριβά κινητά αγοράζουν οι Έλληνες

Θα αυξηθούν περαιτέρω οι τιμές;

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές smartphones, που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στο κομμάτι των logistics, με τις αυξήσεις στο κόστος των μεταφορικών να προβληματίζουν σοβαρά τις εταιρείες του κλάδου τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως.

Όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της Xiaomi, παλιά το κόστος μεταφοράς ενός κοντέινερ ήταν 2.500 ευρώ και πλέον έχει εκτοξευθεί στα 13.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα, οι εταιρείες απορροφούν αυτό το επιπλέον κόστος, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, ωστόσο, αν δεν υπάρξει εξορθολογισμός του κόστους των μεταφορικών, αυτές οι αυξήσεις δεν αποκλείεται να μετακυλιστούν στον τελικό καταναλωτή.

Η παγκόσμια εικόνα

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά smartphones επιδεικνύει επίσης έντονη κινητικότητα. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του έντονου ανταγωνισμού είναι, για παράδειγμα, η άνοδος της Xiaomi, η οποία καταλαμβάνει πλέον τη δεύτερη θέση μεταξύ του κορυφαίου «top 5» με τους πιο ισχυρούς κατασκευαστές της διεθνούς αγοράς, μετά από την έχουσα τα πρωτεία Samsung.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της IDC, στο β’ τρίμηνο του 2021, η Samsung παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης με ένα μερίδιο 18,8%. Από την πλευρά της, η Xiaomi απέσπασε το ίδιο διάστημα μερίδιο 16,9% των παγκοσμίων πωλήσεων (από 10,3% έναν χρόνο νωρίτερα). Την τρίτη θέση παγκοσμίως κατέχει η Apple με μερίδιο 14,1%, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Oppo με 10,5% και η vivo με 10,1% (από 8,6% το β’ τρίμηνο του 2020).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *