Ναυτιλία – Slide2Open Shipping Finance | Η Ουκρανία, ο Πούτιν και οι κυρώσεις

Ναυτιλία - Slide2Open Shipping Finance | Η Ουκρανία, ο Πούτιν και οι κυρώσεις

Την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία ανέλυσε ο Timothy Ash της Bluebay Asset Management, κατά τη διάρκεια του 5ου ετήσιου συνεδρίου Slide2Open Shipping Finance, συζητώντας με τον Yuri Bender των Financial Times.

Όπως τόνισε ο Timothy Ash, αναλύοντας την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία, η περιοχή είναι σημαντική δεδομένου του μεγάλου αριθμού πλοίων που πλέουν στη Μαύρη Θάλασσα, της σημασίας των ουκρανικών λιμένων για την παγκόσμια ναυτιλία και του ότι το 15% περίπου των ναυτικών παγκοσμίως προέρχονται από τη Ρωσία και την Ουκρανία.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B1

Ειδικά για τον πρόεδρο Πούτιν, σημείωσε ότι «έχει γίνει ένας διεθνής παρίας» και ότι «οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί δεν έχουν προηγούμενο». Τόνισε δε ότι ακόμη και αν επιβληθεί ο Πούτιν, η Ρωσία δεν θα ανακάμψει οικονομικά καθώς το κόστος ανοικοδόμησης θα είναι τεράστιο και το μόνο σίγουρο για το μέλλον της Ρωσίας είναι η «οικονομική κατάρρευση και η φτώχεια».

Για το σενάριο να κερδίσει τον πόλεμο ο Πούτιν και ακολούθως να εγκαταστήσει μια κυβέρνηση στην Ουκρανία, «αυτή η κυβέρνηση δεν θα μπορεί να αναπτύξει εμπορικές συναλλαγές με τον υπόλοιπο κόσμο» είπε. «Στο τέλος οι Ρώσοι θα είναι φτωχότεροι εξαιτίας του πολέμου, και αυτό θα σημάνει το τέλος του καθεστώτος Πούτιν», κατέληξε.

ABOUT UKRAINE YURI TIM 2

Ο Timothy Ash ανέφερε επίσης για την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ότι πρόκειται για μια «Σύγκρουση των Πολιτισμών», μια σύγκρουση συστημάτων διακυβέρνησης, όπου «μπορεί να νοθευτούν οι εκλογές και να αγοραστούν πολιτικοί». «Είναι μια σύγκρουση που αφορά την έννομη τάξη και τη δημοκρατία, γι’ αυτό άλλωστε πρώην σύμμαχοι της Ρωσίας αλλάζουν πλευρά και υποστηρίζουν την Ουκρανία. Αυτό μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για βελτίωση των σχέσεων της Κίνας με τη Δύση».

Αναφερόμενος στη συμμετοχή της ναυτιλίας στις κυρώσεις, σημείωσε το παράδειγμα της Maersk η οποία δεν μεταφέρει πια κοντέινερ στη Ρωσία. «Οι περισσότεροι δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ενέργεια αλλά, συνολικά, οι επιχειρήσεις θα μειώσουν τις συναλλαγές τους με τη Ρωσία, με καταστροφικές συνέπειες». τόνισε.

Υπενθύμισε επίσης ότι ο παγκόσμιος αντίκτυπος θα είναι τεράστιος, θα υπάρξουν διαταραχές στις αλυσίδες προσφοράς και αύξηση των τιμών.

Το Συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2022 παρακολούθησαν ζωντανά περισσότεροι από 15.000 θεατές από την Ελλάδα και 52 χώρες, στην πλειοψηφία τους μέλη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, επενδυτές, καθώς και στελέχη και ειδικοί από τον χώρο της τεχνολογίας.

Timothy Ash
o Timothy Ash

Ο Timothy Ash είναι ανώτερος υπεύθυνος στρατηγικής στην Bluebay Asset Management στο Λονδίνο.

Κατέχει αυτή τη θέση από το 2017 μετά από 25 χρόνια καριέρας ως οικονομολόγος στo City του Λονδίνου, επικεφαλής ερευνητικών ομάδων EM (Ανατολικής Μεσογείου) και CEEMEA (Κεντρικής Ανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής) στις RBS, Bear Stearns, Nomura, ICBC Standard Bank, κ.ά. Πριν από αυτό εργάστηκε ως οικονομολόγος στην EIU (Economist Intelligence Unit) και ως σύμβουλος ανάπτυξης στη Ρωσία και την πρώην Σοβιετική Ένωση, ζώντας στην Ουκρανία για ένα χρόνο στα μέσα της δεκαετίας του 1990 καθώς και στη Ρωσία, κ.ά.

Έχει καλύψει την Ουκρανία για 34 χρόνια, την οποία επισκέφτηκε για πρώτη φορά το 1988 και τη Ρωσία το 1987. Βλέπει τη Ρωσία μέσα από ένα πρίσμα σοβιετικών σπουδών και έναι ένας από τους λίγους αναλυτές που πρόβλεψαν αυτήν την τρέχουσα κρίση, υποστηρίζοντας ήδη από το 2015 ότι ερχόταν μία καθοριστική σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Πέρυσι έδινε 90% πιθανότητα για πόλεμο μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας αυτόν το χειμώνα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *