Σκλαβενίτης | Τι ετοιμάζει σε Κηφισιά, Φιλαδέλφεια, Γλυφάδα

Σκλαβενίτης | Τι ετοιμάζει σε Κηφισιά, Φιλαδέλφεια, Γλυφάδα

Τις επόμενες κινήσεις για την ενίσχυση του eMarket της ετοιμάζει αυτή την περιοδο η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος.

Ειδικότερα η εταιρεία που δραστηριοποιείται μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα ετοιμάζει νέο darkstore στην πρωτεύουσα με στόχο να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες που παρουσιάζονται.

Σε αυτό το πλαίσιο η επιχείρηση έχει αποκτήσει ένα ακίνητο στην Κηφισιά, το οποίο πρόκειται να ενεργοποιήσει εντός του τρέχοντος έτους για την δημιουργία ενός νέου darkstore και στόχευση είναι η προσθήκη ενός ακόμη κατά το προσεχές χρονικό διάστημα επίσης στην Αττική.

Θυμίζουμε ότι η Σκλαβενίτης έχει ήδη αναπτύξει ένα νέο darkstore στην οδό Πέτρου Ράλλη, ενώ διατηρεί και βοηθητικό χώρο για τις παραγγελείες του eMarket στην οδό Κλεισθένους στον Γέρακα, το οποίο προήλθε από την εξαγορά της caremarket.

Επί του παρόντος μέσα του ηλεκτρονικού καταστήματος η Σκλαβενίτης εξυπηρετεί περισσότερους από 10.000 κωδικούς. Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλονίκη ήδη η επιχείρηση έχει δημιουργήσει κατά τη διάρκεια του 2021 ένα darkstore στην Πυλαία.

Επί του παρόντος το eMarket για τον Σκλαβενίτη κινείται στα επίπεδα της αγοράς σε αναλογία επί του συνολικού κύκλου εργασιών, ήτοι μεταξύ 2%-3%. Παρά την εκτιμώμενη κάμψη που μπορεί να καταγραφεί στις ηλεκτρονικές παραγγελίες στη χώρα μας μετά το πέρας της πανδημίας, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ διαβλέπει σημαντικές προοπτικές σε μακροπρόθεσμη βάση για το συγκεκριμένο κανάλι πωλήσεων.

Τα νέα καταστήματα που ετοιμάζει σε Ν. Φιλαδέλφεια και Γλυφάδα

Σε ό,τι αφορά στα φυσικά της καταστήματα η εταιρεία Σκλαβενίτης αυτή τη στιγμή επαναπροσδιορίζει το πλάνο της που αφορά στην διενέργεια ανακαινίσεων, δεδομένου και του αυξημένου ενεργειακού κόστους που αποτελεί βασική παράμετρο επιβάρυνσης για το σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου.

Ταυτόχρονα όμως επενδύσει σε δύο κομβικού χαρακτήρα – λόγω τοποθεσίας – νέα καταστήματα. Το ένα από αυτά θα βρίσκεται στις παλιές εγκαταστάσεις της Mava (πρώην αντιπροσωπεία Renault του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου).

Το εν λόγω ακίνητο έλαβε μόλις χθες την έγκριση της αρχιτεκτονικής μελέτης από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, που ανοίγει το δρόμο για την κατασκευή του. Το δεύτερο σημείο αφορά στη δημιουργία ενός ακόμη καταστήματος στα νότια προάστια και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα, στο σημείο που κατά το παρελθόν λειτουργούσαν οι κινηματογράφοι Νova Cinema Odeon.

Θα θυμίσουμε ότι ήδη ο Σκλαβενίτης διατηρεί  στην ευρύτερη περιοχή ένα ακόμη κατάστημα στη Βούλα επί της λεωφόρου Βασιλέως Παύλου καθώς και ένα υπερμάρκετ στη λεωφόρο Βουλιαγμένης 174 και Πρίγκηπος Πέτρου, επίσης στη Γλυφάδα.

Το κατάστημα της Εθνικής Οδού στις παλιές εγκαταστάσεις της Renault θα αποτελέσει το 33ο υπερμάρκετ της αλυσίδας, καθώς έρχεται να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα. Ο λόγος για καταστήματα με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ.

Στο +5% οι πωλήσεις του 2021

Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων και με βάση τις ίδιες πληροφορίες η ανάπτυξη πωλήσεων για τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη το 2021 ανήλθε σε ποσοστό 5% σε σύγκριση με εκείνες του 2020. Την ίδια στιγμή η ανάπτυξη συνολικά της αγοράς των σούπερ μάρκετ την περασμένη χρονιά κινήθηκε σε ποσοστό 1%.

Θυμίζουμε ότι το 2020 η μητρική εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη είχε καταγράψει πωλήσεις 3,15 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, με το ποσοστό ανάπτυξης του 5% για το 2021, ο τζίρος κινήθηκε στα επίπεδα των 3,3 δισ. ευρώ την περασμένη χρονιά.

Οι μεγάλες αίθουσες σούπερ μάρκετ κρατούν τα σκήπτρα της ανάπτυξης

Σημειώνεται ότι σε επίπεδο αγοράς και σε ό,τι αφορά τις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (υπερμάρκετ) όπου ο Σκλαβενίτης διατηρεί τον μεγαλύτερο αριθμό σημείων πώλησης έναντι του ανταγωνισμού, συνέχισαν και το 2021 να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, της τάξεως του +8,1% στις πωλήσεις τους.

Με αρκετά πιο συγκρατημένο ρυθμό ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. με ανάπτυξη στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτης | Έγιναν 50 ετών | Φωτογραφίες από το ιστορικό αρχείο

Υπάρχουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ που χρησιμοποιούν τα γενέθλια τους, ακόμη και κάθε χρόνο, ως αφορμή για να διαφημιστούν και να κάνουν προωθητικές ενέργειες. Η Σκλαβενίτης σίγουρα δεν είναι μία από αυτές. Ακόμη και στο χρυσό ιωβηλαίο της που είναι φέτος, η ομώνυμη οικογένεια που είναι στην διοίκηση, επέλεξε να το αποσιωπήσει προς το ευρύ κοινό και τους πελάτες της και λόγω των υγειονομικών συνθηκών να μην τελέσει κάποια εκδήλωση προς τιμήν των εργαζομένων, την ικανοποίηση των οποίων θέτει ως πρωταρχικό στόχο.

Ο Σκλαβενίτης πριν γίνει σούπερ μάρκετ

Οι επιχειρηματικές ρίζες της οικογένειας Σκλαβενίτης ξεκινούν από την Λευκάδα, στις αρχές του περασμένου αιώνα όπου ο παππούς των σημερινών μετόχων Γεράσιμος Σκλαβενίτης δραστηριοποιείται στην εισαγωγή ξυλείας και την εξαγωγή κρασιών. Το 1936 η οικογένεια μαζί με τα τέσσερα παιδιά της, Θεοδώρα, Γιάννη, Σπύρο και Νάσο, θα βρεθεί στην Αθήνα μετά από μια απρόβλεπτη επιχειρηματική εξέλιξη. Ένα ατύχημα σε μια μεγάλη παρτίδα εξαγωγών ήταν αιτία να καταστραφούν οικονομικά και η νέα αρχή επιδιώχθηκε στην πρωτεύουσα.

Η νέα αρχή δεν ήρθε ποτέ καθώς τους πρόλαβε ο Πόλεμος και η Κατοχή. Οι δύο γονείς θα πεθάνουν από ασιτία το 1942 και ρόλο προστάτη αναλαμβάνει ο μεγαλύτερο γιος, ο 18χρόνος Γιάννης. Μετά την αποχώρηση των Γερμανών μαζί με τον Σπύρο έδειξαν αμέσως την έφεση τους προς το εμπόριο. Στην Κεντρική Αγορά άρχισαν να διαθέτουν μπαχαρικά, κεχρί και καναβούρι. Καταλυτική για την περαιτέρω εξέλιξη τους ήταν η συνεργασία με τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο, έναν Μικρασιάτη πρόσφυγα, στις αρχές της δεκαετίας του ΄50. Μαζί το 1954 θα δημιουργήσουν στα Πετράλωνα την «Σ. Σκλαβενίτης & ΣΙΑ» όπου είχε αντικείμενο το χονδρεμπόριο τροφίμων.

Εδρα της Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Σία Ο.Ε 1965
Εδρα της Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ & Σία Ο.Ε (1965 )

Η μεταπολεμική Αθήνα αποκτά τα πρώτα εξαψήφια τηλέφωνα και οι συνέταιροι σκέφτονται να εκμεταλευτούν την νέα τεχνολογία που εισέρχονταν στην καθημερινότητα της πόλης. Δημιουργούν το 1967 την ΤΗΛ.ΕΞΥΠ. (ΤΗΛεφωνική ΕΞΥΠηρέτηση) και εκτελούν παραγγελίες τροφίμων κατ’οίκον. Η πρώτη εταιρεία delivery στην Ελλάδα είναι γεγονός και αν ακόμη και σήμερα η αλυσίδα Σκλαβενίτης κατέχει την πρωτοκαθεδρία σε αυτό τον τομέα το χρωστάει στην πολύ μεγάλη παράδοση της. Σύντομα η φήμη τους για την εξυπηρέτηση και τις χαμηλές τιμές εξαπλώνεται σε όλο το λεκανοπέδιο και οι τζίροι τους ανεβαίνουν από χρονιά σε χρονιά.

Τα πρώτα σούπερ μάρκετ

Το 1ο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ 1971 Λ.Κηφισού 80
Το 1ο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ (1971)_Λ.Κηφισού 80

Η «Ι & Σ Σκλαβενίτης», δημιουργήθηκε από τους Σπύρο και Γιάννη Σκλαβενίτη και τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο στις 7 Μαΐου του 1971, από τη συγχώνευση της «Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ & Σία Ο.Ε.» –η οποία δραστηριοποιείτο στη χονδρική πώληση τροφίμων σε παντοπωλεία και στη συσκευασία μπαχαρικών – με την «Ι. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ & Σία Ο.Ε.» με διακριτικό τίτλο ΤΗΛΕΞΥΠ . Το πρώτο κατάστημα 1.640 τ.μ. ήταν αυτό στην Λεωφόρο Κηφισού 80, στο Περιστέρι, όταν ακόμη το ποτάμι ήταν ανοιχτό και ακολούθησε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα γειτονικό στην περιοχή της Κολοκυνθούς (800 τ.μ.).

Το 2ο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ 19712 Κολοκυνθους
Το 2ο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ (1971) στην περιοχή της Κολοκυνθούς

Το 1972 βρίσκει την αλυσίδα με δύο καταστήματα και 165 εργαζομένους ενώ μία δεκαετία μετά την δημιουργία της, το 1981 διαθέτει ήδη 12 καταστήματα και σχεδόν 1.000 εργαζόμενους. To μότο «τόσο φθηνά όσο πουθενά», που είναι από τα πλέον διαχρονικά αναρτάται έξω από τα καταστήματα και είναι ο μόνος τρόπος διαφήμισης και προβολής. Πιστή στις αρχές της ακόμη και σήμερα η αλυσίδα δεν πραγματοποιεί διαφημίσεις σε έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα ενώ δεν διαθέτει λογαριασμούς στα social media.

Καμίνια 1975 3o το πρώτο μεγαλυτερο κατάστημα της επιχείρισης
Καμίνια (1975 – 3o) – το πρώτο μεγαλυτερο κατάστημα της επιχείρισης

Στο γύρισμα της χιλιετίας, το 2001 η Σκλαβενίτης διαθέτει 34 καταστήματα, όλα στην Αττική και οι εργαζόμενοι ξεπερνούν για πρώτη φορά τους 5.000. Για τους μετόχους ήταν μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο καθώς πέρα από την απώλεια είχαν να διαχειριστούν και μια καθόλου ευκαταφρόνητη πρόταση εξαγοράς ύψους 400 εκατ. από πολυεθνικό όμιλο που τους είχε διχάσει. Τα παιδιά του Σπύρου, (Μαρία, Γεράσιμος, Στέλιος, και Βίκυ) τηρώντας την υπόσχεση που είχαν δώσει στον πατέρα τους, ότι η αλυσίδα θα παραμείνει ελληνική, συνεργάζονται με τις οικογένειες Νίκου Μαμιδάκη και Ανδρέα Ποταμιάνου ώστε στις 29 Ιουνίου του 2006 να αγοράσουν τις μετοχές των ξαδέλφων τους και αργότερα και των κληρονόμων του Παπαδόπουλου.

spyros sklavenitis
Ο Σπύρος Σκλαβενίτης

Οι εξαγορές

Ο όμιλος υπήρξε χαμηλών τόνων και στις εξαγορές τουλάχιστον μέχρι το 2014. Αγόραζε μεμονωμένα καταστήματα αλυσίδων όπως 18 της αλυσίδας Παπαγεωργίου το 2007 (σ.σ. την μόνη που εξαγόρασε στο σύνολο), 9 της Ατλάντικ το 2011, 5 της Μπαλάσκας και 4 της Δούκας το 2013 καθώς και 9 της Extra Πρώτα & Φθηνά την ίδια χρονιά. Η μεγάλη κίνηση ήρθε το 2014 με την εξαγορά των 9 Μakro Cash & Carry που το 2016 κατέβασαν ταμπέλες και μετονομάστηκαν σε The Mart ενώ την ίδια χρονιά η εταιρεία αναλαμβάνει την εξυγίανση της Carrefour – Μαρινόπουλος και όλα τα καταστήματα της μεγαλύτερης αλυσίδας περνούν στην Σκλαβενίτης.

2015 1o κατάστημα εκτός Αττικής Κόρινθος
Το πρώτο κατάστημα εκτός Αττικής άνοιξε στην Κόρινθο το 2015

Σήμερα η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», όπως είναι η επωνυμία μετά από την συγχώνευση με το δίκτυο της Μαρινόπουλος, είναι μία επιχείρηση που φλερτάρει με τα 4 δις. ευρώ σε επίπεδο κύκλου εργασιών. Διαθέτει 430 καταστήματα και 6 κέντρα διανομής στην Ελλάδα, εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 460.000 πελάτες καθημερινά, απασχολεί πάνω από 27.000 εργαζομένους και συνεργάζεται με περισσότερους από 3.000 προμηθευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ευχαριστούμε την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη για την παραχώρηση των φωτογραφιών από το ιστορικό της αρχείο. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *