Δεν πραγματοποιήθηκε η δίκη | Στο «σκαμνί» ο εφοπλιστής Λασκαρίδης για την παράνομη ανέλκυση αρχαιοτήτων από το βυθό των Κυθήρων

laskaridis

Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου η δίκη του εφοπλιστή Παναγιώτη Λασκαρίδη σχετικά με την υπόθεση της παράνομης ανέλκυσης αρχαιοτήτων στα Αντικύθηρα τον Αύγουστο του 2020.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Η δίκη επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιώς με τον εφοπλιστή να αντιμετωπίζει τα αδικήματα της φθοράς μνημείου και της παράβασης της υποχρέωσης δήλωσης μνημείου σε βαθμό πλημμελήματος. Ωστόσο, στις 4 Οκτωβρίου του 2022 σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr, η πλευρά Λασκαρίδη κατέθεσε προσφυγή στην Εισαγγελία Εφετών Πειραιά κατά του κλητήριου θεσπίσματος. Μέχρι και σήμερα δεν έχει αποφανθεί η Δικαιοσύνη. Ωστόσο η διάταξη της Εισαγγελίας Εφετών Πειραιώς αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, όπως επίσης και το σκεπτικό της.

Να σημειωθεί ότι στην συγκεκριμένη υπόθεση έχουν κληθεί μία σειρά από μάρτυρες. Όπως για παράδειγμα οι αρχαιολόγοι της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων Γιώργος Κουτσουφλάκης και Δέσποινα Κουτσούμπα, ο Προϊστάμενος Λ.Τ. Κυθήρων Τσόλης Λάμπρος, Ανθυπασπιστής ΛΣ – Προϊστάμενος Λ.Τ. Κυθήρων (την εποχή του συμβάντος), ο κ. Μάρκος Γουζέλης, η κ. Αγγελική Σίμωσι. Η κ Αγγελική Σίμωση ήταν προϊσταμένη στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 που μετετέθη στην Εφορία Αρχαιοτήτων Ευβοίας.

Για την υπόθεση αυτή, η οποία είχε προκαλέσει σάλο όταν δημοσιοποιήθηκε, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων είχε διαβιβάσει σχετική αναφορά με τις παρανομίες που είχαν διαπιστωθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για να διαβιβαστεί στη συνέχεια στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά. Αναφορά για το περιστατικό είχε υποβληθεί επίσης και από το Λιμενικό Κυθήρων.

Το χρονικό της υπόθεσης

Όλα συνέβησαν το πρωινό της 12ης Αυγούστου 2020. Το ιδιωτικό γιοτ «Γλάρος», που κατά δήλωση του Π. Λασκαρίδη ανήκει στον ίδιο και κατά καιρούς έχει συμβάλει στη διενέργεια αρχαιολογικών ερευνών, βρέθηκε στη θαλάσσια περιοχή των Αντικυθήρων όπου πραγματοποίησε ανέλκυση ενός κανονιού και μιας λίθινης άγκυρας. Ωστόσο η διαδικασία ανέλκυσης των ιστορικών αντικειμένων έγινε χωρίς να έχει προηγηθεί ενημέρωση των αρμόδιων εκ του νόμου υπηρεσιών, δηλαδή της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και του Λιμενικού Σώματος, ενώ η υπόθεση γνωστοποιήθηκε αφότου κατατέθηκε επίσημη καταγγελία από ταξιδιώτη που παρατήρησε το ιδιωτικό σκάφος και φωτογράφισε τους δύτες τη στιγμή που αναδύονταν μαζί με το κανόνι.

Η παραδοχή Λασκαρίδη για την ανέλκυση

Την ανέλκυση είχε παραδεχτεί άλλωστε ο ίδιος ο Π. Λασκαρίδης με επιστολή του προς την αρχαιολόγο και πρώην προϊσταμένη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων Αγγελική Σίμωση στις 17 Αυγούστου 2020, ενώ είχε κοινοποιηθεί και στο γραφείο της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.

Στην εν λόγω επιστολή ο εφοπλιστής παραδεχόταν ότι κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στον κόλπο Φάρου Απολυτάραις Αντικυθήρων ανελκύστηκε «αρχαία άγκυρα», ενώ επισήμαινε πως στην ίδια περιοχή φαίνονταν να υπάρχουν και πολλοί «σπασμένοι αρχαίοι αμφορείς».

Επίσης ο Π. Λασκαρίδης παραδεχόταν ότι είχε ανελκυστεί και ένα παλιό κανόνι από τον λιμένα Ποταμό των Αντικυθήρων. Τόσο η λίθινη άγκυρα όσο και το σιδερένιο κανόνι είχαν μεταφερθεί σε αποθήκες εταιρείας του Λασκαρίδη στο Λαύριο.

5561239

Ο εφοπλιστής και η πρωθυπουργική οικογένεια

Υπενθυμίζεται ότι ο Παναγιώτης Λασκαρίδης είναι μέλος της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας, τις σχέσεις της οποίας με την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και την εταιρεία Zeus & Dione, η οποία ανήκε στη σύζυγο του πρωθυπουργού Μαρέβα Μητσοτάκη-Γκραμπόφσκι, είχε αποκαλύψει το Documento.

Ο Λασκαρίδης είναι επίσης ο εφοπλιστής που τον Μάιο του 2021 είχε προκαλέσει σάλο με δηλώσεις του στην  δημοσιογραφική έρευνα του οργανισμού EIC (European Investigative Collaboration) με τίτλο «Black Trail» για τις παραβιάσεις των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας από εφοπλιστές.

Ο γνωστός εφοπλιστής με έναν ομολογουμένως άκομψο τρόπο είχε τονίσει ότι οι πλοιοκτήτες δεν έχουν ανάγκη την κυβέρνηση, ούτε τον πρωθυπουργό

«Οι εφοπλιστές δεν χρειάζονται την κυβέρνηση, το υπουργείο την ΙΜΟ (International Maritime Organisation) και τον πρωθυπουργό», είχε δηλώσει , συμπληρώνοντας με χαρακτηριστικό  τρόπο ότι «μπορούν να χε…ν τον πρωθυπουργο, γι’ αυτούς δεν έχει καμία χρησιμότητα. Γιατί; Επειδή η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να κερδίσει ένας πλοιοκτήτης στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία, δεν υπάρχουν ναυλοσύμφωνα, τίποτα στην Ελλάδα».

YouTube video

Ο «άρχων» της πλατείας Συντάγματος

Ποιος είναι όμως ο επιχειρηματίας- πλοιοκτήτης Παναγιώτης Λασκαρίδης που προκάλεσε φουρτούνα στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και στις τάξεις των Ελλήνων Εφοπλιστών με τις απαξιωτικές δηλώσεις του για τον πρωθυπουργό;
Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 6 Οκτωβρίου του 1947 και μεγάλωσε στο Νέο Φάληρο· αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών το 1965 και σπούδασε στη Γερμανία, στο ΤU Braunschweig, μηχανολόγος μηχανικός.

Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στο Λονδίνο, παίρνοντας Master Ναυπηγικής.


Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους έλληνες εφοπλιστές, με πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που εκτείνονται από την Κίνα μέχρι τα νησιά Φόκλαντ. Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Παναγιώτη Λασκαρίδη έχουν να κάνουν με τη διακίνηση πετρελαίου και φυσικού αερίου, την αλιεία και τη μεταφορά προϊόντων αλιείας με πλοία ψυγεία, με ναυπηγεία, με αεροπλάνα, με ξενοδοχεία, με καζίνο και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.


Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης με τον αδελφό του Θανάση δεν είναι από εκείνους που δημιούργησαν από το μηδέν την περιουσία τους (που όπως λέγεται στους κύκλους τους ανέρχεται σε περισσότερο από ένα δισ.)· επέκτειναν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του πατέρα τους Κωνσταντίνου ο οποίος είχε οικογενειακή επιχείρηση με στόλο 5 αλιευτικών πλοίων.

Να τονιστεί εδώ ότι το όνομα «Λασκαρίδη» δεν είναι από εκείνα που ακούγονται ιδιαίτερα από τα Μέσα κι αν δεν έπεφταν οι κεραυνοί των τελευταίων δηλώσεων οι «πολλοί» δεν θα γνώριζαν καν την ύπαρξη του.  Αυτό δεν σημαίνει ότι οι αδελφοί Λασκαρίδη δεν είναι από τα πιο ισχυρά ελληνικά ονόματα στον χώρο των επιχειρήσεων. Τα δύο αδέρφια, το 1974, αγόρασαν το πρώτο τους πλοίο-ψυγείο.

Ο Παναγιώτης και Θανάσης Λασκαρίδης ίδρυσαν την «Laskaridis Shipping Co. Ltd» το 1977 στην οποία θα δραστηριοποιηθούν αρχικά ως ναυλομεσίτες. Το 1978 ίδρυσαν τον όμιλο «Lavinia Corporation» που στη συνέχεια θα στεγάσει πλήθος εταιρειών ναυτιλιακού ενδιαφέροντος. Κλείνοντας η δεκαετία του ‘80 ο Πάνος και ο Θανάσης Λασκαρίδης διαχειρίζονταν 80 πλοία ψυγεία. 

Τα δύο αδέρφια ξεχώρισαν για την επιχειρηματικών δραστηριοτλητων. Τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετάνια» και «King George» συγκαταλέγονται στο «χαρτοφυλάκιο» της, μέσω της εταιρείας «Λάμψα», συμφερόντων Λασκαρίδη, που θεωρείται η κυρίαρχη στην πλατεία Συντάγματος.

Ο Πάνος και ο Θανάσης Λασκαρίδης πέρα από ξενοδοχεία έχουν και ποσοστό στην «Αεροπορία Αιγαίου». Το 1999, ο όμιλος Λασκαρίδη αγόρασε την αεροπορική εταιρεία «Cronus» και τον Οκτώβριο του 2001 η εταιρεία αυτή συγχωνεύθηκε με την «Aegean» του ομίλου Βασιλάκη, διατηρώντας το 26% του μετοχικού κεφαλαίου. Φυσικά να καταγράψουμε και τα καζίνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στα οποία έχουν επενδύσει τα δύο αδέρφια.
Τα ναυπηγεία «Astican» στα Κανάρια Νησιά και το «Astander» στη Βόρεια Ισπανία είναι στον έλεγχό τους μαζί με το 95% του στόλου ψυγείων της λετονικής «Riga Transport». Τέλος η οικογένεια Λασκαρίδη προμηθεύει με πετρέλαιο τις Νήσους Φόκλαντ ,περιοχές της Θάλασσας Μπέρινγκ και της Ανατολικής Αφρικής!

Οι ισχυρισμοί του Θέμου Αναστασιάδη

Το όνομα «Λασκαρίδη» ακούστηκε για πρώτη φορά μέσω των Μέσων μαζικής ενημέρωσης, το 2008, όταν ο (αείμνηστος) Θέμος Αναστασιάδης ισχυρίστηκε ότι τα 5 εκατ. ευρώ που βρέθηκαν (αδικαιολόγητα…) στα χέρια του τού τα είχε δώσει ο Θανάσης Λασκαρίδης ως αντίτιμο για την πώληση ενός ποσοστού από το «Πρώτο Θέμα». Ο Θανάσης Λασκαρίδης προσέφυγε τότε στη δικαιοσύνη για συκοφαντική δυσφήμιση καταθέτοντας αγωγή εις βάρος του δημοσιογράφου. Το 2016 ο Θέμος Αναστασιάδης απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής είχε πει: «Δεν έγινε καμία συναλλαγή με τον Λασκαρίδη»…


Τον Ιούνιο του 2018 ο Παναγιώτης Λασκαρίδης αναγορεύτηκε σε επίτιμο διδάκτορα του Τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής της Σχολής Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Παναγιώτης Λασκαρίδης
Στιγμιότυπο από την τελετή ονοματοδοσίας του πλοίου υποστήριξης Άτλας, στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας/ copyright: Eurokinissi

Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης το 2019 είχε δωρίσει στο Πολεμικό Ναυτικό, πλοίο για εκτέλεση αποστολών υποστήριξης επιχειρήσεων πλατφορμών άντλησης πετρελαίου (Platform Support Vessel) στην ανοιχτή θάλασσα. Νωρίτερα, την ίδια χρονιά ο Παναγιώτης Λασκαρίδης είχε δωρίσει επίσης στο Πολεμικό Ναυτικό τέσσερα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη (γεννήτριες). Για την προσφορά του αυτή ο Παναγιώτης Λασκαρίδης έχει ονομαστεί Υποναύαρχος επί τιμή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *