
Δεν δίνει τους SCALP Naval με της Belharra η Γαλλία σύμφωνα με τα όσα διαρρέουν για την τελική γαλλική πρόταση προς το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.
Τα όπλα που θα έχουν τα γαλλικά πολεμικά πλοία αν επιλεγούν από την Αθήνα (σ.σ. η πρόταση των Γάλλων έχει περάσει στην επόμενη φάση αξιολόγησης) θα είναι οκτώ Exocet MM40 Block3c και 32 Aster 30 και Aster 15.
Οι γαλλικοί Aster 30 έχουν εμβέλεια άνω των 120 χλμ ενώ οι Aster 15 ή οι VL Mica NG που επίσης παρέχονται είναι για την κοντινή αυτοάμυνα των πλοίων.
Σε σύγκριση με τους Aster 15, οι new-generation VL Mica NG έχουν δύο βασικά πλεονεκτήματα. Πρώτον είναι πιο φθηνοί και δεύτερον μπορούν να πλήξουν και υπερηχητικά βλήματα.
Για την ώρα, η επιλογή των cruise SCALP Naval, με εμβέλεια άνω των 1000 χλμ δεν έχει πέσει στο τραπέζι.
Πάντως οι Γάλλοι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο η Ελλάδα αν χρειαστεί αργότερα να τους πάρει, γράφει το meretmarine.com.
Τον Δεκέμβριο οι Γάλλοι είχαν ρίξει στο τραπέζι το κρυφό χαρτί των πυραύλων SCALP Naval, oι οποίοι θα μπορούν να χτυπήσουν στόχους βαθειά μέσα στην Τουρκία, με την συγκεκριμένη εξέλιξη να προκαλεί ΣΟΚ στην Άγκυρα.
Η αγορά των SCALP Naval από την Ελλάδα θα μπορούσε να αλλάξει τις ισορροπίες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Βάσει διεθνούς Συνθήκης απαγορεύεται η προμήθεια πυραύλων άνω των 1000 χλμ εμβέλειας, οπότε ίσως γι αυτό είχαμε αυτή την διευκρίνηση από τους Γάλλους (σ.σ. δεν θα μπορούσαν να τους βάλουν επάνω εξ αρχής), με την όποια συμφωνία να μπορεί να γίνει ξεχωριστά.
Οι γαλλικοί υπερ-πύραυλοι Scalp Naval μπορούν να εκτοξευτούν από υποβρύχια, με εμβέλεια 1000 χλμ αλλά και από πλοία με εμβέλεια άνω των 1000 χλμ., ενώ φέρουν κεφαλή βάρους 500 κιλών.
Με άλλα λόγια, μία ελληνική Belhara αν εκτoξεύσει έναν πύραυλο Scalp Naval μπορεί να πλήξει στόχο στην Άγκυρα.

H Πρόταση περιλαμβάνει:
-4 FDI HN – Η πιο σύγχρονη φρεγάτα τελευταίας γενιάς-με 3 να κατασκευάζονται εγχώρια και την πρώτη έτοιμη σε υπηρεσία μέχρι το 2025
-Μαζί με Ενδιάμεση λύση 2 φρεγατών, διαθέσιμες στις αρχές του 2022, δωρεάν
-Εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ στην Ελλάδα
-Μακρόχρονη συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία για τη δημιουργία βιώσιμων οικονομικών οφελών και θέσεων εργασίας
H πρώτη FDI HN θα παραδοθεί το 2025 που σημαίνει ότι οι ανάγκες του ΠΝ θα σε μια τετραετία ενώ για να τεθεί επιχειρησιακό το πρώτο πλοίο θα απαιτηθεί περίπου ένας επιπλέον χρόνος.
- Η πρόταση της λεγόμενης «ενδιάμεσης λύσης» που προσφέρει η Γαλλία ήταν το αντικείμενο αυτοψίας Ελληνικού κλιμακίου που μετέβη στην Τουλόν. Δύο φρεγάτες Anti-air warfare (AAAW) και Anti-submarine Warfare (ASW) προτίθεται να δώσει δωρεάν το Παρίσι στην Ελλάδα, δυο πλοία όμως που είναι ήδη υπό καθεστώς παροπλισμού, με ότι σημαίνει αυτό.
Το Ελληνικό κλιμάκιο όπως έχει επισημάνει στην αναφορά του πρόκειται για πλοία που έχουν συντηρηθεί μεν αλλά δεν παύουν να είναι παλαιάς τεχνολογίας κι αυτό σημαίνει για το Πολεμικό Ναυτικό «το πρόβλημα που θέλει ν’ αποφύγει»…
Το Παρίσι από την πλευρά του λέει ότι πρόκειται για επιχειρησιακές φρεγάτες, επιβεβαιώνοντας τη διαλειτουργικότητα τους με κάθε πλοίο του ΝΑΤΟ και προσφέροντας δυνατότητες για την αντιμετώπιση σύγχρονων απειλών. Έχουν περάσει συντηρήσεις σε πολύ τακτικούς χρόνους, και ανανεωθεί ώστε να βρίσκονται σ’ επιχειρησιακό επίπεδο και σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό. Πριν την μεταφορά τους στην Ελλάδα, θα περάσουν από εκτεταμένο πρόγραμμα, εργασιών συντήρησης και αναγέννησης τους που θα επιτρέψει την ένταξη τους στον Ελληνικό Στόλο, στις καλύτερες δυνατές συνθήκες.

Σχετικά με την FDI HN
Η FDI HN είναι φρεγάτα που προσφέρεται στο ΠΝ με δυνατότητες αποτελεσματικής προστασίας στόχων υψηλής αξίας θαλάσσης ή περιοχής όπως παράκτιες εγκαταστάσεις , πόλεις και Ελληνικά νησιά. θα αποτελεί, πλεονέκτημα ισχύος και κυριαρχίας για την Ελλάδα.
Εξοπλισμένη με έως 32 βλήματα Aster, 21 RAM, 8 Exocet MM 40 B 3, MU 90 lightweight torpedoes και πυροβόλο 76 mm , προσφέρει δυνατότητες για έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και αυτονομία δράσης.
- Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα δύναται να ενταχθεί σε οποιονδήποτε προγραμματισμό διασυμμαχικών ναυτικών η εναέριων επιχειρήσεων στο υψηλότερο επίπεδο. Ο φόρτος των 32 βλημάτων Aster μπορεί να εμπλέξει στόχους σε κάθε κατεύθυνση και να εξασφαλίσει μια ασύγκριτη «hit-to-kill» δυνατότητα, κάνοντας δυνατή την αντιμετώπιση οποιασδήποτε επίθεσης κορεσμού.
Οι φυσικές και ψηφιακές της υποδομές εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης, που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (σ.σ. UAVs, Cyber, βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές στελθ κάτω ή πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.)

Ένα κυρίαρχο αμυντικό στοιχείο για τον έλεγχο θαλάσσιου και εναέριου χώρου
Η FDI διαθέτει πέντε βασικές ιδιότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου.
Το ραντάρ Thales SEA FIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις επίπεδες κεραίες που βασίζονται στην τεχνολογία AESA, παρέχει πρόσβαση σε όγκο επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ έως υπερηχητικούς πυραύλους. Η εκτεταμένη αντιαεροπορική του ικανότητα επιτρέπει την παροχή προστασίας, άμυνας περιοχής και επέμβασης έναντι των πιο σημαντικών αερομεταφερόμενων απειλών.
- Προσφέρει επίσης ολοκληρωμένο σύστημα πυρός (firing chains) με υψηλή αντιδραστικότητα και απόλυτη ακρίβεια. Οι πύραυλοί της, που συνδέονται με το ραντάρ SEAFIRE, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους πυραυλικών απειλών, ιδίως υπερηχητικών, και βρίσκονται σε χρήση από το Γαλλικό Ναυτικό αλλά και άλλα ευρωπαϊκά ναυτικά.
Τα συστήματα της FDI HN συνδυάζονται από το SETIS Combat Management System, προσφέροντας στο πλοίο μια πραγματική ικανότητα αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών χάρη στην ακρίβεια της απεικόνισης της τακτικής κατάστασης, η οποία είναι δυνατή χάρη στη συνεκτίμηση δεδομένων από όλους τους αισθητήρες του πλοίου.
Το σύστημα πρόωσης, όλα τα κρίσιμα τμήματα επί του σκάφους, τα κέντρα δεδομένων και το τμήμα ελέγχου καταστροφών, έχουν περιορισμένη χρήση, αφού το πλοίο χωρίζεται σε δύο ζώνες χωρισμένες από ένα διπλό στεγανό διάφραγμα ανθεκτικό στις επιπτώσεις των πυραυλικών επιθέσεων.

Συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία
Η Naval Group δεσμεύεται στη διασφάλιση της επιτυχίας του προγράμματος φρεγατών όπως και στη στήριξη της ελληνικής κυριαρχίας ενισχύοντας το «Made in Greece» και τη συμμετοχή του Ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος.
- Με την υλοποίηση της κατασκευής 3 φρεγατών FDI HN στην Ελλάδα από ελληνικές επιχειρήσεις και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ, η NAVAL GROUP θα συμβάλει στην ενεργοποίηση ενός ισχυρού δικτύου βιομηχανικών και R&D συνεργατών δίνοντας τη δυνατότητα στην ελληνική βιομηχανία να προσφέρει στις ελληνικές ναυτικές δυνάμεις πλάνα εκσυγχρονισμού ενώ παράλληλα θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη για τη χώρα τις επόμενες δεκαετίες.
Θα επιτρέψει τη διεθνή αναγνώριση της αριστείας της ναυτικής βιομηχανίας της, ενώ παράλληλα θα της προσφέρει τα καλύτερα «Made in Greece» πολεμικά πλοία για την υπεράσπιση των συμφερόντων και των πολιτών της χώρας.
Περισσότερες από δέκα ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη προεπιλεγεί και πολλές άλλες βρίσκονται στη διαδικασία προ-επιλογής. Επίσης όλες οι εταιρείες που έχουν επιλεγεί για το πρόγραμμα FDI HN & MEKO 200HN θα ενσωματωθούν στη γαλλική βιομηχανική αλυσίδα εφοδιασμού.

Σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των MEKO
Για την κάλυψη των ζητουμένων της Ελλάδας προτείνεται μία λύση χωρίς ρίσκο καθώς η αναβάθμιση θα γίνει σε συνεργασία με τη Thales που έχει προμηθεύσει το αρχικό Σύστημα Διαχείρισης Μάχης και θα ηγείται του έργου.
- Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους, η Thales και η Naval Group βρίσκονται σε ιδανική θέση για να προσφέρουν τη βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης, τόσο για το ίδιο το πρόγραμμα Mid-Life Upgrade, όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, η THALES μπορεί να βασιστεί στην παρουσία της THALES HELLAS S.A. και τόσο στην THALES όσο και στην NAVAL GROUP και τις ήδη διαμορφωμένες σχέσεις με υφιστάμενους βιομηχανικούς εταίρους.