Βίκτωρ Ρέστης | «Φουρτούνες» για Έλληνα μεγιστάνα της ναυτιλίας

Last updated on 8 Φεβρουαρίου, 2024 at 09:03 πμ

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ο Έλληνας εφοπλιστής Βίκτωρας Ρέστης ζήτησε 37 εκατομμύρια λίρες από τη Βρετανίδα επιχειρηματία μέτοχο (κατέχει το 10%) της αγγλικής ποδοσφαιρικής ομάδας Νιούκαστλ, Αμάντα Στέιβλι, ισχυριζόμενος ότι δεν κατάφερε να αποπληρώσει ένα δάνειο που της είχε δώσει πριν από 15 χρόνια.

Όπως αναφέρουν οι Financial Times,  η Στέιβλι απέρριψε τον ισχυρισμό του Έλληνα μεγιστάνα της ναυτιλίας, πριν τη δικαστική προσπάθεια να τον εμποδίσει να την ωθήσει στη χρεοκοπία.

Η Βρετανίδα υποστηρίζει ότι το οφειλόμενο ποσό είναι μικρότερο από το ένα δέκατο αυτού που ζητά ο Έλληνας και ότι η απαίτηση του Β. Ρέστη περιλαμβάνει «ουσιαστικά διογκωμένους, ή εντελώς αδικαιολόγητους» τόκους και έξοδα. Ο Έλληνας εφοπλιστής ανταπέδωσε, χαρακτηρίζοντας τους ισχυρισμούς της «κακοσχεδιασμένους» και «παρανοημένους».

Σύμφωνα με τη Στέιβλι, η οποία βοήθησε στην αγορά της Νιούκαστλ το 2021 για 300 εκατομμύρια λίρες, για λογαριασμό του Ταμείου Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, είπε ότι η διαμάχη ξεκίνησε από μια «επένδυση 10 εκατομμυρίων λιρών σε μετοχικό κεφάλαιο» που έκανε ο Βίκτωρας Ρέστης το 2008.

Κατά τους ισχυρισμούς της, περίπου 7 εκατ. λίρες είχαν αποπληρωθεί μέχρι το 2016, αφήνοντας ένα υπόλοιπο 3 εκατ. λιρών το οποίο τεκμηριώθηκε ως δάνειο στην PCP Capital Partners LLP με εμπορικό επιτόκιο.

Ο Β.Ρέστης έχει καταθέσει αίτηση εκκαθάρισης στο πτωχευτικό δικαστήριο κατά της LLP. Οι δικηγόροι της Στέιβλι υποστηρίζουν ότι αυτό δεν πρέπει να εκδικαστεί, έως ότου το δικαστήριο αποφανθεί σχετικά με την αίτησή της να ακυρώσει το αίτημα πτώχευσης εναντίον της.

Η Βρετανίδα είπε ότι η εταιρική οντότητα, που μετονομάστηκε σε Apollo Belvedere Services LLP, δεν είχε διαπραγματευτεί για αρκετά χρόνια και δεν είναι το κύριο όχημα συναλλαγών της.

Εκπρόσωπος του Έλληνα εφοπλιστή δήλωσε: «Η θέση της κας Στέιβλι ότι το χρέος που οφείλεται στον κ. Ρέστη είναι αβάσιμο είναι εσφαλμένη».

Πρόσθεσε ότι ορισμένα από αυτά που είχε πει η Στέιβλι ήταν «αποδεδειγμένα αναληθή» και ότι η PCP Capital Partners είχε μετονομαστεί από την ίδια τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Ο εκπρόσωπος αρνήθηκε επίσης ότι το δάνειο ήταν επένδυση.

«Ο κ. Ρέστης προχώρησε σε αυτή την ενέργεια γιατί δεν έχει λάβει προτάσεις για την αποπληρωμή ποσών που εγκύρως του οφείλονται», είπε για το δικαστικό βήμα του εφοπλιστή.

Βίκτωρ Ρέστης: «Ο ουρανός δεν είναι το όριο για εμάς», αλλά συγκεντρώνει συνεχώς με τις δράσεις του τα φώτα της δημοσιότητας

Ο Βίκτωρ Ρέστης, είναι ένα πρόσωπο που πυκνά και συχνά βρίσκεται για διάφορους λόγους στην επικαιρότητα, όμως, η κύρια του δραστηριότητα του είναι μέσω της ναυτιλιακής εταιρείας Enterprises Shipping & Trading (EST), η οποία διαχειρίζεται συνολικά 31 πλοία, 21 φορτηγά πλοία και 10 δεξαμενόπλοια.

Η οικογένεια Ρέστη παραλαμβάνει το νέο δεξαμενόπλοιο

Μάλιστα, σχετικά πρόσφατα, το Νηολόγιο των Νήσων Μάρσαλ, γνωστοποίησε ότι η EST “είναι ο παλαιότερος και μεγαλύτερος Έλληνας πελάτης της IOMSR και με τις τελευταίες προσθήκες ανεβάζουν τον συνολικό αριθμό των πλοίων της που είναι νηολογημένα στο Isle of Man σε 28 πλοία”.

Για το γεγονός αυτό, ο διευθυντής του IOMSR, Cameron Mitchell δήλωσε: “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επεκτείνουμε τον στόλο μας και να συνεχίσουμε μια πολύτιμη σχέση με την Enterprises, η οποία είναι η μακροβιότερη εταιρεία και ο μεγαλύτερος πελάτης μας στην Ελλάδα”.

Ποιος είναι ο Βίκτωρ Ρέστης

Ο Βίκτωρ Ρέστης θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, αλλά έχει επενδύσει κατά καιρούς σε διάφορους κλάδους της οικονομίας, είτε σε εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών είτε όχι.

Έγινε, τραπεζίτης, ασχολήθηκε με τα media, συμμετείχε σε αλλαντοβιομηχανία, παρασκεύασε σούσι.

Βίκτωρ Ρέστης
Βίκτωρ Ρέστης, επικεφαλής Enterprises Shipping & Trading (EST)

Τη ναυτιλιακή οικογενειακή εταιρεία Enterprises Shipping ίδρυσε το 1973 ο πατέρας του Σταμάτης Ρέστης, ο οποίος, γεννήθηκε το 1941 στην Κοκκινιά, έζησε για χρόνια στη Νότια Αφρική και πέθανε τον Ιούλιο του 2004.

Από τότε ο Βίκτωρ «κατακτά νίκες», άλλωστε το δηλώνει και το όνομά του.

Όμως, όλες του οι επιχειρηματικές του πρωτοβουλίες δεν ήταν επιτυχείς. Επένδυσε σε συμμετοχές εισηγμένων εταιρειών, όπως στην αλλαντοβιομηχανία ΝΙΚΑΣ και κατείχε το 6,5% των μετοχών, αφού κατέβαλε περίπου 8 εκατ. ευρώ, στην F.G. Europe, εξασφαλίζοντας το 5,5%, αφού έδωσε 3 εκατ. ευρώ.

Επίσης, αργότερα πήρε το 35% της εταιρείας Japonica A.E., η οποία δραστηριοποιείτο στον χώρο των catering και παρασκεύαζε «σούσι» για τα σουπερμάρκετ και για τα εστιατόρια. Επίσης εξασφάλισε ποσοστό και στη μεταφορική εταιρεία Imperio.

Τον Οκτώβριο του 1991 εξασφάλισε από την Εμπορική Τράπεζα το Ναυπηγείο Περάματος με τίμημα 7,5 εκατ. δολαρίων. Τον Μάιο του 1993 αγόρασε τη Ναυτική Σιδηροβιομηχανία – ΝΑΥΣΙ, έναντι 350 εκατ. δραχμών. Τα δύο ναυπηγεία διέθεταν εκτάσεις 19.500 τ.μ. Τότε ονειρευόταν να ενοποιήσει τους δύο χώρους και να δημιουργήσει μια μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα, ωστόσο το project αυτό δεν προχώρησε και τα αποτελέσματα από τις επενδύσεις αυτές δεν ήταν και τόσο επιτυχή.

Τότε ο Βίκτωρας ήταν μόνο 25 χρονών. To 2002 ενδιαφέρθηκε να αγοράσει την Ολυμπιακή Αεροπορία, με την εταιρεία του Golden Aviation και η πρότασή του αφορούσε την αγορά του 70% των μετοχών της νέας εταιρείας που θα δημιουργείτο τότε και προσέφερε το ποσό των 150 εκατ. δολαρίων.

Αλλά και αυτή η επενδυτική πρόταση δεν καρποφόρησε γιατί άλλαξαν οι πολιτικές επιλογές της τότε κυβέρνησης του ΠαΣοΚ. Αργότερα δήλωνε ευθαρσώς ότι τον ενδιαφέρει να αγοράσει την Ολυμπιακή μόνος του ή να συμμετάσχει σε ένα επενδυτικό σχήμα που θα εγκρίνει η κυβέρνηση. Όμως, ο Ανδρέας Βγενόπουλος, πήρε την Ολυμπιακή, η οποία στη συνέχεια κατέληξε στην Aegean.

Δυναμική ήταν και η είσοδος του στα media. Υπενθυμίζεται ότι ο Βίκτωρ Ρέστης μπήκε στον χώρο του Τύπου στις 19 Απριλίου 2007, αγοράζοντας ένα μικρό ποσοστό και στη συνέχεια εξασφάλισε το 33,34% της Imako Media, έναντι 11,6 εκατ. ευρώ.

Η ενασχόλησή του με τα media, συνεχίστηκε με την εξασφάλιση των δικαιωμάτων του MTV, του Μαυροβουνίου, της Ρουμανίας, της Κύπρου και της Ελλάδας.

Επίσης, αγόρασε τον τηλεοπτικό σταθμό Smart, πρώην TV Πειραιάς που εντάχθηκε στα σχέδια του που είχε για τα media.

Τον Οκτώβριο του 2007, ο Βίκτωρας Ρέστης, πούλησε, εννέα πλοία, από τα οποία εισέπραξε 700 εκατ. δολάρια. Τότε, με βάση τις τρέχουσες τιμές η αξία του στόλου του Βίκτωρα Ρέστη υπολογίστηκε ότι υπερβαίνει τα 6 δισ. δολάρια!

Ο Βίκτωρ Ρέστης το 2006, εξασφάλισε το 51% της First Business Bank, της οποίας η συνέχεια έγινε σήριαλ και πέρασε και μια προσωπική επώδυνη περιπέτεια.

Τον Ιούλιο του 2005, με τη θυγατρική του εταιρεία Golden Energy, προσπάθησε να αντλήσει κεφάλαια από το χρηματιστήριο του Nasdaq, διαθέτοντας 8 εκατομμύρια μετοχές στην τιμή των 24 με 27 δολαρίων, όμως επειδή κρίθηκε ότι η συγκυρία δεν ήταν καλή, ακύρωσε τις διαδικασίες εισαγωγής.

Ρέστης

Η προσπάθεια συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο του 2005, με στόχο να διαθέσει 7.500.000 μετοχές στην τιμή μεταξύ 19 και 21 δολαρίων, αλλά και πάλι το αποτέλεσμα δεν ήταν ικανοποιητικό και «πάγωσε» για δεύτερη φορά η διαδικασία.

Τον Ιανουάριο του 2006, η ναυτιλιακή του εταιρεία, Enterprises Shipping τιμήθηκε με το βραβείο των Lloyd’s List Awards ως η καλύτερη εταιρεία με φορτηγά πλοία. Παραλαμβάνοντας το βραβείο ο Βίκτωρας Ρέστης είπε ότι «ήταν μια δύσκολη χρονιά για μας η οποία στέφθηκε όμως με επιτυχία» και πρόσθεσε με νόημα: «Ο ουρανός δεν είναι το όριο για εμάς» και στη συνέχεια έκανε αναφορά στον πρόωρο θάνατο του πατέρα του, λέγοντας: «Ο πατέρας μου έφυγε νωρίς, αλλά θα συνεχίσουμε το όνειρό του». Τότε η εταιρείας διάθετε 70 πλοία.

Στις αρχές του 2007 παρέλαβε τρία νεότευκτα μεταφοράς ξηρού φορτίου, που η συνολική τους χωρητικότητα ανερχόταν σε 53.000 dwt.

Ο Σταμάτης Ρέστης

Ο Σταμάτης Ρέστης, γεννήθηκε στην Κοκκινιά το 1941, εργάστηκε σκληρά από ιδιαίτερα μικρή ηλικία, καθώς ο πατέρας του βρίσκονταν σε στρατόπεδα εργασίας στη Γερμανία.

Οι επιχειρηματικές του φιλοδοξίες τον οδήγησαν στη Γερμανία και μετέπειτα στη Γαλλία ήδη από τα 16 του χρόνια, ενώ τη δεκαετία του ’60 γνώρισε τη γυναίκα του και αποφάσισαν να μετεγκατασταθούν στην Αφρική.

O Βίκτωρ Ρέστης και η σύζυγος του. Στο μέσο ο σεφ Ε. Μποτρίνι

Κατά την παραμονή του στην Αφρική, ο Σταμάτης Ρέστης δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά στο εμπόριο νωπών προϊόντων προς το Κονγκό, ενώ το 1971 αποφάσισε να επιστρέψει στην Ελλάδα. Λίγα χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα το 1973, προχώρησε στην ίδρυση της ναυτιλιακής εταιρείας Enterprises Shipping and Trading SA, με εξειδίκευση στα πλοία- ψυγεία. Ο Σταμάτιος Ρέστης απεβίωσε στις 17 Ιουλίου του 2004.

Όταν πέθανε ο Σταμάτης Ρέστης, ανέλαβε τον στόλο της Enterprise Shipping & Trading, που διαχειριζόταν 45 φορτηγά πλοία, συνολικής χωρητικότητας 2.500.000 τόνων.

Η μητέρα του, Μπέλλα Ρέστη, υπήρξε δραστήριο μέλος και πρόεδρος του Ισραηλιτικού Συλλόγου Αθηνών και μέλος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Ρόδου, με τεράστια κοινωνική προσφορά.

O εφοπλιστής Βίκτωρ Ρέστης με την μητέρα του

Παράλληλα της είχε απονεμηθεί ο τίτλος της μεγάλης ευεργέτιδας του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος, ενώ έχει ιδρύσει το «Ρέστειον Κέντρο Ηλικιωμένων» στην περιοχή της Βούλας, το οποίο φιλοξενεί γέροντες εβραϊκής καταγωγής.

Στη μνήμη του πατέρα του, Σταμάτη Ρέστη, την Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε στο χώρο της Ναυτιλιακής Λέσχης, η τελετή ονοματοδοσίας της αίθουσας του 9ου ορόφου «Σταμάτιος Macias Ρέστης». Το κόστος της ονοματοδοσίας κάλυψαν, με ευγενική χορηγία τα τέκνα του, Κάτια, Βίκτωρ και Κλαούντια Ρέστη.

Το αιολικό πάρκο

Το αιολικό πάρκο του εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη, λειτουργεί από το 2011 στην κορυφογραμμή των Αδερών, που διοικητικά ανήκει στο Δήμο Ερμιονίδας και στην τοπική κοινότητα Θερμισίων.

H εταιρεία Αιολική Αδέρες Α.Ε. είναι θυγατρική της R.F. Energy A.E., του Βίκτωρα Ρέστη που διαθέτει τρία αιολικά πάρκα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 36 MW.

Συνολικά η εταιρεία διαθέτει δώδεκα Ανεμογεννήτριες που έχουν κατασκευαστεί από την δανέζικη εταιρεία «VESTAS», είναι τύπου V90 3MW.

Τα τρία αιολικά πάρκα πιστοποιήθηκαν από την «TUV HELLAS A.E.» και η επένδυση ανήλθε στα 50 εκατ. ευρώ και στο κόστος αυτό περιλαμβάνεται και το δίκτυο των δρόμων που φτιάχτηκαν για την εξυπηρέτηση των ανεμογεννητριών.

Ο Βίκτωρας Ρέστης σε συνεργασία με τον εφοπλιστή Γιώργο Φειδάκη έχουν αδειοδοτηθεί από το 2012 για το αιολικό πάρκο της Λήμνου, για την εγκατάσταση 81 ανεμογεννητριών με συνολική ισχύ 498,15 MW για να τροφοδοτεί πάνω από 600.000 νοικοκυριά, αλλά και για το αιολικό πάρκο στη Νότια Εύβοια, συνολικής ισχύος 387 MW.

Ο προϋπολογισμός του έργου στη θάλασσα της Λήμνου ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ, για το οποίο έχουν δείξει ενδιαφέρον ξένοι επενδυτές, αλλά δεν έχει προχωρήσει ακόμα η υλοποίηση του.

Στην φόρτιση των αυτοκινήτων, τουλάχιστον σε μία εταιρεία που συμμετέχουν εφοπλιστές, έχει επενδύσει με σημαντικό ποσοστό η αμερικανική εταιρεία Blink η οποία διαθέτει ήδη 60 και πλέον σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *