Last updated on 14 Απριλίου, 2021 at 09:11 μμ
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Αν κάποιος μελετήσει τις τιμές της συμφωνίας για τα Rafale θα παρατηρήσει πως τα 18 αεροσκάφη κόστισαν μόλις 1 δις Ευρώ.85 εκ τα νέα, 45 εκ τα μεταχειρισμένα με την αναβάθμιση να περιλαμβάνεται.Το επιπλέον ποσό των 800 εκ Ευρώ αφορά τεχνικό εξοπλισμό εδάφους, εξομοιωτή και εκπαίδευση.
Το παραπάνω ποσό είναι εξωφρενικό για την απόκτηση μόλις μιας μοίρας. Είναι βέβαιο πως η Πολεμική Αεροπορία εντάσσει γρήγορα ευρεία εργοστασιακού επίπεδου συντήρηση για τον στόλο των Rafale ώστε σχετικά άμεσα να μπορεί να αποκτήσει και 2ερη μούρα αεροσκαφών.
Το παραπάνω συνάγεται και από τις δηλώσεις του Υπουργού Άμυνας κου Παναγιωτόπουλου, ότι είναι πιθανά περισσότερα Rafale μέχρι το 2025.
Υπάρχει το ενδεχόμενο η ελληνική πλευρά να περιμένει το αποτέλεσμα του κροατικού διαγωνισμού και αν δεν κερδίσουν, να ζητήσει τα 12 προσφερόμενα μαχητικά.
Με τα 12 κροατικά μεταχειρισμένα μαζί με μια πιθανή αγορά 10 νέων αεροσκαφών στην έκδοση F4 με Talios και Hammer πρόσθετα, η χώρα θα μπορεί με πολύ χαμηλό κόστος συγκριτικά να υποστηρίξει 2 μοίρες αεροσκαφών Rafale αποσβένοντας την επένδυση 800 εκ που δίνει σε τεχνικό εξοπλισμό σήμερα.
Meteor: Ο πύραυλος των μαχητικών Rafale που θα «τρομοκρατεί» την τουρκική αεροπορία
Η συμφωνία Ελλάδας και Γαλλίας για την αγορά των μαχητικών αεροσκαφών Rafale βρίσκεται στην «τελική ευθεία» και στο πλαίσιο αυτό αρκετοί εστιάζουν όχι μόνο στα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των γαλλικών μαχητικών 4++ γενιάς, αλλά και στα όπλα με τα οποία αυτά θα εξοπλιστούν, με τον πύραυλο Meteor να τραβά την προσοχή όλων.
O πύραυλος αυτός, ο οποίος μπορεί να εξοπλιστεί στα Rafale έκδοσης R3-R, έχει τη δυνατότητα εμπλοκής στόχου εκτός οπτικού πεδίου (Beyond Visual Range) ενώ διαθέτει προηγμένα συστήματα ανίχνευσης στόχου και πρόωσης που τον καθιστούν ιδιαίτερα αποτελεσματικό αλλά και καταστροφικό, κάτι που σίγουρα θα φέρει «ανατροπές» και θα προκαλέσει τεράστιο πονοκέφαλο στις αεροπορικές δυνάμεις της Τουρκίας.
Τι κάνει όμως τον πύραυλο Meteor να ξεχωρίζει και γιατί αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι αποτελεί ένα τρομακτικό όπλο απέναντι στα εχθρικά αεροσκάφη; Δύο είναι τα στοιχεία που το διαφοροποιούν, αφενός το σύστημα πρόωσής του και αφετέρου το σύστημα δεδομένων και «επικοινωνιών».
Σύστημα πρόωσης με ramjet
Σε ό,τι αφορά το σύστημα πρόωσής του, ο Meteor χρησιμοποιεί κινητήρα ramjet στερεού καυσίμου, που του δίνει τη δυνατότητα ελέγχου της ισχύος της πρόωσής του μετά την εκτόξευση του από το μαχητικό αεροσκάφος, σε αντίθεση με άλλους πυραύλους αέρος-αέρος.
Ουσιαστικά, όταν ο πύραυλος εκτοξεύεται, τότε χρησιμοποιεί την πρόωση που του παρέχει το σύστημα ramjet εξοικονομώντας έτσι σημαντική ποσότητα καυσίμου, την οποία αξιοποιεί στο επόμενο στάδιο πριν την τελική «εμπλοκή» με τον εχθρικό στόχο, καθιστώντας τον Meteor σε φάση «υψηλής ενέργειας» (high-energy state).
Με άλλα λόγια, ο πύραυλος είναι σε θέση να επιταχύνει μετά την εκτόξευσή του, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να χτυπήσει αποτελεσματικά το στόχο, ενώ παράλληλα μειώνει σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα ελιγμού και αποφυγής του από τον εχθρό. Εν ολίγοις, ο εξοπλισμένος με ramjet πύραυλος Meteor έχει περισσότερες πιθανότητες να χτυπήσει έναν στόχο σε μεγάλες αποστάσεις από έναν πύραυλο αέρος-αέρος με έναν τυπικό σύστημα πρόωσης.
Η «mid-flight» ανάλυση δεδομένων
Το άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι το σύστημα επικοινωνιών που διαθέτει, καθώς ο Meteor χρειάζεται ενημέρωση στοιχείων και δεδομένων, αφού έχει εκτοξευθεί, προκειμένου να κάνει «διορθώσεις» στην πορεία του, για να είναι σε θέση να πλήξει αποτελεσματικά το στόχο.
Ο Meteor μπορεί να λαμβάνει τέτοιες ενημερώσεις όχι μόνο από το μαχητικό αεροσκάφος που τον εκτοξεύει, αλλά και από «τρίτα» μέσα που επιχειρούν στο πεδίο, όπως φίλια και συμμαχικά αεροσκάφη, ραντάρ αλλά και αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου (AEW&C), μια ικανότητα του πυραύλου ιδιαίτερα χρήσιμη όταν ο Meteor «εμπλέκει» στόχους σε μεγάλη απόσταση.