Rafale: Δημοσίευμα για προσύμφωνο Ελλάδας- Γαλλίας για απόκτηση 18 μαχητικών

Last updated on 14 Απριλίου, 2021 at 08:10 μμ

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
Rafale: Δημοσίευμα για προσύμφωνο Ελλάδας- Γαλλίας για απόκτηση 18 μαχητικών
Γίνεται λόγος για ολοκλήρωση της συμφωνίας εντός του 2020

Σε εξέλιξη είναι επαφές μεταξύ της ελληνικής και της γαλλικής κυβέρνησης για την απόκτηση 18 μαχητικών Rafale από την ελληνική πολεμική αεροπορία, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Παραπολιτικών».

Τι λέει το δημοσίευμα

Βάσει του δημοσιεύματος οι επαφές είναι σε προχωρημένο επίπεδο και εντός του 2020 αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα η συμφωνία.

Σύμφωνα με τις πηγές που επικαλούνται τα «Παραπολιτικά», οι συζητήσεις γίνονται πλέον σε επίπεδο κυβερνήσεων και η συμφωνία φαίνεται να κινείται σε δύο επίπεδα: Το πρώτο προβλέπει δωρεά οκτώ μαχητικών της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας στην Ελλάδα και το δεύτερο στην αγορά νέων καινούριων μαχητικών.

Ειδικότερα, αναφέρεται πως, καθώς είναι δύσκολη η άμεση παραγωγή νέων αεροσκαφών, φέρεται να εξετάζεται το ενδεχόμενο συμφωνίας με την Αίγυπτο, προκειμένου να παραλάβει αρχικώς 10 από 20 Rafale που έχει παραγγείλει και τα άλλα 10 να παραδοθούν στην Ελλάδα (η Αίγυπτος έχει προβεί σε σημαντικές αγορές γαλλικών οπλικών συστημάτων, μεταξύ των οποίων μαχητικά Rafale, κορβέτες Gowind 2500, ελικοπτεροφόρα Mistral μια φρεγάτα FREMM).

Σύμφωνα με τα «Παραπολιτικά» σε πρόσφατη επικοινωνία τους ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν κατέληξαν στον πυρήνα της συμφωνίας.

Λίγα λόγια για το Rafale

Το Dassault Rafale είναι Γαλλικό μαχητικό αεροσκάφος 4ης γενιάς. Σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από την Dassault Aviation. Το αεροσκάφος είναι επιχειρησιακό με την Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, σε ρόλους αεροπορικής υπεροχής και κρούσεως.

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κλπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί δε να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafalε M.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να πετυχαίνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g.

Αν και χωρίς καθαρές βλέψεις να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελέι το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA. Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ.

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει ένα στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

Για την διαχείριση των συστημάτων του, το Rafale χρησιμοποιεί ένα πλήρως “γυάλινο πιλοτήριο“, με τρις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs), ολογραφικό HUD καθώς και πλευρικό χειριστήριο HOTAS. Παρομοίως με το Eurofighter, υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών (Direct Voice Input).

Για την πρόωσή του το Rafale χρησιμοποιεί δύο στροβιλοπροωθητήρες SCECMA M88-2 με μετάκαυση με συνολική ωθητική δύναμη 150 kN.

Εκδόσεις

Υπάρχουν τρεις βασικές εκδόσεις του μαχητικού:

  • Rafale C

Μονοθέσια έκδοση για τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία.

  • Rafale B

Διθέσια έκδοση για τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία.

  • Rafale M

Μονοθέσια έκδοση για τη Γαλλική Ναυτική Αεροπορία. Με την μελλοντική πρόσθεση του συστήματος στόχευσης DAMOCLES και την αναβάθμισή τους σε στάνταρντ F3, τα Rafale θα αποτελέσουν, μέχρι το 2015, το μοναδικό αεροσκάφος σταθερής πτέρυγας που θα χρησιμοποιεί το Γαλλικό Ναυτικό.

Το Rafale σε πόλεμο

Λόγω της πρόσφατης εισαγωγής του σε υπηρεσία με τις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις, το Rafale δεν έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς σε πολεμικές επιχειρήσεις, με εξαίρεση κάποιες συνοδείες αεροσκαφών πάνω από το Αφγανιστάν το 2004, όπου αεροσκάφη της ναυτικής αεροπορίας παρείχαν προστασία σε αεροσκάφη υψηλής επιχειρησιακής αξίας. Επίσης συνδεδεμένες με το τις εκεί επιχειρήσεις είναι κάποιες ρίψεις βομβών ακριβείας που πραγματοποιήθηκαν σε υποστήριξη δυνάμεων εδάφους. Καθώς το αεροσκάφος δεν έχει ακόμα κάποιον συμβατό σκοπευτήρα laser, είναι απαραίτητο οι στόχοι του να φωτίζονται από άλλα αεροσκάφη, όπως το Mirage 2000 ή ακόμα και τα παλαιά Super Étendard, ένα γεγονός το οποίο αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω επιχειρησιακή χρήση του τύπου.

Η μόνη απώλεια Rafale εώς το 2008 είναι η πτώση, λόγω ατυχήματος, ενός Rafale C στην κεντρική Γαλλία η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του πιλότου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *