Πάνος Λασκαρίδης | Ρίχνει το «γάντι» στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών | «Δεν μπορείς να ακολουθείς, εκείνους που έπρεπε να σε ακολουθούν»

Πάνος Λασκαρίδης | Ρίχνει το «γάντι» στην Ένωση  Ελλήνων Εφοπλιστών | «Δεν μπορείς να ακολουθείς, εκείνους που έπρεπε να  σε ακολουθούν» -

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο Πάνος Λασκαρίδης είναι από τους μεγαλύτερους ευεργέτες του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και του Λιμενικού Σώματος, ένας από τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές, ένας επενδυτής που τον πλούτο τον οποίο βγάζει από τη θάλασσα τον αξιοποιεί στην Ελλάδα σε ένα τεράστιο εύρος επιχειρήσεων, ένας πολίτης του επιχειρείν που διαθέτει ένα δημόσιο λόγο που συνήθως προκαλεί αναταράξεις με τις δηλώσεις του, ένας εφοπλιστής που διαφοροποιείται συχνά από την συλλογική έκφραση των εφοπλιστών.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ο Πάνος Λασκαρίδης, πρώην πρόεδρος των Ευρωπαίων Εφοπλιστών και πρώην μέλος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών επαναφέρει συχνά και πυκνά τον τελευταίο καιρό τις απόψεις του για το πως πρέπει να επαναπροσδιορίσει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών την τακτική της στα διεθνή θέματα και τη σχέση της με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Δεχόμεθα μια ευθεία εχθρική στάση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα θέματα της ναυτιλίας και χρειάζεται μια προσεκτική, μελετημένη, τεκμηριωμένη προσέγγιση από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στα θέματα για να βρεθούν λύσεις και να μην οδηγηθούμε στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, γιατί αν δεν πάνε καλά, θα δούμε στο μέλλον δυσάρεστες καταστάσεις για την ευρωπαϊκή ναυτιλία», τόνισε με έμφαση ο Πάνος Λασκαρίδης στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Πριν λίγες ημέρες είχε επισημάνει: «Μπορούμε εμείς να κρυβόμαστε και να έχουμε παρωχημένες αντιλήψεις; Το συμφέρον σου, ως η πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, δεν είναι να κρύβεσαι, αλλά να είσαι πανταχού παρών! Αλλά πώς να είσαι πανταχού παρών όταν η Ένωση Εφοπλιστών έχει μπάτζετ ελάχιστο έναντι των άλλων οι οποίοι αλωνίζουν; Η Ένωση Εφοπλιστών της Δανίας έχει πέντε φορές τον προϋπολογισμό της δικής μας! Έχει ανθρώπους στις Βρυξέλλες, πληρώνει ειδικούς επιστήμονες, κάνει lobbying» και συνέχισε:

«Εμείς μόνο διαμαρτυρόμαστε! Αυτό είναι πρόβλημα, είναι κακή εικόνα. Όποτε βλέπει το φως μια ντιρεκτίβα για το περιβάλλον εμείς προβάλλουμε μόνο αντιρρήσεις!».

Ο Πάνος Λασκαρίδης δεν το κρύβει. Διαφωνεί με τις επιλογές της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το πως διαχειρίζεται τα θέματα που συζητούνται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στην Κομισιόν και υπογραμμίζει:

Ο εφοπλισμός «πρέπει να αλλάξει η εικόνα, πρέπει να υπάρξει προσαρμογή. Δεν μπορεί να “βάζουμε πλάτη” στα παλιά πλοία, όταν διαθέτουμε τον πιο καινούργιο στόλο στον κόσμο! Μας έχει μείνει απωθημένο! Είναι πρόβλημα για τη ναυτιλία μας να παίζει αμυντικά. Πρέπει να παίζει επίθεση! Χρειάζεται lobbying και χρήματα.

Δεν μπορείς να ακολουθείς εκείνους που έπρεπε να σε ακολουθούν! Συμφωνώ με την στήριξή μας στις διατάξεις του ΙΜΟ. Ναι, να λέμε “ ΙΜΟ και ξερό ψωμί”. Η δύναμη όμως, θέλουμε-, δεν θέλουμε, στον ΙΜΟ είναι η Κομισιόν. Γι’ αυτό και προσπαθούμε να περάσουμε τις θέσεις μας μέσω άλλων».

Οι απόψεις και στα εθνικά θέματα είναι ξεκάθαρες: «Αυτό από το οποίο δεν θα γλιτώσουμε ποτέ είναι αυτός ο επιθετικός, ο απειλητικός και ενοχλητικός γείτονας», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ταυτόχρονα εκφράζει την απόλυτη του εμπιστοσύνη του στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας. Ωστόσο, είχε προειδοποιήσει παλαιότερα: «Τα πήγαμε καλά με τον κορωνοϊό και έρχεται τώρα μπροστά μας μία δύσκολη θύελλα στην οικονομία.

Προσπαθούμε να πάρουμε τα καλύτερα μέτρα ως Πολιτεία και να αντιμετωπίσουμε το θέμα, αλλά καλό είναι να ξέρουμε ότι τον κορωνοϊό θα τον αντιμετωπίσουμε την οικονομία θα την ανατάξουμε αλλά αυτό από το οποίο δεν θα γλιτώσουμε ποτέ είναι αυτός ο επιθετικός, ο απειλητικός και ενοχλητικός γείτονας. Γνωρίζετε τι παίζεται αυτή τη στιγμή και όλοι περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η κατάσταση».

Παραλαμβάνοντας το βραβείο «Ευκράντη» των Ναυτικών Χρονικών είχε τονίσει:

«Τα πράγματα έχουν φτάσει σχεδόν στο απροχώρητο και είναι καλό να το ξέρουμε αυτό. Θα μου πείτε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς. Μπορούμε να σταματήσουμε τις ατέλειωτες κουβέντες που ακούμε από μελετητές, αναλυτές, καθηγητές και όλα στα -ητές που τρώνε άπειρο χρόνο εξηγώντας μας πώς είναι ή δεν είναι τα πράγματα.

Και να ανασκουμπωθούμε να βάλουμε το κεφάλι κάτω και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να πείσουμε επιτέλους αυτές τις κυβερνήσεις που μας κυβερνούν ότι έχουμε παραμελήσει τις ένοπλες δυνάμεις στο έπακρο. Η στραβή θα γίνει σύντομα εάν πραγματικά αποδειχθεί ότι έφταιγε η ολιγωρία και η υποχρηματοδότηση όλων αυτών των ετών. Τότε αλίμονο σε αυτούς που τόσα χρόνια δεν έκαναν αυτό που έπρεπε. Ας ελπίσουμε ότι τα πράγματα δεν θα εξελιχθούν σε αυτή την κατάσταση».

Μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο Πάνος Λασκαρίδης, αναφερόμενος στις πολεμικές συρράξεις στη Μαύρη Θάλασσα είπε: «Η κατάσταση στην Ουκρανία είναι μια απόλυτη καταστροφή με χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες και εκτοπισμένους και όλοι πρέπει να καταδικάσουμε τον πόλεμο. Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά, γιατί τα ίδια περάσαμε και τα νιώσαμε στην Κύπρο» και πρόσθεσε: «για το ποιες είναι οι επιδράσεις και οι επιπτώσεις του πολέμου στη ναυτιλία δεν μπορούμε να τις εκτιμήσουμε σήμερα.

Τα πράγματα δεν έχουν ξεκαθαρίσει. Οι ναύλοι διατηρούνται σε καλά επίπεδα. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το θέμα των πληρωμάτων και των προσεγγίσεων των πλοίων στα λιμάνια, με τους επαναπατρισμούς. Δεν υπάρχει σώφρων και σοβαρός πλοιοκτήτης που να θελήσει να σπάσει τις κυρώσεις γιατί θα είναι καταστροφικές για όποιον θα το κάνει, έχουν αλλάξει οι εποχές».

«Τα προβλήματα της ναυτιλίας είναι τα του εσωτερικού και του εξωτερικού. Στα εξωτερικά είναι μεγάλη διάκριση των θεμάτων ανάμεσα στους θεσμούς, δηλαδή μεταξύ του ΙΜΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το θέμα της κλιματικής αλλαγής, οι κανονισμοί και τα εναλλακτικά καύσιμα», τόνισε ο Π. Λασκαρίδης και συνέχισε: «Είμαστε στο πλευρό του ΙΜΟ και στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει. Υπάρχουν νέες τεχνολογίες υπό δοκιμή, αλλά είναι σε πειραματική φάση, άρα δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε με σιγουριά ποιο δρόμο θα επιλέξουμε.

Υπάρχουν πολλές λύσεις όπως του LNG, αλλά δεν το πιστεύω, εκτιμώ ότι οι επιβαρύνσεις είναι μεγάλες. Υπάρχει το θέμα των Ελλήνων αξιωματικών και των πληρωμάτων. Δυστυχώς όμως συμβαίνει ένα φαινόμενο που έγινε στην Αγγλία και αλλού. Το κράτος προσπαθεί, ο εφοπλισμός προσπαθεί, αλλά να μην κλείνουμε τα μάτια, ο ελληνικός ναυτικός πληθυσμός μειώνεται. Αν δεν πάμε σε ένα πλάνο, δεν θα έχουμε ναυτικούς στα βαπόρια μας και καλά στελέχη στα γραφεία μας.

Στις Βόρειες χώρες, στην Αγγλία, στην Γερμανία, στη Νορβηγία, έχουν στελέχη από άλλες χώρες. Δεν πρέπει να το υποστούμε και εμείς. Το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας, της ελληνόκτητης ναυτιλίας, προφανώς θα συνεχίσει να υπάρχει, το ζητούμενο είναι αν θα υπάρχει στην Ελλάδα. Πρέπει να εξασφαλίσουμε στην Ελλάδα ένα πλαίσιο που να επιτρέπει την παρουσία μας στην πατρίδα μας».

Οι απόψεις του Πάνου Λασκαρίδη πιάνουν όλο το εύρος της πολιτικής, οικονομικής και εθνικής εμβέλειας. Μπορείς να διαφωνήσεις με αυτές, ωστόσο, δεν μπορείς να τις αγνοήσεις…

Λασκαρίδης | Ποιος είναι ο «άρχων της πλατείας Συντάγματος» | Ποιος είναι ο Λασκαρίδης

Ο Μάιος του 2021 πλησίαζε στα τελειώματά του, εκεί κάπου στις 24 του μήνα, όταν οι δηλώσεις του εφοπλιστή Πάνου Λασκαρίδη έπεσαν σαν κεραυνός στο «Μαξίμου» και όχι μόνο. Τι είχε πει ο έλληνας πλοιοκτήτης, στο πλαίσιο έρευνας δημοσιογράφων, του οργανισμού EIC (European Investigative Collaboration) που διεξάγουν σχετική έρευνα με τίτλο «Black Trail», για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη ναυτιλιακή βιομηχανία; Διαβάστε: «Οι εφοπλιστές δεν χρειάζονται την κυβέρνηση, το υπουργείο, την ΙΜΟ (International Maritime Organisation) και τον πρωθυπουργό», δήλωσε, και συμπλήρωσε το καλύτερο: «έχουν χεσ..ένο τον πρωθυπουργό, γι’ αυτούς δεν έχει καμία χρησιμότητα.

Γιατί; Διότι η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να κερδίσει ένας πλοιοκτήτης στην Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία, δεν υπάρχουν ναυλοσύμφωνα, τίποτα στην Ελλάδα. Μόνο τα γραφεία των πλοιοκτητών είναι στην Ελλάδα. Το 80% των πλοίων τους έχουν ξένη σημαία. Δεν τους νοιάζει η ελληνική σημαία». 

Οι δημοσιογράφοι που παγιοποιούσαν την έρευνα παρουσίασαν αργότερα το απόσπασμα με τις δηλώσεις Λασκαρίδη στον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος βρέθηκε – είναι η αλήθεια- σε αμηχανία. Στη συνέχεια, ο υπουργός, απάντησε ότι «η ελληνική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει ένα σταθερό θεσμικό πλαίσιο για την ελληνική ναυτιλία ώστε έχει τόσο μεγάλη πρόοδο την τελευταία δεκαετία»…

Τα απόνερα (για να χρησιμοποιήσουμε έναν ναυτικό όρο) των δηλώσεων Λασκαρίδη προκάλεσαν την αντίδραση της κυβερνητικής εκπροσώπου Αριστοτελείας Πελώνη: «Είναι απαράδεκτες δηλώσεις οι οποίες δεν επιδέχονται καμίας διόρθωσης», είπε ενώ ο ίδιος ο εφοπλιστής προσπάθησε τάχιστα να ανασκευάσει με εκτενή δήλωσή του.


Είχαμε το τελευταίο επεισόδιο (;) στο «σίριαλ Λασκαρίδη» με την παραίτησή του από μέλος του συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στην οποία τόνισε μεταξύ άλλων: «Δεν θα απολογηθώ σε κανέναν άλλον, που με αφορμή αυτή την ελεεινή δημοσιογραφία, θεώρησε σκόπιμο να την χρησιμοποιήσει για “ξεκαθάρισμα λογαριασμών”», αφήνοντας αιχμές για την προεδρία της Ένωσης: «Κοντολογίς και εν κατακλείδι, αρνούμαι να συνεχίσω να υπηρετώ την Ένωση υπό την τωρινή Προεδρία και υπό αυτές τις συνθήκες και έτσι παραιτούμαι και από αυτήν και από το Διοικητικό της Συμβούλιο».

Να πούμε ότι πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είναι ο Θεόδωρος Βενιάμης και αντιπρόεδροι οι Γεώργιος Αγγελόπουλος και Κωνσταντίνος Μαρτίνος


Ταχύτατα η ΕΕΕ απάντησε στο (πρώην πλέον) μέλος τους ξεκαθαρίζοντας ανάμεσα σε άλλα ότι: «Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, σε καθολική σύνθεση, έκρινε ομόφωνα αποδεκτή την παραίτηση του κ. Παναγιώτη Λασκαρίδη από μέλος του, καθώς και ευρύτερα από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, απορρίπτοντας ολοσχερώς τους ανυπόστατους και προκλητικούς ισχυρισμούς του». Και κατέληξε: «…Απογοήτευση και αποδοκιμασία για το γεγονός ότι αρνείται (ο κ. Λασκαρίδης) να παραδεχθεί πως η παραίτησή του οφείλεται προδήλως στην πρωτοφανή κατάσταση που ο ίδιος προκάλεσε με τις δηλώσεις του που ήρθαν στη δημοσιότητα». 

panos laskaridis2

Ο «άρχων» της πλατείας Συντάγματος

Ποιος είναι όμως ο επιχειρηματίας- πλοιοκτήτης Παναγιώτης Λασκαρίδης που προκάλεσε φουρτούνα στο Μέγαρο Μαξίμου, αλλά και στις τάξεις των Ελλήνων Εφοπλιστών με τις απαξιωτικές δηλώσεις του για τον πρωθυπουργό;
Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 6 Οκτωβρίου του 1947 και μεγάλωσε στο Νέο Φάληρο· αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών το 1965 και σπούδασε στη Γερμανία, στο ΤU Braunschweig, μηχανολόγος μηχανικός.

Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στο Λονδίνο, παίρνοντας Master Ναυπηγικής.


Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους έλληνες εφοπλιστές, με πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που εκτείνονται από την Κίνα μέχρι τα νησιά Φόκλαντ. Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες του Παναγιώτη Λασκαρίδη έχουν να κάνουν με τη διακίνηση πετρελαίου και φυσικού αερίου, την αλιεία και τη μεταφορά προϊόντων αλιείας με πλοία ψυγεία, με ναυπηγεία, με αεροπλάνα, με ξενοδοχεία, με καζίνο και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.


Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης με τον αδελφό του Θανάση δεν είναι από εκείνους που δημιούργησαν από το μηδέν την περιουσία τους (που όπως λέγεται στους κύκλους τους ανέρχεται σε περισσότερο από ένα δισ.)· επέκτειναν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του πατέρα τους Κωνσταντίνου ο οποίος είχε οικογενειακή επιχείρηση με στόλο 5 αλιευτικών πλοίων.

Να τονιστεί εδώ ότι το όνομα «Λασκαρίδη» δεν είναι από εκείνα που ακούγονται ιδιαίτερα από τα Μέσα κι αν δεν έπεφταν οι κεραυνοί των τελευταίων δηλώσεων οι «πολλοί» δεν θα γνώριζαν καν την ύπαρξη του.  Αυτό δεν σημαίνει ότι οι αδελφοί Λασκαρίδη δεν είναι από τα πιο ισχυρά ελληνικά ονόματα στον χώρο των επιχειρήσεων. Τα δύο αδέρφια, το 1974, αγόρασαν το πρώτο τους πλοίο-ψυγείο.

Ο Παναγιώτης και Θανάσης Λασκαρίδης ίδρυσαν την «Laskaridis Shipping Co. Ltd» το 1977 στην οποία θα δραστηριοποιηθούν αρχικά ως ναυλομεσίτες. Το 1978 ίδρυσαν τον όμιλο «Lavinia Corporation» που στη συνέχεια θα στεγάσει πλήθος εταιρειών ναυτιλιακού ενδιαφέροντος. Κλείνοντας η δεκαετία του ‘80 ο Πάνος και ο Θανάσης Λασκαρίδης διαχειρίζονταν 80 πλοία ψυγεία. 

Τα δύο αδέρφια ξεχώρισαν για την επιχειρηματικών δραστηριοτλητων. Τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετάνια» και «King George» συγκαταλέγονται στο «χαρτοφυλάκιο» της, μέσω της εταιρείας «Λάμψα», συμφερόντων Λασκαρίδη, που θεωρείται η κυρίαρχη στην πλατεία Συντάγματος.

Ο Πάνος και ο Θανάσης Λασκαρίδης πέρα από ξενοδοχεία έχουν και ποσοστό στην «Αεροπορία Αιγαίου». Το 1999, ο όμιλος Λασκαρίδη αγόρασε την αεροπορική εταιρεία «Cronus» και τον Οκτώβριο του 2001 η εταιρεία αυτή συγχωνεύθηκε με την «Aegean» του ομίλου Βασιλάκη, διατηρώντας το 26% του μετοχικού κεφαλαίου. Φυσικά να καταγράψουμε και τα καζίνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στα οποία έχουν επενδύσει τα δύο αδέρφια.
Τα ναυπηγεία «Astican» στα Κανάρια Νησιά και το «Astander» στη Βόρεια Ισπανία είναι στον έλεγχό τους μαζί με το 95% του στόλου ψυγείων της λετονικής «Riga Transport». Τέλος η οικογένεια Λασκαρίδη προμηθεύει με πετρέλαιο τις Νήσους Φόκλαντ ,περιοχές της Θάλασσας Μπέρινγκ και της Ανατολικής Αφρικής!

Οι ισχυρισμοί του Θέμου Αναστασιάδη

Το όνομα «Λασκαρίδη» ακούστηκε για πρώτη φορά μέσω των Μέσων μαζικής ενημέρωσης, το 2008, όταν ο (αείμνηστος) Θέμος Αναστασιάδης ισχυρίστηκε ότι τα 5 εκατ. ευρώ που βρέθηκαν (αδικαιολόγητα…) στα χέρια του τού τα είχε δώσει ο Θανάσης Λασκαρίδης ως αντίτιμο για την πώληση ενός ποσοστού από το «Πρώτο Θέμα». Ο Θανάσης Λασκαρίδης προσέφυγε τότε στη δικαιοσύνη για συκοφαντική δυσφήμιση καταθέτοντας αγωγή εις βάρος του δημοσιογράφου. Το 2016 ο Θέμος Αναστασιάδης απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής είχε πει: «Δεν έγινε καμία συναλλαγή με τον Λασκαρίδη»…


Τον Ιούνιο του 2018 ο Παναγιώτης Λασκαρίδης αναγορεύτηκε σε επίτιμο διδάκτορα του Τμήματος Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικής της Σχολής Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Παναγιώτης Λασκαρίδης
Στιγμιότυπο από την τελετή ονοματοδοσίας του πλοίου υποστήριξης Άτλας, στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας/ copyright: Eurokinissi

Ο Παναγιώτης Λασκαρίδης το 2019 είχε δωρίσει στο Πολεμικό Ναυτικό, πλοίο για εκτέλεση αποστολών υποστήριξης επιχειρήσεων πλατφορμών άντλησης πετρελαίου (Platform Support Vessel) στην ανοιχτή θάλασσα. Νωρίτερα, την ίδια χρονιά ο Παναγιώτης Λασκαρίδης είχε δωρίσει επίσης στο Πολεμικό Ναυτικό τέσσερα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη (γεννήτριες). Για την προσφορά του αυτή ο Παναγιώτης Λασκαρίδης έχει ονομαστεί Υποναύαρχος επί τιμή.

Πληροφορίες από mononews

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *