Το τέλος των Πανελληνίων | Ανοίγει τη συζήτηση ο Μπαμπινιώτης | Το νέο σύστημα εισαγωγής
Πρόταση-βόμβα έριξε πριν από λίγες ημέρες ο Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Μπαμπινιώτης, για το τέλος των Πανελληνίων εξετάσεων και της δημιουργίας ενός νέου συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του Λυκείου. Το θέμα είχε συζητηθεί ξανά στο παρελθόν, και συγκεκριμένα πριν από 15 χρόνια, και τώρα, ο καθηγητής επαναφέρει τον διάλογο με σκοπό αυτή τη φορά να υλοποιηθεί η πρότασή του.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Τις τελευταίες ημέρες, μάλιστα, ο κ. Μπαμπινιώτης έχει δώσει αρκετές συνεντεύξεις στις οποίες εξηγεί τον τρόπο ριζικής αλλαγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, σήμερα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ ανέπτυξε και το πώς θα μπορούσε να είναι το νέο σύστημα:
«Να ισχύσει και για την Ελλάδα ό,τι ισχύει παντού. Η εικόνα του μαθητή όπως βγαίνει από τα τρία χρόνια φοίτησης στο Λύκειο να δώσει τη “μορφή” του μαθητή με ένα Ακαδημαϊκό ας το πούμε έτσι Απολυτήριο, όσο χρειάζεται για κάποιο χρόνο μεταβατικά μπορεί να υπάρχει ένα σύστημα εξετάσεων, για να συμπληρώσει όμως γιατί η είσοδος θα γίνεται με βάση κυρίως την επίδοση στο απολυτήριο. Και για να μην υπάρχουν παρατράγουδα και αποκλίσεις υπάρχει η Τράπεζα Θεμάτων, η οποία είναι κεντρική και δίνει αντικειμενική υπόσταση στη επίδοση των μαθητών. Αν αλλάξει αυτό το σύστημα θα ξαναβρούμε το Λύκειο».
Όσο για το πώς θα βγαίνει ο βαθμός, ο καθηγητής είπε:
«Η βάση εισαγωγής θα είναι με τον βαθμό του Λυκείου και σε σχολή με μεγάλη ζήτηση θα μπορούσε να υπάρχει συμπληρωματική εξέταση η οποία όμως θα συμπληρώνει την βαθμολογία που έχεις, δεν θα σου καθορίζει η εξέταση τα πάντα».
Εξήγησε δε πώς θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του Λυκείου. «Έχουμε ένα Λύκειο το οποίο έχει περιπέσει σε αχρηστία, σε απαξίωση σε υπολειτουργία, δηλαδή στην καλύτερη περίοδο της ηλικίας των μαθητών 15 με 18 που έχουν τη μεγαλύτερη ωριμότητα που μπορούμε να έχουμε τα καλύτερα παιδευτικά αποτελέσματα. Δεν υπάρχει παιδεία. Τι υπάρχει; Υπάρχει μια βαθμίδα ενός οιονεί άτυπου φροντιστηρίου αναξιόπιστου και για τους ίδιους τους φοιτώντες, οι οποίο πηγαίνουν στα ιδιαίτερα και στα φροντιστήρια, μια κατάσταση που δεν μπορεί να προχωρήσει άλλο».
Όσο για τις Πανελλήνιες ως σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, σχολίασε:
«Υπάρχει ένα αδιάβλητο, αλλά άδικο σύστημα. Είναι απάνθρωπο. Για σκεφτείτε ότι μέσα σε ένα τρίωρο κρίνεται η τύχη ενός παιδιού, αν έχει ένα άγχος, αν έχει μια ασθένεια. Αν δεν πάει καλά σε ένα μάθημα, θα επανέλθει μετά από ένα χρόνο».
Μιλώντας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στο «Πρώτο Πρόγραμμα» της ΕΡΑ, ο κ. Μπαμπινιώτης επισήμανε πως ο εθνικός διάλογος για το θέμα είχε γίνει από το 2009.
«Αυτό το σύστημα με τις Πανελλήνιες δεν τραβάει άλλο. Τις δυνατότητες που έχει ένα παιδί στα τρία χρόνια της απόδοσης του και τις επιδόσεις του στο Λύκειο, θα έπρεπε να κοιτάμε. Έτσι λειτουργεί όλη η Ευρώπη. Έτσι λειτουργούν μεγάλα πανεπιστήμια στο εξωτερικό. Σου ζητάνε, δηλαδή, το απολυτήριό σου και τη βαθμολογία σου στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου, στις τρεις τάξεις του Λυκείου».