
Ανατροπή της τελευταίας στιγμής είχαμε στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η Cosco αποδέχτηκε χθες το βράδυ ορισμένα βασικά αιτήματα των εργαζομένων, οι οποίοι προγραμμάτιζαν απεργιακή κινητοποίηση το διήμερο 5-6 Νοεμβρίου, διαμαρτυρόμενοι για το θάνατο του συναδέλφου τους στις 25 Οκτωβρίου.
Του Γιώργου Γεωργίου
“Έχουμε δώσει μια σκληρή μάχη και θα δώσουμε ακόμη πιο σκληρή για να μην υπάρξει ξανά άλλος συνάδελφος νεκρός ή τραυματίας. Δεν κάνουμε βήμα πίσω αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας” επεσήμανε το σωματείο των εργαζομένων (ΕΝΕΔΕΠ) στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το πρωί.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι εργαζόμενοι ζητούν “να διαλευκανθεί η υπόθεση του δυστυχήματος του Δημήτρη Δαγκλή, να δημιουργηθεί επιτροπή υγιεινής και ασφάλειας, να σταματήσουν οι κόντρα βάρδιες και τα 12ωρα, εξάρες πόστες (έξι άτομα ανά βάρδια σε κάθε πόστο) και να υπογραφεί ΣΣΕ που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες”.
Τελικά η Cosco και μετά από παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και των επιχειρηματικών φορέων του Πειραιά έκανε αποδεκτά μία σειρά από βασικά αιτήματα.
Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η απεργία δεν έχει ανασταλεί ακόμη επίσημα και σήμερα στις 14:00 θα διενεργηθεί η γενική συνέλευση του σωματείου για οριστικές αποφάσεις.
Συνθήκες συμφόρησης
Την ίδια ώρα, τα προβλήματα συμφόρησης στο μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι παραμένουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 30 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, mother vessels και feeders, έχουν σχηματίσει “ουρές”, περιμένοντας να εξυπηρετηθούν, στον απόηχο του κλεισίματος των δύο προβλητών την προηγούμενη εβδομάδα.
Στον αντίποδα, με κανονικούς ρυθμούς λειτουργεί ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ, καθώς η απεργία εκεί κράτησε μία ημέρα.
Παράλληλα, το διάστημα 5-7 Νοεμβρίου αναμένονται στους τρεις προβλήτες του λιμανιού περίπου 35 πλοία, σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε η ναυτιλιακή πύλη MarineTraffic με το Capital.gr, όπερ σημαίνει ότι οι συνθήκες θα επιδεινωθούν. Επισυνάπτεται και φωτογραφία για το πως διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση και στους τρεις προβλήτες.

Πηγή: MarineTraffic
Φυσικά οι “ουρές” έχουν αυξήσει σημαντικά τους χρόνους αναμονής για εξυπηρέτηση των πλοίων, οι οποίοι πριν από τα πρόσφατα προβλήματα, δεν ξεπερνούσαν τις 12 ώρες.
Με τα νέα δεδομένα, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί να περάσει περίπου ένας μήνας για να αποκλιμακωθεί η κατάσταση και να επιστρέψει το λιμάνι σε κανονικούς ρυθμούς.
Πηγές κοντά στις ναυτιλιακές τακτικών γραμμών, αυτών, δηλαδή, που μεταφέρουν τα containers, αναφέρουν ότι ήδη ορισμένα πλοία που βρίσκονταν εν αναμονή για κάποιες ημέρες, έχουν αποχωρήσει.
Την ίδια ώρα, καταγράφονται περιπτώσεις εταιρειών, οι οποίες εξετάζουν το ενδεχόμενο να φύγουν και να τερματίσουν το προγραμματισμένο ταξίδι σε κάποιο άλλο λιμάνι της Μεσογείου, επικαλούμενες ανωτέρα βία (Force Majeure), κάτι που προβλέπεται από το Ναυτικό Δίκαιο, διότι η απεργία εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο.
Τι σημαίνει αυτό; Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, τα εμπορεύματα που προορίζονταν για τον Πειραιά θα καταλήξουν σε άλλο λιμένα και οι εισαγωγείς θα κληθούν με δικά τους έξοδα να τα φέρουν πίσω.
