Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

Η Norwegian Air βρίσκεται ένα βήμα πριν από το «κανόνι» και αναζητά προστασία από τους πιστωτές της, καθώς επιχειρεί να αναδιαρθρώσει την επιχείρησή της και να επιβιώσει από την πανδημία του κορονοϊού.

Ο γνωστός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους δήλωσε την Τετάρτη θα ζητήσει από τις δικαστικές αρχές στην Ιρλανδία, όπου βρίσκονται όλα τα αεροσκάφη και τα περιουσιακά του στοιχεία, προστασία από τους πιστωτές για έως και 100 ημέρες – κάτι που ισοδυναμεί με αίτηση πτώχευσης.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

«Σκοπός της διαδικασίας είναι η μείωση του χρέους, η νομιμοποίηση του στόλου και η εξασφάλιση νέου κεφαλαίου», σύμφωνα με την Norwegian Air. Η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει έως και πέντε μήνες.

«Η αναζήτηση προστασίας για αναδιοργάνωση, σύμφωνα με το ιρλανδικό δίκαιο, είναι μια απόφαση που έχουμε λάβει για να διασφαλίσουμε το μέλλον της Norwegian προς όφελος των υπαλλήλων, των πελατών και των επενδυτών μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της, Τζέικομπ Σκραμ.

Αίτηση πτώχευσης υπέβαλε η Norwegian
Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

«Στόχος μας είναι να βρούμε λύσεις με τα ενδιαφερόμενα μέρη, οι οποίες θα μας επιτρέψουν να αναδυθούμε ως μια οικονομικά ισχυρότερη και ασφαλής αεροπορική εταιρεία» πρόσθεσε.

Η Norwegian Air ιδρύθηκε το 1993 και ξεκίνησε την ταχεία επέκτασή της πριν από μια δεκαετία, επιδιώκοντας να εφαρμόσει το επιχειρηματικό μοντέλο, με το οποίο πρωτοστάτησε η Ryanair στην Ευρώπη και τη Νοτιοδυτική Αμερική, στις υπερατλαντικές πτήσεις.

Αλλά η επιθετική στρατηγική της άφησε τεράστια χρέη, και μικρό περιθώριο ελιγμών όταν τα πράγματα στράβωσαν για τα καλά.

Η Norwegian Air δήλωσε την Τετάρτη ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί το δίκτυο δρομολογίων της, το οποίο έχει περιοριστεί σοβαρά λόγω του κορονοϊού και οι μετοχές της θα συνεχίσουν να  υπάρχουν κανονικά στο Χρηματιστήριο του Οσλο. Η μετοχή της εταιρείας, ωστόσο, έχει χάσει πάνω από το 98% της αξίας της φέτος.

Ο αερομεταφορέας προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι θα χρειαστεί επιπλέον χρήματα για να συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους και μετά. Ελαβε με τη βοήθεια του νορβηγικού κράτους ένα δάνειο ύψους 3 δισ. κορόνων (288.700.000 εκατ. δολάρια) το Μάιο, αλλά η κυβέρνηση της χώρας έχει αποκλείσει την παροχή περαιτέρω οικονομικής βοήθειας – μια απόφαση που ο Σκραμ χαρακτήρισε «χαστούκι στο πρόσωπο».

Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε μόλις 1 εκατομμύριο επιβάτες το τρίτο τρίμηνο του 2020, σε σύγκριση με 10,5 εκατομμύρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Η τριμηνιαία λειτουργική της ζημιά ανήλθε σε 2,8 δισ. νορβηγικές κορώνες (310 εκατ. δολάρια).

Στο σημείο αυτό αξίζει να παραθέσουμε το άρθρο του Bloomberg για το πώς:

Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας οτιδήποτε άλλο εκτός από εισιτήρια

Με ελπίδες ότι η τρέχουσα “σεζόν τους στην κόλαση” θα μπορούσε να πλησιάζει στο τέλος της, οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών βρίσκονται σε φάση ταχείας “κίνησης”.

Η μετοχή της Singapore Airlines σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδό της εδώ και 21 χρόνια την Τρίτη, ενώ εκείνη της Cathay Pacific Airways σημείωσε τα μεγαλύτερα κέρδη της από το 2008, μετά τη ανακοίνωση της Σιγκαπούρης και του Χονγκ Κονγκ για το άνοιγμα μιας “ταξιδιωτικής φούσκας” από τις 22 Νοεμβρίου.

Τα νέα περί της επιτυχημένης δοκιμής του εμβολίου των Pfizer και BioNTech κατά του κορονοϊού ώθησε τον δείκτη Bloomberg World Airlines σε άνοδο της τάξης του 9,7% τη Δευτέρα, εν αναμονή μιας πιθανής υποχώρησης του κύματος της πανδημίας.

Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας οτιδήποτε άλλο εκτός από εισιτήρια
Η επίδραση της ανακοίνωσης της δημιουργίας ταξιδιωτικής φούσκας μεταξύ Σιγκαπούρης και Χονγκ Κονγκ στις μετοχές των Cathay Pacific και Singapore Airlines Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

Το “ιππικό” καλά θα κάνει να καταφθάσει γρήγορα. Αυτήν τη στιγμή, μεγάλο μέρος του κλάδου αρχίζει να μην έχει πια “λίπος” να κάψει.

Η έκδοση χρέους

Με την επιβατική κίνηση μειωμένη κατά 73% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους – και τις διεθνείς πτήσεις να “τρέχουν” μόλις στο 12% των επιπέδων τους πριν από έναν χρόνο – η συνήθης μέθοδος για τις εταιρείες ως προς την είσπραξη μετρητών, δηλαδή να  διατηρούν ένα σταθερό περιθώριο από τα έσοδά τους, εξακολουθεί να παραμένει μπλοκαρισμένη.

Ανάλογη θα μπορούσε να παραμείνει η κατάσταση και για μεγάλο μέρος του 2021, δεδομένων των πιθανών ορίων στην παραγωγή και διανομή εμβολίων σε ποσότητες επαρκείς για να “ανοίξουν” ξανά τα διεθνή ταξίδια.

Ωστόσο, υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι για να εφοδιάσει κανείς τον “στρατό” του. Εάν δεν μπορεί κανείς να πουλήσει αεροπορικά εισιτήρια, μπορεί τουλάχιστον να δοκιμάσει κάθε άλλη λύση η οποία βρίσκεται διαθέσιμη στο τραπέζι.

Opinion
Το χρέος που έχουν εκδώσει φέτος οι αεροπορικές παγκοσμίως έχει ξεπεράσει το μισό εκείνου που εξέδωσαν τις τέσσερις προηγούμενες δεκαετίες Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

Το πρώτο πράγμα που οι εταιρείες προσπαθούν να πουλήσουν σε μια κρίση είναι κομμάτια χαρτί. Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν εκδώσει ομόλογα αξίας 88 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι στιγμής μέσα στο 2020, ποσό μεγαλύτερο από το 50% των 153 δισ. δολ. χρέους το οποίο οι εταιρείες του κλάδου πούλησαν αθροιστικά τις προηγούμενες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία επεξεργάστηκε το Bloomberg.

Ας προστεθεί σε αυτά και η αξία των δανείων που ελήφθησαν και το συνολικό χρέος των αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 124 δισεκατομμύρια δολάρια από τα τέλη Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία.

Η έκδοση νέων μετοχών

Ανάλογη είναι η εικόνα και από την πλευρά του μετοχικού κεφαλαίου.

Η Japan Airlines ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα σχέδια για συγκέντρωση 1,6 δισ. δολ. εκδίδοντας μετοχές οι οποίες ισοδυναμούν με περίπου το ένα τρίτο του υπάρχοντος μητρώου.

Η έκδοση δικαιωμάτων της Singapore Airlines ύψους 6,5 δισ. δολ. τον Ιούνιο αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία στην ιστορία.

Τα 27 δισ. δολ. σε νέες μετοχές που εκδόθηκαν από τον κλάδο συνολικά εντός του 2020 είναι ισοδύναμα με όλα τα μετρητά που συγκεντρώθηκαν μέσω αυτής της οδού τα προηγούμενα έξι χρόνια.

Opinion
Τα χρήματα που έχουν συγκεντρώσει οι αεροπορικές από την πώληση νέων μετοχών μέσα στο 2020 είναι ανάλογο του αντίστοιχου της τελευταίας εξαετίας Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

Συνολικά, όλο το νέο χρέος και τα νέα ίδια κεφάλαια που πωλήθηκαν από τους αερομεταφορείς φέτος ανέρχονται σχεδόν στα δύο τρίτα των 241 δισ. δολ. που η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών αναμένει από τη βιομηχανία να εισπράξει ως έσοδα από επιβάτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Πωλήσεις και leasing

Οι εταιρείες οι οποίες διαθέτουν στόλους εξοπλισμού μεταφορών υψηλής αξίας έχουν και άλλους τρόπους να κερδίσουν μετρητά.

Η EasyJet συγκέντρωσε 170 εκατομμύρια δολάρια αυτόν τον μήνα από την πώληση και εκμίσθωση 11 εκ των αεροπλάνων της σε εταιρείες leasing αεροσκαφών. Η Air Canada τον περασμένο μήνα έλαβε 365 εκατομμύρια δολάρια από μια παρόμοια κίνηση, ενώ η Wizz Air και η United Airlines έχουν προχωρήσει σε ανάλογες ενέργειες.

Η προσπάθεια συγκέντρωσης χρημάτων ήταν τιτάνια. Συγκρίνετε τα έσοδα ορισμένων από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο το τελευταίο τρίμηνο με τις ταμειακές ροές τους από χρηματοοικονομική δραστηριότητα και επενδύσεις μείον τις κεφαλαιουχικές δαπάνες που συνήθως οι εταιρείες του κλάδου πρέπει να αναλαμβάνουν εκ των προτέρων και μπορείτε να έχετε μια αρκετά ξεκάθαρη εικόνα.

Opinion
Πιο πολλά τα έσοδα από την προσπάθεια ισοσκελισμού του ισολογισμού παρά από την πώληση εισιτηρίων Norwegian Air – Αίτηση Πτώχευσης |Οι αεροπορικές εταιρείες βγάζουν χρήματα πουλώντας τα πάντα εκτός από εισιτήρια

Συνήθως οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να βλέπουν τις εκροές μετρητών από το χρηματοοικονομικό κομμάτι και τις επενδύσεις να αντισταθμίζονται με εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει με τους κινεζικούς αερομεταφορείς, οι οποίοι επέστρεψαν σε κάποια ομαλότητα τους τελευταίους μήνες, μετά την “καταστολή” της Covid-19.

Ωστόσο, αλλού στον κόσμο, η εργασία επί του ισολογισμού απέφερε συχνά περισσότερα χρήματα από την πώληση υπηρεσιών μεταφοράς.

Η καταιγίδα δεν έχει τελειώσει

Ενδεχομένως να θεωρήσει κανείς ότι αυτή η ευελιξία αποτελεί ελπιδοφόρο σημάδι – όπως όμως έχουμε υποστηρίξει, ένα άθλιο γ’ τρίμηνο είναι πιθανό να οδηγήσει σε έναν ζοφερό χειμώνα για τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι πιθανότητες τείνουν να δείχνουν ότι έχουμε ακόμη να δούμε πολλά σε επίπεδο πτωχεύσεων και αναδιαρθρώσεων. Η απομάκρυνση του κλάδου από το φορτίο χρέους που αναλαμβάνουν λόγω του Covid θα μπορούσε να καταλάβει χρονικά το μεγαλύτερο μέρος της τρέχουσας δεκαετίας.

Επιπλέον, ενώ η ζήτηση για εισιτήρια από επιβάτες είναι λίγο έως πολύ ένας άδηλος πόρος, υπάρχουν πεπερασμένα περιουσιακά στοιχεία που ένας μεταφορέας μπορεί να πωλήσει ή/και να εκμισθώσει. Το όργιο της έκδοσης ομολόγων και μετοχών φέτος είναι επίσης πιθανό να οδηγήσει σε απότομη μείωση της όρεξης μεταξύ πιστωτών και μετόχων στο μέλλον.

Παρά την πτώση της τιμής των μετοχών, οι επενδυτές εξακολουθούν να δείχνουν εκπληκτικά μεγάλο ενθουσιασμό για τις αεροπορικές εταιρείες. Μακάρι και οι επιβάτες να ένιωθαν τον ίδιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *