Ποιος είναι ο Νικόλας Μουνδρέας | Η ναυτιλιακή παράδοση και η Έλλη Στάη

Ποιος είναι ο Νικόλας Μουνδρέας | Η ναυτιλιακή παράδοση και η Έλλη Στάη

Νικόλας Μουνδρέας: Αγόρασε 1+2 πλοία και έφτασε τα 27 πλοία

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Η ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, του Νικόλα Μουνδρέα αγόρασε, όπως γράφει ο Σάββας Αθανασίου, ένα μεταχειρισμένο πλοίο capesize, ηλικίας 13 ετών, από την εταιρεία Unisea Shipping, του Αδαμάντιου Λαιμού.

Το πλοίο που αγοράστηκε είναι το Coronet, χωρητικότητας 182.700 dwt, που ναυπηγήθηκε το 2011 και μετονομάστηκε σε NGM Bond.

Το πλοίο Coronet που κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο Kawasaki HI Sakaide, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους κόστισε στους νέους του ιδιοκτήτες 27 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή δύο εκατομμύρια παραπάνω από το καθαρό κέρδος που είχε ο Νικόλας Μουνδρέας από την πρόσφατη πώληση ενός δεξαμενόπλοιου.

Η εταιρεία Unisea, λέγεται ότι απέκτησε το πλοίο τον Δεκέμβριο του 2018 για περίπου 29 εκατομμύρια δολάρια.

Υπενθυμίζεται ότι περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία του Νικόλα Μουνδρέα εξαγόρασε δύο πλοία, χωρητικότητας 179.500 dwt το καθένα, της Unisea, Glory και Honor, κατασκευής 2011, τα οποία μετονομάστηκαν σε NGM Glory και NGM Honor.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, του Νικόλα Μουνδρέα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές,  πούλησε το πλοίο Bella Ciao.

Το πλοίο, τύπου suezmax, έχει χωρητικότητα 157.000 dwt, φέρεται ότι πωλήθηκε για 86 εκατομμύρια δολάρια, με κέρδος 25 εκατ. δολάρια.

Υπενθυμίζεται ότι ο στόλος της NGM Energy περιλαμβάνει 27 πλοία, ένα μείγμα δεξαμενόπλοιων και bulkers, αξίας 632 εκατομμυρίων δολαρίων με μέση ηλικία τα 14 χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.

Ποιος είναι ο Νικόλας Μουνδρέας

Η ναυτιλιακή παράδοση

Η καταγωγή της οικογένειας Μουνδρέα, είναι από την Τραχήλα της Μάνης και ο Γεώργιος Μιχαήλ Μουνδρέας (1896 – 1968) θεωρείται ο πρόδρομος της ναυτιλιακής παράδοσης. Το 1916 εγακαταστάθηκε στον Πειραιά και ασχολήθηκε με την πρακτόρευση και την ναύλωση πλοίων.

Αμέσως μετά τον πόλεμο, η οικογενειακή επιχείρηση, σταδιακά μπήκε και στην πλοιοδιαχείριση. Το 1960, ο 21χρονος ( γεννήθηκε το 1939) τότε Νικόλας Μουνδρέας άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία, ενώ παράλληλα σπούδασε στο Πάντειο και στην Νομική Σχολή. Στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στην πρωτεύουσαν της Μεγάλης Βρετανίας.

Στο Λονδίνο, διαμόρφωσε ένα κύκλο γνωριμιών που του επέτρεψε να επενδύσει σε συμπλοικτησίες. Η μοίρα τον έφερε να γνωρίσει τον καπετάν Νικόλα Ι. Φράγκο, με τον οποίο συνδέθηκαν με στενή φιλία και από κοινού ίδρυσαν την εταιρεία Good Faith.

Η εταιρεία αυτή διαχειρίστηκε περισσότερα από 170 πλοία και για δεκαετίες θεωρείτο ως η μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του ελληνόκτητου στόλου.

Ωστόσο, ο Νικόλας Μουνδρέας, συνέχισε να εργάζεται και να συνεργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση, ως ναυλομεσίτης. Το 1974, όμως, αποχώρησε και δημιούργησε την Nicholas G. Moudreas S.A. και δραστηριοποιήθηκε αυτόνομα στις ασφαλίσεις πλοίων ναυλώσεις, πλοιοδιαχείριση.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’80, ο Νικόλας Μουνδρέας, απόκτησε δικά του πλοία, ενώ συμμετείχε και στην Good Faith, με τον Νικόλα Ι. Φράγκο.

Στην εταιρεία, από τα μέσα του 1990, συμμετέχουν και τα παιδιά του, Χαρίκλεια, Ναταλία και Γιώργος.

Η Ναταλία Μουνδρέα είχε παντρευτεί τον Γιώργο Μπαρμπαλιά, γιο του αρχιτέκτονα Ηλία Μπαρμπαλιά, με το οποίο έχουν πλέον χωρίσει.

Η άλλη κόρη του, η Χαρίκλεια, παντρεύτηκε, τον Οκτώβριο του 2011, τον Ηλία Παπαϊωάννου, καθηγητή Οικονομικών στο Dartmouth College και το Harvard, και γιο του πρώην υπουργού Δικαιοσύνης, Μιλτιάδη Παπαϊωάννου.

Οι δύο θυγατέρες του Νικόλα Μουνδρέα, έχουν σημαντικές σπουδές στο London School of Economics και στο City University.

Το 2002, η εταιρεία άρχισε να επενδύει σε νεότευκτα πλοία, με την κατασκευή δύο δεξαμενοπλοίων σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας.

Την διετία 2011 – 2012, η ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, ήδη διέθετε ένα στόλο που αποτελείτο από εννέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών.

Η εταιρεία πέρασε δύσκολες στιγμές, εξ αιτίας της υπόθεσης του φορτηγού πλοίου «Smart», χωρητικότητας 151.279 dwt, το οποίο ήταν φορτωμένο με άνθρακα, που κατά τον απόπλου του από το Richard Bay στη Νότια Αφρική προσάραξε σε ύφαλο στην είσοδο του λιμανιού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρωγμή πάνω από 10 μέτρα και να προκληθούν τεράστιες ζημίες.

Η ασφαλιστική κάλυψη έγινε από το North of England Protecting & Indemnity Association που κλήθηκε να αποζημιώσει για τις περιβαλλοντικές βλάβες που προκάλεσε το «Smart» και με 110 εκατ. δολάρια. Οι ζημιές του πλοίου ανήλθαν σε 12,5 εκατ. δολάρια.

Νίκος Μουνδρέας και Ελλη Στάη

Η γνωριμία τους

Η γνωριμία και η ακαταμάχητη έλξη ανάμεσα στην Ελλη Στάη και στον Νίκο Μουνδρέα άρχισαν στις αρχές του 2016, σε ένα κλειστό δείπνο, για λίγους και εκλεκτούς, που διοργάνωσε ο εφοπλιστής στην οικία του στην Εκάλη, με καλεσμένους μεταξύ άλλων την Ελένη Κόκκαλη, στενή φίλη της δημοσιογράφου, στην οποία οφείλεται και η γνωριμία του ζεύγους. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής εκείνης, ο εφοπλιστής και συλλέκτης Νίκος Μουνδρέας εντυπωσιάστηκε από τη χάρη και τη δεξιοτεχνία στον χειρισμό του λόγου, την ευστροφία και την πολύπλευρη ενημέρωση της σιδηράς κυρίας της δημοσιογραφίας.

elli stai040141

Αλλά και εκείνη γοητεύτηκε από την προσωπικότητα του εφοπλιστή, ενός άνδρα εξαιρετικά χαμηλών τόνων, διακριτικού και μετριόφρονος, που κάνει οτιδήποτε άλλο εκτός από το να επαίρεται για τα επιχειρηματικά του επιτεύγματα -όσο σπουδαία και αν είναι αυτά- και που λατρεύει την Πάτμο, την τέχνη και τη θάλασσα. Από τότε η Στάη και ο Μουνδρέας είναι συνέχεια μαζί και μάλιστα πριν από περίπου έναν χρόνο κυκλοφόρησαν και φήμες περί γάμου, οι οποίες διαψεύστηκαν από την Ελλη Στάη, η οποία σε παλαιότερη τηλεοπτική συνέντευξή της είχε χαρακτηριστικά δηλώσει: «Οσο περνούν τα χρόνια, γίνεται όλο και πιο επιτακτικό το να ζεις έντονα, σύμφωνα με αυτό που είσαι εσύ και αυτό που θέλεις την κάθε ώρα».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *