Ναυλομεσιτες | Μαγνήτης ο Πειραίας για διεθνή ναυλομεσιτικά γραφεία

peiraias

Διψήφιος ήταν ο αριθμός των αιτήσεων που εγκρίθηκαν από το υπουργείο Ναυτιλίας το Σεπτέμβριο για την εγκατάσταση στην Ελλάδα γραφείων ή υποκαταστημάτων ναυλομεσιτικών εταιρειών, όπως προκύπτει από σχετικές αποφάσεις που δημοσιεύτηκαν στη Διαύγεια. 

Του Γιώργου Γεωργίου

Αρμόδιες ναυλομεσιτικές πηγές εξηγούν ότι αρκετοί διεθνείς οίκοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για επέκταση και στη χώρα μας, προκειμένου να δραστηριοποιούνται πλησίον του ελληνικού ναυτιλιακού cluster. 

Άλλωστε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν σημαντικά μερίδια σε όλες τις ναυτιλιακές αγορές. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με στόλο 4.901 πλοίων, οι “Greeks” ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt). 

Η έλευση νέων ναυλομεσιτικών οίκων αποτελεί θετική εξέλιξη, δεδομένου ότι θα αναζητήσουν προσωπικό από την ελληνική αγορά, η οποία γνωρίζει αρτιότερα τα τεκταινόμενα της εγχώριας ναυτιλιακής κοινότητας, επισημαίνουν ναυλομεσίτες. Από την άλλη, βέβαια, αυξάνεται ο ανταγωνισμός, ο οποίος είναι ήδη υψηλός, καθώς δεν είναι λίγες οι εταιρείες που ήδη προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες. Το cluster “Maritime Hellas” (σύμπραξη Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ΕΒΕΠ) εντοπίζει περισσότερα από 200 ναυλομεσιτικά γραφεία. 

Πάντως σε κάθε περίπτωση ενισχύεται το προφίλ του ελληνικού ναυτιλιακού κέντρου. Σημειώνεται ότι σε πρόσφατη έκθεση που διενήργησαν το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και το Baltic Exchange, η ευρύτερη περιοχή Αθήνα/Πειραιά συμπεριλαμβάνεται στο top-5 των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων σε παγκόσμιο επίπεδο, βάσει προσφερόμενων υπηρεσιών σε νομικό, χρηματοδοτικό, ασφαλιστικό και ναυλομεσιτικό επίπεδο.  

Ναυλομεσίτες | Μαγνήτης ο Πειραίας για διεθνή ναυλομεσιτικά γραφεία

H δραστηριότητα των ναυλομεσιτών 

Σύμφωνα με τις αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια, οι εταιρείες που έλαβαν το “πράσινο φως” επιτρέπεται να ασχολούνται με: 

– Τη σύναψη συμβάσεων ναυλώσεων και τη μεσιτεία για τη ναύλωση πλοίων

– Τη μεσιτεία για την ασφάλιση πλοίων 

– Τη μεσιτεία για τη ναυπήγηση, μετασκευή ή επισκευή πλοίων σε ελληνικά ή ξένα ναυπηγεία

– Το διακανονισμό αβαριών σε πλοία 

Η δραστηριότητα αφορά πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από 500 κόρους ολικής χωρητικότητας, με εξαίρεση τα επιβατηγά ακτοπλοϊκά και τα εμπορικά που εκτελούν εσωτερικούς πλόες. 

Κάθε εταιρεία είναι υποχρεωμένη μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση της απόφασης να καταθέσει στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τραπεζική εγγυητική επιστολή αναγνωρισμένης τράπεζας του εσωτερικού ή εξωτερικού ποσού δολαρίων ΗΠΑ 10.000.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *