Το MH370 της Malaysia Airlines εξαφανίστηκε πριν ακριβώς μια δεκαετία | Τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα

Το MH370 της Malaysia Airlines εξαφανίστηκε πριν ακριβώς μια δεκαετία | Τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα

Στις 8 Μαρτίου 2014, η πτήση 370 της Malaysia Airlines κατευθυνόταν από την Kuala Lumpur, την πρωτεύουσα της Μαλαισίας, προς το Πεκίνο, όταν παρέκκλινε από την προγραμματισμένη διαδρομή της, στρίβοντας δυτικά κατά μήκος της χερσονήσου της Μαλαισίας.

Από τον Derrick Bryson Taylor/New York Times

Το αεροπλάνο, ένα Boeing 777 που μετέφερε 239 επιβάτες από 15 χώρες, πιστεύεται ότι ξέφυγε από την πορεία του και πέταξε νότια για αρκετές ώρες πριν χαθεί η επαφή με τα ραντάρ. Ορισμένοι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι μπορεί να συνετρίβη κάπου στον νότιο Ινδικό Ωκεανό αφού τελείωσαν τα καύσιμα, αλλά οι εκτεταμένες προσπάθειες έρευνας εδώ και χρόνια δεν έδωσαν απαντήσεις.

Ο λόγος που το αεροπλάνο βγήκε εκτός πορείας και η ακριβής τοποθεσία του παραμένει σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα αεροπορικά μυστήρια όλων των εποχών. Αυτή την εβδομάδα, αξιωματούχοι πρότειναν να πραγματοποιηθεί μια νέα επιχείρηση αναζήτησης.

Η πρώτη φάση της έρευνας διήρκεσε 52 ημέρες και διεξήχθη σε μεγάλο βαθμό από αέρος, καλύπτοντας 1,7 εκατομμύρια τετραγωνικά μίλια ενώ περιλάμβανε 334 πτήσεις έρευνας.

Τον Ιανουάριο του 2017, οι κυβερνήσεις της Αυστραλίας, της Μαλαισίας και της Κίνας διέκοψαν επίσημα την υποβρύχια έρευνα για το αεροπλάνο αφού χτένισαν περισσότερα από 46.000 τετραγωνικά μίλια του πυθμένα του Ινδικού Ωκεανού. Αυτή η προσπάθεια κόστισε 150 εκατομμύρια δολάρια.

Τον επόμενο Ιανουάριο, η κυβέρνηση της Μαλαισίας ξεκίνησε μια άλλη έρευνα σε συνεργασία με την Ocean Infinity μετά από πίεση από τις οικογένειες των αγνοουμένων επιβατών και του πληρώματος. Μετά από μερικούς μήνες, η προσπάθεια αναζήτησης υπό την ηγεσία του Ocean Infinity τελείωσε, χωρίς να βρει στοιχεία για το πού βρίσκεται το αεροπλάνο.

Ενώ το κατεστραμμένο αεροπλάνο δεν βρέθηκε ποτέ, περίπου 20 κομμάτια συντριμμιών που πιστεύεται ότι προέρχονται από εκείνο εντοπίστηκαν κατά μήκος των ακτών της αφρικανικής ηπειρωτικής χώρας και στα νησιά Μαδαγασκάρη, Μαυρίκιο, Ρεϋνιόν και Ροντρίγκες.

Το καλοκαίρι του 2015, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα μεγάλο αντικείμενο που ξεβράστηκε στην ακτή της Ρεϋνιόν, ενός γαλλικού νησιού στον Ινδικό Ωκεανό, ήταν ένα φλαπερόν που προερχόταν από ένα Boeing 777, καθιστώντας πιθανό ότι ήταν ένα από τα συντρίμμια της πτήσης 370.

Ένα άλλο κομμάτι συντριμμιών, τριγωνικό, από σύνθετο υλικό από υαλοβάμβακα και αλουμίνιο με τις λέξεις «No Step» γραμμένο στο πλάι του, βρέθηκε τον Φεβρουάριο του 2016 σε μια έρημη αμμουδιά κατά μήκος της ακτής της Μοζαμβίκης.

Στη συνέχεια, η αυστραλιανή κυβέρνηση επιβεβαίωσε τον Σεπτέμβριο του 2016 ότι ένα πτερύγιο που είχε πέσει σε ένα νησί της Τανζανίας προερχόταν από την πτήση 370. Το Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών της Αυστραλίας ταίριαξε τους αριθμούς αναγνώρισής του με αυτούς του αγνοούμενου Boeing 777.

Σήμερα, υπάρχει πληθώρα θεωριών, που κυμαίνονται από το περίεργο έως το προβοκατόρικο, για το τι προκάλεσε την εξαφάνιση του αεροπλάνου. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πάρα πολλά για να αναφέρουμε εδώ. Η έλλειψη πληροφοριών για το τι συνέβη στην πτήση οδήγησε το κοινό και τους ερευνητές σε διάφορες κατευθύνσεις.

Ορισμένοι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι το αεροπλάνο έμεινε από καύσιμα και μια θεωρία υποστηρίζει ότι οι πιλότοι προσπάθησαν να κάνουν αναγκαστική προσγείωση στη θάλασσα. Άλλοι ισχυρίζονται ότι ο ένας ή και οι δύο πιλότοι έχασαν τον έλεγχο του αεροσκάφους, ότι ο ένας ήταν απατεώνας πιλότος ή ότι το αεροπλάνο βίωσε αεροπειρατεία.

Μετά από περισσότερα από τέσσερα χρόνια αναζητήσεων και ερευνών, μια έκθεση 495 σελίδων που δημοσιεύτηκε το 2018 δεν έδωσε οριστικές απαντήσεις ως προς την τύχη του αεροσκάφους. Η έλλειψη συγκεκριμένων απαντήσεων καταρράκωσε τις οικογένειες των θυμάτων.

Ο Kok Soo Chon, επικεφαλής της ομάδας διερεύνησης ασφαλείας, είπε ότι τα διαθέσιμα στοιχεία -συμπεριλαμβανομένης της χειροκίνητης απόκλισης του αεροσκάφους από την πορεία πτήσης του και της απενεργοποίησης ενός αναμεταδότη- «δείχνουν χωρίς αμφισβήτηση» «παράνομη παρέμβαση», που μπορεί να υποδηλώνει ότι το αεροπλάνο απήχθη. Αλλά δεν υπάρχουν στοιχεία για το ποιος θα μπορούσε να παρενέβη ή γιατί.

Η έκθεση εξέτασε επίσης προσεκτικά όλους τους επιβάτες και τον πιλότο, Zaharie Ahmad Shah, και τον πρώτο αξιωματικό, Fariq Abdul Hamid. Η έκθεση εξέτασε την οικονομική κατάσταση των ανδρών, την υγεία, τον τόνο της φωνής στις ραδιοφωνικές επικοινωνίες και ακόμη και το βάδισμά τους καθώς πήγαιναν στη δουλειά εκείνη την ημέρα. Δεν εντοπίστηκαν ανωμαλίες.

Τώρα, μια δεκαετία μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου χωρίς να έχουν βρεθεί συγκεκριμένες απαντήσεις ή η άτρακτος, μια νέα έρευνα θα μπορούσε σύντομα να ξεκινήσει.

Μαλαισιανοί αξιωματούχοι δήλωσαν αυτή την εβδομάδα ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να συζητήσει μια νέα επιχείρηση αναζήτησης αφού προσεγγίστηκε ξανά από το Ocean Infinity.

Ο Oliver Plunkett, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε ότι η Infinity είναι τώρα σε θέση να ψάξει ξανά περίπου έξι χρόνια μετά την προηγούμενη προσπάθειά της που δεν έδωσε απαντήσεις.

«Αυτή η αναζήτηση είναι αναμφισβήτητα η πιο προκλητική και όντως η πιο κατάλληλη εκεί έξω», είπε. «Δουλεύουμε με πολλούς ειδικούς, μερικούς εκτός του Ocean Infinity, για να συνεχίσουμε να αναλύουμε τα δεδομένα με την ελπίδα να περιορίσουμε την περιοχή αναζήτησης σε μια περιοχή στην οποία η επιτυχία μπορεί να επιτευχθεί».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *