ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 29-10-2020
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Κυριακή 1η Νοεμβρίου: Κλειστά θα παραμείνουν όλα τα καταστήματα την Κυριακή, 1η Νοεμβρίου, λόγω των ραγδαίων εξελίξεων στο «μέτωπο» του κορωνοϊού.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου “Ανάπτυξης και Επενδύσεων”, ενημερώνει, με ανακοίνωσή της, το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι «λόγω των έκτακτων μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού Covid-19, την προσεχή Κυριακή 1η Νοεμβρίου, παρά τα όσα ορίζονται στις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του ν. 4177/2013 (173 Ά), όλα τα εμπορικά καταστήματα της χώρας θα παραμείνουν κλειστά.»
Υπενθυμίζεται ότι την 1η Νοεμβρίου θα ξεκινούσαν κανονικά οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις και τα καταστήματα επρόκειτο να είναι ανοικτά την Κυριακή.
Απο κει και πέρα ενάντια στην αναιμική αγοραστική κίνηση οι έμποροι της χώρας αποφάσισαν και το φετινό φθινόπωρο τη διενέργεια ενδιάμεσων εκπτώσεων (mid season sales).
Mid season sales 2020: Ενδιάμεσες εκπτώσεις – Πότε ξεκινούν;
Η φετινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος (mid season sales) θα διαρκέσει από την 1η Νοεμβρίου έως και τις 14 του μηνός.
Επίσης να αναφερθεί πως η φετινή Black Friday θα διεξαχθεί στις 27 Νοεμβρίου.
Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Πάντως να θυμίσουμε πως οι έμποροι επαναλαμβάνουν για ακόμη μία φορά τη θέση τους πως πρόκειται για έναν παρωχημένο θεσμό που δεν βοηθά την αγορά.
Υπενθυμίζεται άλλωστε το αίτημα που είχαν διατυπώσει πριν από περίπου έναν χρόνο, για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων (mid season sales), καθώς όπως υποστήριζαν, δημιουργούν προσδοκίες στους καταναλωτές ότι θα βρουν προϊόντα σε καλές τιμές την ίδια ώρα που οι επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε μεγάλες εκπτώσεις ανάμεσα σε δύο εκπτωτικές περιόδου.
Πάντως ούτε οι θερινές εκπτώσεις έδωσαν «ανάσα» στους εμπόρους, με την έρευνα της ΕΣΕΕ να δείχνει ότι οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο των εκπτώσεων ενώ οι μισές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30%.
Οι έμποροι της Αθήνας ωστόσο ευελπιστούν να έρθουν καλύτερες μέρες για τις επιχειρήσεις τους το επόμενο διάστημα ενώ τονίζουν την ανάγκη για υποστήριξη από την πλευρά της πολιτείας τους προσεχείς μήνες, με επίκεντρο τα ζητήματα της μείωσης των ενοικίων καθώς και εκείνο της επιστρεπτέας προκαταβολής.
Με την ελπίδα στη Black Friday
Διαφορετική από τις προηγούμενες χρονιές αναμένεται και η φετινή Black Friday, στις 27 Nοεμβρίου. Μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί κατά πόσον φέτος, θα μπορέσει να αναθερμάνει την αγορά όπως συνέβαινε συνήθως.
Πάντως οι γνώστες της αγοράς υποστηρίζουν πως, ναι μεν είναι ακόμη νωρίς για την προετοιμασία των καταστημάτων σημειώνουν δε πως υπάρχουν διάφορες σκέψεις για κινήσεις ώστε να τονωθεί η αγορά.
Φέτος πάντως, λόγω και των συνθηκών που επικρατούν, αναμένεται να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στις Online πωλήσεις και τις προσφορές μέσω των eshop, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα φυσικά καταστήματα.
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις συνεχίζουν να κινούνται σε καλύτερα επίπεδα ακόμη και μετά την άρση του lockdown, με τους καταναλωτές να είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένοι με τις αγορές μέσω διαδικτύου σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Οι θερινές εκπτώσεις πώς είχαν κινηθεί
Αναφερθήκαμε ήδη στις θερινές εκπτώσεις και στην πτωτική πορεία που είχαν τα έσοδα για τις επιχειρήσεις.
- Οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις μία στις τέσσερις (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%. Οι επιδόσεις αυτές χαρακτηρίζονται από την ΕΣΕΕ σαφέστερα χειρότερα από τις αντίστοιχες περσινές.
- Ως εκ τούτου, για την πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) η αγοραστική κίνηση είναι καλύτερη κατά το εκπτωτικό δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, «συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται συστηματικά όλα τα προηγούμενα έτη» όπως υπογραμμίζεται.
- Περίπου ένας στους δέκα (12%) επιχειρηματίες δήλωσε πως οι πωλήσεις τους ήταν εκείνες που ανέμεναν, αφού είχαν λάβει υπόψη τους την εκδήλωση και τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αντίθετα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος των επιπτώσεων της πανδημίας και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ό,τι εκτιμούσαν. «Οι μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου δείχνει πως οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για ηπιότερης έντασης αντίκτυπο δεν επιβεβαιώθηκαν» όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ.
- Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019.
- Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι.
- Οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (79%) υποστήριξε πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία τους, εκτίμηση η οποία, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί έκπληξη.
- Οι απαντήσεις των επιχειρήσεων σχετικά με το κόστος προσαρμογής στο νέο πλαίσιο λειτουργίας που υπαγορεύει η Covid-19 φαίνονται μοιρασμένες. Ειδικότερα, το 31% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζει το κόστος από μεγάλο έως πολύ μεγάλο ενώ το 30% από μικρό έως πολύ μικρό. Ενδεχομένως, η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να οφείλεται και στο μέγεθος των επιχειρήσεων ή/και στο είδος.
- Οι μισές επιχειρήσεις (52%) θεωρούν πως η υποχρεωτική χρήση μάσκας στο χώρο του καταστήματος έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του καταστήματος και μόλις μία στις πέντε (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.
- Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους. Όπως σημειώνεται, η εξοικείωση των πελατών με το πλαστικό χρήμα και τα μέσα ηλεκτρονικής πληρωμής, από την περίοδο επιβολής των Capital Controls, σίγουρα λειτούργησαν ευνοϊκά προς αυτήν την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση και τα μέσα ατομικής προστασίας υπαγόρευσαν τον ισχυρό περιορισμό της χρήσης μετρητών (μόνο στο 4% των επιχειρήσεων χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μετρητά).