Σήμα κινητής… καμπάνα στο Μετρό | Από ποιους σταθμούς θα ξεκινήσει το σχέδιο και πότε θα εφαρμοστεί | Μέσα σε τρία χρόνια η συνολική κάλυψη

Σήμα κινητής... καμπάνα στο Μετρό | Από ποιους σταθμούς θα ξεκινήσει το σχέδιο και πότε θα εφαρμοστεί | Μέσα σε τρία χρόνια η συνολική κάλυψη
Σήμα κινητής… καμπάνα στο Μετρό | Από ποιους σταθμούς θα ξεκινήσει το σχέδιο και πότε θα εφαρμοστεί | Μέσα σε τρία χρόνια η συνολική κάλυψη

Σήμα …καμπάνα ακόμα και εντός των σηράγγων θα ξεκινήσουν να απολαμβάνουν οι επιβάτες του μετρό έως τον προσεχή Ιούνιο.

Η αρχή θα γίνει με την κάλυψη σε πιλοτική φάση μιας απόστασης τριων σταθμών της Γραμμής 2 και συγκεκριμένα από τον τερματικό σταθμό του Ελληνικού και πίσω καλύπτοντας τη διαδρομή έως την Αργυρούπολη και τον Άλιμο.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Αρχικώς οι πληροφορίες ανέφεραν ότι στην πρώτη φάση εφαρμογής θα υπήρχε κάλυψη στο τμήμα πέντε σταθμών, δηλαδή μέχρι και τον σταθμό του Αγίου Δημητρίου. Ωστόσο η έκθεση Τρίτου Τριμήνου 2022 του Υπερταμείου για τον Ομιλο ΟΑΣΑ, η οποία αναρτήθηκε την περασμένη εβδομάδα, αναφέρει ότι πρώτη πιλοτική εφαρμογή σε 3 σταθμούς της Γραμμής 2 αναμένεται στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Το έργο τοποθέτησης εξοπλισμού για την παροχή σήματος κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων στους επιβάτες, τόσο στους σταθμούς όσο και στις σήραγγες του Μετρό, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ύστερα από τη σύμβαση που είχε υπογραφεί πριν λίγους μήνες μεταξύ της ΣΤΑΣΥ, της Cosmote και της Vantage Towers.

Σταδιακά η κάλυψη του δικτύου

Η συνολική κάλυψη του δικτύου θα γίνει σταδιακά σε χρόνο που υπολογίζεται μεταξύ 2,5 – 3 ετών και θα αφορά δίκτυα 4G/5G, γεγονός που θα επιτρέψει αρκετά υψηλές ταχύτητες διακίνησης δεδομένων.

Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει εντάξει τους σταθμούς του μετρό στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR ώστε οι επιβάτες που βρίσκονται εντός των σταθμών να έχουν δωρεάν ευρυζωνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο.

Στο μεταξύ σε τελικό τεχνικό στάδιο ωρίμανσης βρίσκεται από τον ΟΑΣΑ η ένταξη της λειτουργικότητας της κάρτας Ath.ENA στις νέες ψηφιακές φοιτητικές κάρτες με προγραμματισμό την πλήρη ένταξη στη νέα ακαδημαϊκή χρονιά. Πρόκειται ουσιαστικά για την ενοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου των μέσων μαζικής μεταφοράς της Αθήνας με το φοιτητικό πάσο. Σήμερα, οι φοιτητές δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο με την επίδειξη της φοιτητικής και αστυνομικής τους ταυτότητας.

Επέστρεψαν οι επιβάτες αλλά και οι …ελεγκτές

Στο μεταξύ την επιστροφή των επιβατών, αλλά και των ελεγκτών κομίστρου τόσο στα οδικά όσο και στα μέσα σταθερής τροχιάς το τελευταίο τρίμηνο του 2022, επιβεβαιώνει η έκθεση του Υπερταμείου.

Συγκεκριμένα, επισημαίνεται ότι κατά το γ΄ τρίμηνο της περασμένης χρονιάς αυξήθηκαν κατά 64% οι έλεγχοι κομίστρου της ΟΣΥ σε λεωφορεία και τρόλευ και κατά 18% οι έλεγχοι κομίστρου από τη ΣΤΑΣΥ στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση του 2022 μετά το σοκ της πανδημίας, τα πρώτα τρία τρίμηνα της χρονιάς το συγκοινωνιακό έργο της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), αυξήθηκε 1,8% σε σχέση με το 2021 και 8,2% σε σχέση με το 2020, με τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 4,2% στη Γραμμή 3 και κατά 8,% στο Τραμ λόγω της λειτουργίας της επέκτασης Πειραιά.

Για την ΟΣΥ όμως – συμπεριλαμβανομένων των αστικών ΚΤΕΛ – την ίδια περίοδο, το συγκοινωνιακό έργο παρέμεινε σταθερό, με οριακή μείωση 0,2% σε σχέση με το 2021 και αύξηση κατά 16,5% σε σχέση με το 2020.

Σε σχέση με τη Γραμμή 1, μετά από τη μεταφορά και τρίτου συρμού από τις Γραμμές 2&3 Μετρό, το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2022 συνεχίστηκε η οριακή άνοδος του προσφερόμενου συγκοινωνιακού έργου κατά 1% παρά τις σημαντικές προκλήσεις λόγω της ηλικίας του στόλου.

Το Υπερταμείο κάνει λόγο για «σημαντική αύξηση των μετακινήσεων των πολιτών, κατά 44% όπως αποτυπώνεται από τις επικυρώσεις κομίστρων», ενώ σημειώνει ότι τονωτική ένεση αποτέλεσε και η υψηλή κίνηση στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με το μετρό, η οποία πλέον έχει ανέλθει σε επίπεδα συγκρίσιμα με του 2019.

Παράλληλα με την ένταξη από τις αρχές Οκτωβρίου του 2022 των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 Μετρό προς Πειραιά (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά πληρότητας των συρμών σε όλο το δίκτυο.

Πρόκληση, πάντως, κυρίως για τη Γραμμή 1, δηλαδή τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο κατά τις ώρες αιχμής, παραμένουν τα αυξημένα περιστατικά βανδαλισμών καθώς και η μέση ηλικία του στόλου.

Η παλαιότητα των συρμών αναμένεται να αντιμετωπιστεί με την ανάταξη των 14 συρμών 8ης παραλαβής, δηλαδή της περιόδου 1983 – 1985 και την επέκταση του ωφέλιμου χρόνου λειτουργίας τους κατά 25 έτη, ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι που θα φέρει άμεσα αποτελέσματα.

Σε ό,τι αφορά τα οδικά μέσα, στην έκθεση γίνεται αναφορά και στην επέκταση της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ για την ενίσχυση λεωφορειακών γραμμών κατά 1,3 εκ. οχηματοχιλιόμετρα.

Ως προς τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ΑμεΑ, ο ΟΑΣΑ προχωρά στην εγκατάσταση προεξοχών σε 156 στάσεις λεωφορείων, ενώ σχεδιάζει δράσεις αξιολόγησης και βελτίωσης προσβασιμότητας σε σταθμούς μετρό (σήμανση, ευκολίες ΑμεΑ σε ανελκυστήρες, αναγγελίες συμβάντων, ενημέρωση ιστοσελίδων κ.α.).

Σε σχέση με τις υπόλοιπες δράσεις του Υπερταμείου για τις αστικές συγκοινωνίες, ολοκληρώθηκε το προς διαβούλευση Σχέδιο Αναδιάρθρωσης της Διακυβέρνησης του Ομίλου, στο πλαίσιο του οποίου πραγματοποιήθηκε συγκριτική αξιολόγηση της Αθήνας με τα συστήματα αστικών συγκοινωνιών της Βουδαπέστης, της Βαρκελώνης, των Βρυξελλών, του Παρισιού, της Μαδρίτης και του Σίδνεϋ.

Ταυτόχρονα έχει ξεκινήσει η υλοποίηση της Σύμβασης Απόδοσης και Στόχων του Μηχανισμού Συντονισμού του Υπερταμείου αναφορικά με την αποζημίωση του Ομίλου ΟΑΣΑ για την παροχή ατέλειας ή μειωμένων κομίστρων σε δικαιούχους (άνεργοι, ΑμεΑ κ.α.) με τον Ομιλο να έχει αποζημιωθεί μέχρι στιγμής για το α΄ εξάμηνο του 2022.

Σήμα κινητής… καμπάνα στο Μετρό | Από ποιους σταθμούς θα ξεκινήσει το σχέδιο και πότε θα εφαρμοστεί | Μέσα σε τρία χρόνια η συνολική κάλυψη

Αγκάθι οι δαπάνες ρεύματος

Τεράστιες είναι οι αυξήσεις στο κόστος ενέργειας για τις συγκοινωνιακές εταιρίες, όπως διαπιστώνει και η έκθεση του Υπερταμείου, η οποία αναφέρει: «Η αύξηση των επιπέδων εξυπηρέτησης πραγματοποιείται σε ένα σύνθετο περιβάλλον και γεωπολιτικές εξελίξεις που αναμένονται να επιφέρουν έως το τέλος του έτους σημαντικές αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του λειτουργικού κόστους, αλλά και στο κόστος ανταλλακτικών των θυγατρικών του ΟΑΣΑ».

Χαρακτηριστικό του αυξημένου κόστους λειτουργίας είναι το γεγονός ότι μόνο για το τρίμηνο Αυγούστου – Οκτωβρίου 2022, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε πριν λίγες ημέρες την καταβολή έκτακτης επιχορήγησης στη ΣΤΑ.ΣΥ, ύψους 9.387.690 ευρώ, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις υψηλές λειτουργικές της δαπάνες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *