Πολλές οι εξελίξεις στην Ελλάδα με Lockheed Martin κι Ελευσίνα , Σκαραμαγκά.
Οι αποτυχημένες καραμπόλες στην Ελλάδα δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Μια τέτοια καραμπόλα ξεκίνησε στον Πειραιά όπου, όπως και κάθε χρόνο έτσι και φέτος, οι καπετάνιοι της ακτοπλοΐας κατέθεσαν συντεταγμένα και ευστόχως τις παρατηρήσεις τους για τα προβλήματα στα ανά την επικράτεια λιμάνια. Σε αυτές αναφέρουν ότι χρειάζεται εκβάθυνση και καθαρισμός σε ορισμένα σημεία του κεντρικού λιμένα στον Πειραιά. Πρόκειται για την λεγόμενη βυθοκόρηση.
Η βυθοκόρηση λοιπόν έχει περιληφθεί στον προϋπολογισμό του υπό την COSCO Shipping Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς αλλά δεν μπορεί να γίνει καθώς, ενώ είχε προγραμματιστεί, σταμάτησε μαζί με τα έργα για την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας από προσφυγές κατοίκων και περιβαλλοντικών οργανώσεων. Επομένως, ποιος φταίει που δε γίνεται η βυθοκόρηση; Κάνεις. Μόνο στην Ελλάδα.
Την λειτουργικότητα και δυναμικότητα τόσο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά όσο και της Ελευσίνας πρόκειται να επιθεωρήσει σήμερα ο αμερικανικός αμυντικός όμιλος Lockheed Martin, κλιμάκιο του οποίου πραγματοποιεί επίσκεψη στη χώρα μας. Χθες Δευτέρα επισκέφθηκαν ανώτερα κλιμάκια του Πολεμικού Ναυτικού όπου φέρεται και να συζήτησαν επί της νέας, ανανεωμένης πρόταση της Lockheed για την προμήθεια των τεσσάρων φρεγατών που θέλει να αποκτήσει η Ελλάδα. Θέλουν οι άνθρωποι να δουν τι μπορεί να ναυπηγηθεί εδώ και τι όχι, εξηγούν οι επαΐοντες.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πρόταση της Lockheed, που απέχει ακόμα από το να αξιολογηθεί από τους αρμόδιους στην Ελλάδα, προβλέπει την ναυπήγηση δύο φρεγατών στις Ηνωμένες Πολιτείες και άλλων δύο στην Ελλάδα και όχι μιας στις ΗΠΑ και τριών στην Ελλάδα όπως θα επιθυμούσαν οι επίδοξοι επενδυτές των ναυπηγείων προκειμένου να διασφαλίσουν κάπως την βιωσιμότητα των business plan τους.
Πρόκειται για τα λεγόμενα αντισταθμιστικά οφέλη ή offset με βάση τα οποία μία μεγάλη αμυντική παραγγελία επιστρέφει κάποια αξία, τόσο σε τεχνογνωσία όσο και σε θέσεις εργασίας αλλά και σε συμβάσεις, στη χώρα. Η πρόταση αφορά τη φρεγάτα πολλαπλών ρόλων Multi-Mission Surface Combatant (MMSC) μια μετεξέλιξη του Littoral Combat Ship (LCS) του Αμερικάνικου Πολεμικού Ναυτικού.
Αμφότερα τα ναυπηγεία βρίσκονται προ αλλαγής ιδιοκτησιακού καθεστώτος, η μεν Ελευσίνα διά της διαδικασίας επικύρωσης συμφωνίας εξυγίανσης με στρατηγικό επενδύει την ONEΧ, ο δε Σκαραμαγκάς μέσω δύο ξεχωριστών διαγωνισμών, Ειδικής Διαχείρισης και ΕΤΑΔ. Και αμφότερα χρειάζονται κάμποσα εκατομμύρια – στην αγορά, ακούγονται ποσά που ξεκινάνε από 15 εκατομμύρια και φτάνουνε μέχρι τα 200 – για να μπορέσουν να χτίσουν με αξιώσεις υπερσύγχρονα πολεμικά πλοία.
Καθυστερήσεις που αρχικά δεν είχαν προβλεφθεί το περασμένο Φθινόπωρο -οπότε ξεκίνησε η κατάθεση των φακέλων- καταγράφει η αδειοδότηση των παρόχων διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. Τη χρονοτριβή αποδίδουν καλά πληροφορημένες πηγές όχι μόνο στο περιορισμένο προσωπικό της Επιτροπής Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων, αλλά και στο γεγονός ότι στέλεχος με καλή γνώση της διαδικασίας πήρε μεταγραφή σε υψηλού κύρους εταιρεία ειδικού σκοπού με ιδιαίτερα σημαντικές αρμοδιότητες εποπτείας. Πλέον, η διαδικασία, βάσει του καλού σεναρίου, εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ολοκληρωθεί προς το καλοκαίρι.
Αρέσει πολύ η μερισματική απόδοση, και προφανώς και τα μερίδια αγοράς, του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος στους ξένους επενδυτές και έτσι η Massachusetts Financial Services Company (MFS), με έδρα τη Βοστόνη, γνωστοποίησε στον ΟΤΕ πως η συμμετοχή της (έμμεση) στο μετοχικό κεφάλαιό του έφτασε στο 5%.
Η MFS βεβαίως λειτουργεί για λογαριασμό πελατών της, αμοιβαίων κεφαλαίων και θεσμικών επενδυτών που μπορεί να είναι, για παράδειγμα, και γερμανοί επενδυτές. Δεν έχει υποχρέωση όμως να τους κατονομάσει και έτσι δε θα μάθουμε. Σε κάθε περίπτωση το γεγονός είναι θετικό για τον ΟΤΕ του οποίου η κεφαλαιοποίηση, να θυμίσουμε, κινείται πέριξ των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο μύλος μεταξύ της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) και του Υπουργείου Τουρισμού για τις ιαματικές πηγές λαμβάνει πλέον ανησυχητικές διαστάσεις καθώς ο Χάρης Θεοχάρης κατηγόρησε την ΚΕΔΕ για «προδοτικές» διαρροές κατ ατην διαδικασία της προδιαβούλευσης.
Ο λόγος για το νομοσχέδιο που δίνει τον έλεγχο όλων των ιαματικών πηγών της χώρας σε μία νέα ανώνυμη εταιρεία για κεντρική διαχείριση και αξιοποίηση, σε αντίθεση με τις επιδιώξεις των δήμων, που δεν έχουν βέβαια να επιδείξουν και κανένα θεαματικό έργο στο πεδίο αυτό, για να λέμε την αλήθεια.
Φάουλ πάντως του υπουργού που δεν υπερασπίστηκε το νομοσχέδιο ως δικό του και μίλησε για κεντρική κυβερνητική επιλογή που αυτός εφαρμόζει. «Σίγουρα αυτό τον έχει γυρίσει πίσω», λένε με νόημα όσοι ήθελαν να τον έχουν δει να ανασχηματίζεται.
Όσο για την ουσία, καιρός είναι πλέον να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια αξιοποίησης των ιαματικών πηγών και όχι απλώς να αλλάζουν ιδιοκτησία από τους δήμους στο δημόσιο, από το δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ και από το ΤΑΙΠΕΔ στο υπερταμείο και πάλι στους δήμους και από εκεί στο δημόσιο.