Κυβέρνηση | Αγωνία κι έλεγχος σε λιμάνια, αεροδρόμια, ράγες

Κυβέρνηση | Αγωνία κι έλεγχος σε λιμάνια, αεροδρόμια, ράγες

Συναγερμός έχει σημάνει στην κυβέρνηση για τις μεταφορές στη χώρα μας. Δεν αφορά μόνο το σιδηρόδρομο αλλά το σύνολο των μεταφορών, αφορά ζητήματα ασφαλείας στις ράγες, στα αεροδρόμια και στα λιμάνια.

Μην ξεχνάμε πως σε λίγες εβδομάδες θα ξεκινήσει η τουριστική περίοδος , μία χρονιά που αναμένεται ακόμα καλύτερη από την περυσινή. Πέρα από το ότι είναι εκλογική άνοιξη – καλοκαίρι.

«Ξεσκονίστε καταγγελίες επιβατών, εσωτερικούς κανονισμούς και πρωτόκολλα ασφαλείας» είναι η νέα εντολή που έχουν λάβει από τα «κεντρικά» τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, ανάμεσά τους ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης (συμμετείχε χθες σε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσία του αρχηγού του Λιμενικού Γιώργο Αλεξανδράκη) αλλά και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, όπως αναφέρει το in.gr χαρακτηριστικά.

Ουσιαστικά στην κυβέρνηση αγωνιούν για τυχόν υποβάθμιση ή αγνόηση άλλων καταγγελιών που μπορεί να έχουν υπάρξει από επιβάτες και, όσο κι αν για τα αεροπλάνα και τα πλοία υπάρχουν σύμφωνα με τους αρμοδίους, μηχανισμοί τακτικών και έκτακτων ελέγχων, ζητείται ακόμα μεγαλύτερη μέριμνα.

Παρεμβάσεις τριών ταχυτήτων

Την ίδια στιγμή η αντιπολίτευση χρεώνει σε υψηλούς τόνους στην κυβέρνηση «επικοινωνιακή διαχείριση» της τραγωδίας και γενικευμένες «προσπάθειες αποποίησης ευθυνών» ενόσω εντείνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις σε Αθήνα και άλλες μεγάλες πόλεις, δίνοντας το κλίμα της κοινωνικής οργής. Εν μέσω γενικής απεργίας ανακοινώνει άλλωστε η κυβέρνηση σήμερα τις δικές της παρεμβάσεις τριών… ταχυτήτων.

Ο υπουργός Επικρατείας και μεταβατικός υπουργός Υποδομών μέχρι τις εκλογές Γιώργος Γεραπετρίτης μεταβαίνει στις 11 το πρωί στο υπουργείο με ένα ντοσιέ που περιλαμβάνει τα εξής:  άμεσες σημειακές ενέργειες για τη διασφάλιση της ασφάλειας στους σιδηροδρόμους, μεσοπρόθεσμες κινήσεις πρωτίστως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά μέσα ελέγχου και επικοινωνίας και μακροπρόθεσμες αποφάσεις περισσότερο για το «μέλλον» του σιδηροδρομικού τοπίου.

Επισκόπηση με ντοκουμέντα

Οι σημερινές κυβερνητικές ανακοινώσεις, οι οποίες θα περάσουν άλλωστε και από το αυριανό Υπουργικό Συμβούλιο στο Μαξίμου υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη (σε αυτήν την πρώτη μετά την τραγωδία διευρυμένη συνεδρίαση στο Μαξίμου αναμένεται η νέα δημόσια δήλωσή του), προδιαγράφεται ότι θα προκαλέσουν νέο γύρο στην πολιτική αντιπαράθεση.

Η κυβέρνηση επιμένει να μιλάει για «συστημικές ευθύνες» και για «συμπτώματα του βαθέος κράτους» και στο πλαίσιο αυτό οι σημειώσεις του Γεραπετρίτη περιλαμβάνει κάτι ακόμα: μια συνολική επισκόπηση με ντοκουμέντα – ημερομηνίες και γεγονότα – για την πορεία του ελληνικού σιδηροδρόμου.

«Ποιός έκανε τί και πότε;»

«Πρέπει να ακουστούν όλα…», έλεγαν χαρακτηριστικά κυβερνητικές πηγές από χθες το βράδυ, όταν έγινε σχετική σύσκεψη στην Ηρώδου Αττικού. «Ποιος έκανε τι και πότε, ποιος δεν έκανε αυτά που έπρεπε και γιατί», σημείωναν.

Αυτή η επισκόπηση στο σιδηροδρομικό τοπίο αναμένεται να έχει ως σημείο αφετηρίας το 2008 και να ανοίξει νέα «επεισόδια» στην πολιτική αντιπαράθεση. Όσα έγιναν ή δεν έγιναν έκτοτε με την περιβόητη σύμβαση «717» για τα συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεσήμανσης, οι καθυστερήσεις, οι παρατάσεις, τα προσκόμματα και τελικά η μη πλήρης παράδοση του έργου έως και σήμερα, στο τέλος της τετραετίας διακυβέρνησης της ΝΔ, θα βρίσκονται από σήμερα στο επίκεντρο του «πολέμου» ανακοινώσεων μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Αυτή τη στιγμή, όπως επιμένουν οι κυβερνητικοί, «υπάρχει δέσμευση» από τις εταιρίες να παραδοθεί το έργο εντός του 2023.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *