Last updated on 2 Ιουνίου, 2023 at 08:47 πμ
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!upd 02/06/2023
Πλάνο επαναφοράς και ανάπτυξης της Levi’s στην Ελλάδα έχει καταρτίσει ο όμιλος Φάις, που πρόσφατα ανέλαβε την αντιπροσώπευση της γνωστής μάρκας ειδών ένδυσης στην Ελλάδα και την Κύπρο, όπως γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης.
Ο σχεδιασμός, εκτός από τη διαχείριση των πελατών χονδρικής, αφορά και στη λειτουργία και ανάπτυξη του δικτύου λιανικής, όπου ήδη τα δύο πρώτα καταστήματα άνοιξαν σε Νέα Ερυθραία και Γλυφάδα. Θα ακολουθήσει ένα τρίτο κατάστημα στην Πάφο της Κύπρου τον Σεπτέμβριο. Θυμίζουμε ότι ήδη υφίστανται shops in shop σημεία πώλησης της Levi’s στο πολυκατάστημα Attica της Σταδίου αλλά και στο Notos.
Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες χονδρικής για τη Levi’s είναι ο όμιλος Cosmos Group, που διαχειρίζεται τα καταστήματα Cosmos Sports, Sneaker 10, JD Sports. Αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη ο δειγματισμός προς πελάτες χονδρικής για τη συλλογή των προϊόντων του καλοκαιριού 2024.
Τα 150 χρόνια του Levi’s 501
Αυτό που διείδαν οι άνθρωποι του ομίλου Φάις και ανέλαβαν τη Levi’s είναι η σταδιακή επαναφορά του τζιν, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, σε συνδυασμό με τις κινήσεις της μάρκας για παγκόσμια αναδιάρθρωση και αναθεώρηση της τοποθέτησής της στην αγορά. Σημειώνεται ότι φέτος το διάσημο μοντέλο τζιν Levi’s “501” συμπληρώνει 150 χρόνια διαδρομής, γεγονός που αποτελεί ευκαιρία για ενέργειες σε επίπεδο μάρκετινγκ με σκοπό την περαιτέρω προώθηση της εταιρείας και στην ελληνική αγορά.
Iστορικά, ο Levi Strauss προσγειώθηκε στο Gold Rush του Σαν Φρανσίσκο το 1853. Ίδρυσε τη Levi Strauss & Co. κατά μήκος της προκυμαίας της πόλης, όπου πουλούσε ρούχα, κλινοσκεπάσματα, παπούτσια και άλλα προϊόντα. Πελάτες του ήταν τα μικρά καταστήματα της Καλιφόρνια και της Δύσης.
Ενώ η επιχείρηση του Levi μεγάλωνε και ευημερούσε, ο Jacob Davis έφτιαχνε όνομα στο Ρίνο της Νεβάδα. Ήταν ράφτης στο επάγγελμα, αλλά εφευρέτης στο πνεύμα. Στα τέλη του 1870 άρχισε να χρησιμοποιεί χάλκινα πριτσίνια στα ανδρικά παντελόνια εργασίας, ενισχύοντας τα σημεία καταπόνησης. Χρειαζόταν έναν επιχειρηματικό συνεργάτη για να κατοχυρώσει και να κατασκευάσει αυτό το νέο παντελόνι, έτσι πλησίασε τον Levi, τον πιο διάσημο έμπορο στο Σαν Φρανσίσκο.
Ο Levi δεν ήταν κατασκευαστής, δεν είχε εργοστάσιο και δεν είχε φτιάξει ποτέ ούτε παντελόνι στη ζωή του. Οι δύο άνδρες υπέβαλαν αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ και το #139.121 χορηγήθηκε στις 20 Μαΐου 1873 ως το πρώτο “καρφωτό” ρούχο και η συγκεκριμένη μέρα αναγνωρίζεται σήμερα ως “501 Day”. Στα τέλη του 1873 το πρώτο τζιν βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, ξεκινώντας το ταξίδι του στην αγορά.
Ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς τζιν τα επόμενα χρόνια
Στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων αγοράς, Statista, δείχνουν ότι τα επόμενα χρόνια η αξία πωλήσεων των τζιν παγκοσμίως θα αυξηθεί σημαντικά από τα 64,5 δισεκατομμύρια δολάρια που ήταν το 2022 σε 95,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2030. Αντίστοιχα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των προϊόντων τζιν θα φτάσουν στα 25,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2030.
Επέκταση της Kiko Milano στη Βουλγαρία με δύο καταστήματα
Αυτήμ την περίοδο ο όμιλος κάνει το πρώτο βήμα επέκτασης της Kiko Milano στη Βουλγαρία, όπου πρόκειται να λειτουργήσουν τα δύο πρώτα καταστήματα στη Σόφια. Τα καταστήματα στη Σόφια θα βρίσκονται σε δύο malls, στο Paradise Center και το Serdika Center. Υπενθυμίζουμε ότι η “εξαγωγή” της Kiko Milano εκτός ελληνικών συνόρων έχει ήδη ξεκινήσει με τέσσερα καταστήματα στην Κύπρο.
Σύντομα πρόκειται να δημιουργηθούν και τα πρώτα σημεία πώλησης στη Ρουμανία. Επιπλέον, πρόκειται να δημιουργηθούν έξι νέα σημεία στην Ελλάδα. Στη χώρα μας, το πρώτο από τα έξι νέα καταστήματα θα λειτουργήσει εντός του Ιουνίου στο εμπορικό κέντρο River West, ενώ θα ακολουθήσουν η Λάρισα, τα Τρίκαλα και τα Ιωάννινα που θα ανοίξουν έως και το τέλος του μήνα. Στο τέλος Ιουλίου θα λειτουργήσουν καταστήματα στο Νέο Ψυχικό και στην Κηφισιά. Ταυτόχρονα, βρίσκεται σε εξέλιξη η αναζήτηση για νέα σημεία ανά την ελληνική επικράτεια με σκοπό να λειτουργήσουν εντός του 2023. Πηγές κοντά στον όμιλο αναφέρουν ότι η Kiko Milano αποτελεί ένα ισχυρό χαρτί στο χαρτοφυλάκιό του, καθώς κινείται με έντονα αναπτυξιακό ρυθμό.
Ο όμιλος Φάις στο πεντάμηνο του 2023 καταγράφει ανάπτυξη άνω του 20% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Σε ό,τι αφορά το σύνολο του ομίλου το 2022, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 165 εκατομμύρια ευρώ με EBITDA 26,5 εκατομμύρια ευρώ.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο των καταστημάτων Καλογήρου, ανακαινίζεται αυτό της Κηφισιάς, το οποίο αποτελεί το τελευταίο από τα κομβικού ενδιαφέροντος σημεία πώλησης της γνωστής αλυσίδας υποδημάτων που αλλάζει εικόνα, ενώ θυμίζουμε ότι είχε προηγηθεί εκείνο του Κολωνακίου.
Νέα καταστήματα Puma σε Mediterranean Cosmos και Λεωφ. Βουλιαγμένης
Θέμα χρόνου είναι να λειτουργήσει νέο κατάστημα Puma στο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης, καθώς και ένα ακόμη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, με σκοπό την ενδυνάμωση της μάρκας. Στον σχεδιασμό για φέτος είναι και η λειτουργία καταστημάτων Under Armour στο εμπορικό κέντρο Golden Hall και στον Πειραιά.
Νεότερη εξέλιξη που αφορά στα πεπραγμένα του ομίλου είναι η δημιουργία ενός experience center για την εταιρεία εξοπλισμού γυμναστηρίων, Technogym, στο ισόγειο των κεντρικών γραφείων του ομίλου επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος στον Άλιμο.
Ένα τζιν παντελόνι Levi΄s όλοι έχουμε φορέσει κάποια στιγμή στη ζωή μας. Πόσοι όμως από εμάς όμως γνωρίζουμε για το άδοξο τέλος της επιχείρησης που τόλμησε να δημιουργήσει τα αυθεντικά… ελληνικά Levi΄s;
Οι παλαιότεροι ίσως να θυμούνται ότι εκτός από τα αυθεντικά Levi’s, τα οποία ήταν εισαγωγής, υπήρχε τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 και η επιλογή αγοράς των ελληνικών Levi’s.
Το προϊόν κατασκευαζόταν από παντοδύναμη -τότε- Διεθνή Βιομηχανία Ενδυμάτων ΑΕ, που είχε τα κεντρικά της στην Καλαμάτα. Συγκεκριμένα, στην οδό Τσαμαδού στο λιμάνι της πόλης, εκεί για 27 ολόκληρα χρόνια (από το 1970 έως το 1997) ράφτηκαν εκατομμύρια ελληνικά ρούχα.
Πρόκειται για μια εταιρεία που στην ακμή της έφτασε να απασχολεί 480 εργαζόμενους σε Καλαμάτα και Αθήνα. Μάλιστα, είχε φτάσει να έχει τέτοια δυναμική που η παραγωγής της ξεπερνούσε τα 1,5 εκατ. παντελόνια τζιν ετησίως.
Δεν ήταν «made in USA»
Για ένα διάστημα η εταιρεία επιχείρηση να βγάλει τη ναυαρχίδα της σειράς Levi’s, το θρυλικό 501 με τα κουμπιά, το οποίο δεν είχε τίποτε να ζηλέψει από το «original». Αυτό δηλαδή που κατασκευαζόταν στις ΗΠΑ, γνωστά και ως «made in USA». Μάλιστα το πρώτο κουμπί εσωτερικά είχε χτυπημένο το «GR».
Ωστόσο, το όλο εγχείρημα δεν είχε την προσδοκώμενη απήχηση. Ήταν τότε που η Ελλάδα έμπαινε κι… επίσημα σε καθεστώς ξενομανίας και οι περισσότεροι αναζητούσαν την ετικέτα «USA» για να αγοράσουν το προϊόν.
Η εν λόγω εταιρία είχε ιδρυθεί από τον Χρήστο Μανιατάκη. Ο Μανιατάκης εξασφάλισε το franchise της Levi’s στην Ελλάδα. Έτσι, παρήγαγε τζιν παντελόνια για την ελληνική αγορά, καθώς και για αγορές του εξωτερικού.
Κι αν όλα πήγαιναν καλά στην αρχή, τη δεκαετία του ’90, τα πράγματα για τη Διεθνή Βιομηχανία Ενδυμάτων ΑΕ δεν ήταν τόσο καλά. Τα κόστη ήταν πολύ μεγάλα. Η εταιρία είχε συσσώρευσε μεγάλου ύψους οφειλές σε 13 ελληνικές και ξένες τράπεζες. Μάλιστα, είχε προηγηθεί νωρίτερα, η διακοπή της συνεργασίας με τη Levi’s για να παράγει παντελόνια.
Το 1996 οι πιστώτριες τράπεζες διέκοψαν τη χρηματοδότησή και ένα χρόνο αργότερα η εταιρεία τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης. Το υπουργείο Εργασίας είχε απορρίψει αίτημα της εταιρείας για ομαδικές απολύσεις. Τελικά, η εταιρεία βρισκόταν σε εκκαθάριση και οι εργαζόμενοι σε «ομηρεία».
Από τότε, έως και σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ. Οι καταναλωτές εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο τα ελληνικά προϊόντα και όσες εταιρείες παράγουν made in Greece προϊόντα, ειδικά στον χώρο της ένδυσης, έχουν ανοδική πορεία.
Ωστόσο για τα ελληνικά Levi΄s ήταν πολύ αργά…