Κρουαζιέρα | Το μεγάλο στοίχημα με τις πληρότητες

Κρουαζιέρα | Το μεγάλο στοίχημα με τις πληρότητες

Θετικές είναι οι εκτιμήσεις για τη φετινή πορεία του κλάδου – Εκτιμάται ότι οι πληρότητες των πλοίων θα κυμανθούν φέτος μεταξύ 65% και 75%, από 50% πέρυσι

κείμενο Λάμπρος Καραγέωργος

Αισιόδοξα μηνύματα για τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, τη Μεσόγειο και παγκοσμίως έρχονται από το Μαϊάμι και την Παγκόσμια Εκθεση Κρουαζιέρας «Seatrade Cruise Global 2022» που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 25-28 Απριλίου. Στελέχη του κλάδου που μίλησαν στα «ΝΕΑ» από το Μαϊάμι εκτιμούν πως το 2022 η πληρότητα στην Ελλάδα αναμένεται να φτάσει στο 75%, όταν το 2021 ήταν κατά μέσο όρο στο 50%.

Ο αντιπρόεδρος κρουαζιέρας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Αντώνης Γελασάκης επισημαίνει ότι το 2022 διεθνώς οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων θα αυξηθούν σημαντικά σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο μένει να αποδειχθεί πόσο θα αυξηθεί η μέση πληρότητα των πλοίων. «Οι εκτιμήσεις πάντως», όπως σπεύδει να τονίσει, «κάνουν λόγο για πληρότητες που θα κυμανθούν μεταξύ 65% και 75%, όπως και στην Ελλάδα, όταν πέρυσι ήταν πολύ χαμηλότερα».

Για το 2023 όμως οι εκτιμήσεις είναι ακόμη πιο αισιόδοξες, σημειώνει ο Αντώνης Γελασάκης, ο οποίος λέει ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει εισέλθει σε τροχιά επανεκκίνησης, όπως προκύπτει και από το κλίμα που συνάντησε ως επισκέπτης της διεθνούς έκθεσης στο Μαϊάμι.

17170622 2

Πιο πολλές αφίξεις

Η Θεοδώρα Ρήγα, διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της ΟΛΘ και μέλος ΔΣ της Medcruise (Ενωση Μεσογειακών Λιμένων), υπογραμμίζει πως φέτος στη Μεσόγειο οι αφίξεις πλοίων αναμένεται να αυξηθούν περίπου κατά 90%, ξεπερνώντας τις 9.500, από περίπου 5.000 το 2021. Παράλληλα, αναμένεται και αύξηση κατά 100% της κίνησης επιβατών, από περίπου 5.000.000 το 2021 σε περίπου 10.000.000 φέτος.

Η ΟΛΘ έχει ήδη περισσότερες από 60 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι των 17 που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι. Η αναπτυξιακή τάση αναμένεται να συνεχιστεί με αυξημένους ρυθμούς και το 2023, αφού υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τις εταιρείες κρουαζιέρας να εντάξουν τη Θεσσαλονίκη στο πρόγραμμά τους. Οι μαρτυρίες των επιβατών κρουαζιέρας είναι εντυπωσιακές και αυτό δεν περνά απαρατήρητο από τα στελέχη του κλάδου.

«Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε τη Θεσσαλονίκη, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση, δημιουργώντας υπεραξίες για τη Θεσσαλονίκη και όλη τη Βόρεια Ελλάδα», τονίζει η Θεοδώρα Ρήγα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίσουν φέτος τα λιμάνια της χώρας μας, εκ των οποίων τα 570 θα κάνουν home porting με προφανή τα οφέλη για τις τοπικές οικονομίες.

Screenshot 2020 04 25 ellada oikonomia simaia krisi jpg JPEG εικόνα 638 × 399 εικονοστοιχεία

Νέες επενδύσεις

Η κρουαζιέρα έχει μέλλον, σημειώνει ο Αντώνης Γελασάκης, καθώς έχουν επενδυθεί διεθνώς σημαντικά κεφάλαια, πολλά δισεκατομμύρια δολάρια, σε πλοία και υποδομές. Αυτό που προκύπτει από την έκθεση και τις επαφές που λαμβάνουν χώρα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι μια τάση ενίσχυσης του προφίλ του κλάδου που στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων επιβατών με επενδύσεις σε νέα «πράσινα» πλοία, σε περισσότερο πολυτελή πλοία μικρότερου μεγέθους και σε νέους εναλλακτικούς προορισμούς. Κατά τον ίδιο, σχεδόν όλες οι χώρες του πλανήτη αποσύρουν τα μέτρα προστασίας και τα ιατρικά πρωτόκολλα που είχαν επιβληθεί με την εμφάνιση της πανδημίας, κάτι που, όπως λέει, εξετάζει και η χώρα μας.

Το θετικό κλίμα έρχεται να επιβεβαιώσει και η εκτελεστική πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Cruise Lines International Association (CLIA), Kelly Craighead, λέγοντας πως «όλα δείχνουν ότι ο κλάδος ξαναρχίζει τη λειτουργία του, ο όγκος επιβατών αναμένεται να ανακάμψει και να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ ο αριθμός των επιβατών εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.