Τεράστια κέρδη για τα δεξαμενόπλοια | Aβεβαιότητα για το μέλλον

Τεράστια κέρδη για τα δεξαμενόπλοια | Aβεβαιότητα για το μέλλον

Ευνοημένη είναι από την περασμένη εβδομάδα, η αγορά δεξαμενόπλοιων σημειώνοντας γρήγορα, μεγάλα και απροσδόκητα κέρδη, με το ζητούμενο να είναι αν αυτά τα κέρδη θα ξεπεράσουν τον βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα τους, με δεδομένο ότι η ζήτηση για πετρέλαιο δεν έχει ξεπεράσει την προ Covid περίοδο.

Της Αναστασίας Βαμβακά

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Ταυτόχρονα οι διαταραχές στο εμπόριο από τις επιληφθείσες κυρώσεις είναι πιθανό να προκαλέσουν αύξηση της ζήτησης τονομιλίων αφού οι χώρες πελάτες της Ρωσίας θα πρέπει να στραφούν σε άλλα κράτη για να προμηθευτούν ενέργεια, όπως για παράδειγμα τις ΗΠΑ.

Οι αυξημένες αποστάσεις όμως που πλέον θα προστεθούν στον πλου των δεξαμενόπλοιων θα φέρουν και αυξημένους ναύλους. Την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil αυξήθηκε κατά 64,1% από τις 699 μονάδες στις 1.147. Ο μέσος όρος είναι οι 646 μονάδες ενώ το 2020 έκλεισε με μέσο όρο τις 722 μονάδες.

Οι κυρώσεις δεν έχουν ακόμη στοχεύσει το ρωσικό πετρέλαιο, αλλά οι ιδιοκτήτες πλοίων αρνούνται προληπτικά να φορτώσουν ρωσικά φορτία, με ελάχιστους προς το παρόν να  επιθυμούν τώρα να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, με αποτέλεσμα την ανεπαρκή προσφορά πλοίων στα ρωσικά εξαγωγικά τερματικά.

Κατά συνέπεια, τα δεξαμενόπλοια που εξακολουθούν να είναι πρόθυμα να φορτώσουν ρωσικό φορτίο είναι σε θέση να διερευνήσουν υψηλότερες τιμές που δεν είναι αντιπροσωπευτικές της αγοράς.

Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται, ένα μικρότερο Aframax που φορτώνει το ρωσικό αργό πληρώνεται 130 χιλιάδες δολάρια/ημέρα, από 5 χιλιάδες δολάρια/ημέρα την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Intermodal. Επιπλέον, η Ρωσία και η Ουκρανία είναι σημαντικοί προμηθευτές εργασίας στο διεθνές επίπεδο.

Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν την προοπτική τεράστιων ελλείψεων ναυτικών και επικείμενες δυσκολίες στην είσοδο και έξοδο χιλιάδων πληρωμάτων στην Ουκρανία κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ οι κυρώσεις είναι πιθανό να δυσκολέψουν την πληρωμή των Ουκρανών ή Ρώσων ναυτικών.

Όλες οι προσεχείς συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν ρωσικές επιχειρήσεις και πλοία, κινδυνεύουν να ακυρωθούν ή να επαναδιαπραγματευθούν υπό το φως αυτής της αβεβαιότητας.

Επιπλέον, o OFAC (Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ)  έχει επιβάλει μέχρι στιγμής κυρώσεις στη ναυτιλία της Sovcomflot, (είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ρωσίας και ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στη θαλάσσια μεταφορά υδρογονανθράκων, καθώς και στην εξυπηρέτηση και υποστήριξη υπεράκτιων εξερευνήσεων και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέχοντας σχεδόν 230 δεξαμενόπλοια) και, κατά συνέπεια, αυτές οι αυξανόμενες κυρώσεις ενδέχεται να οδηγήσουν περαιτέρω στον αποκλεισμό πάνω από 2.000 ρωσικών πλοίων από τη διεθνή αγορά ναύλωσης αμέσως. 

Επιπλέον, το Ηνωμένο Βασίλειο αποκάλυψε ένα νέο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας που περιλαμβάνει μια κίνηση για την απαγόρευση πρόσβασης ρωσικών πλοίων στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου, παρόλο που πολλά ήταν καθ’ οδόν προς τα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *