Εντολή JPMorgan, Citi και BofA να μην «κυνηγούν» τους πελάτες των «πιεσμένων» τραπεζών

Καθώς μια σειρά από δανειστές των ΗΠΑ πολιορκήθηκαν από πελάτες που απέσυραν τα χρήματά τους αυτόν τον μήνα, τραπεζικοί κολοσσοί όπως η JPMorgan, η Citigroup και η Bank of America προειδοποίησαν τους υπαλλήλους τους να «ρίξουν» τους τόνους.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Η JPMorgan, η μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, είπε σε όλους τους υπαλλήλους ότι «δεν πρέπει ποτέ να δίνουν την εντύπωση ότι εκμεταλλεύονται μια κατάσταση άγχους ή αβεβαιότητας», σε ένα σημείωμα της 13ης Μαρτίου, αποσπάσματα του οποίου είδε το Reuters. «Δεν κάνουμε υποτιμητικά σχόλια σχετικά με τους ανταγωνιστές», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Εντολή JPMorgan, Citi και BofA να μην «κυνηγούν» τους πελάτες των «πιεσμένων» τραπεζών
Εντολή JPMorgan, Citi και BofA να μην «κυνηγούν» τους πελάτες των «πιεσμένων» τραπεζών

Χαμηλοί τόνοι

Την ίδια ημέρα, οι ηγέτες της τραπεζικής μονάδας καταναλωτών και επιχειρήσεων είπαν στους υπαλλήλους των υποκαταστημάτων: «Πρέπει να αποφύγουμε να προσελκύουμε επιχειρήσεις πελατών από ένα ίδρυμα σε στρες», σύμφωνα με το Reuters.

Η Citigroup έχει επίσης δώσει παρόμοιες οδηγίες στους επικεφαλής των επιχειρήσεων της, ανέφερε πηγή που γνωρίζει το θέμα. Η καθοδήγηση περιλαμβάνει μη εικασίες για άλλες τράπεζες ή φήμες της αγοράς.

Ο δανειστής έστειλε ένα σημείωμα υπενθυμίζοντας στους τραπεζίτες ότι, σε συζητήσεις με υποψήφιους πελάτες, δεν θα έπρεπε να συζητούν τη θέση και την κατάσταση άλλων εταιρειών.

Ανώτατα στελέχη της Bank of America Corp ενημερώθηκαν επίσης ότι οι υπάλληλοί τους δεν πρέπει να «κυνηγούν» τους πελάτες των αναξιοπαθούντων τραπεζών ή να κάνουν οτιδήποτε που θα μπορούσε να επιδεινώσειτην κατάσταση, ανέφερε μια πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Και η Mary Mack, Διευθύνουσα Σύμβουλος της τραπεζικής καταναλωτών και μικρών επιχειρήσεων της Wells Fargo, έστειλε ένα σημείωμα στο προσωπικό την Πέμπτη στο οποίο ανέφερε: «Δεν πρέπει να συμμετέχουμε σε καμία δραστηριότητα που θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι εκμεταλλευόμαστε την τρέχουσα κατάσταση εις βάρος άλλων».

Μισό τρισ. καταθέσεις

Η πτώχευση την Silicon Valley Bank και της Signature Bank, ώθησε τους πελάτες να μεταφέρουν περίπου μισό τρισεκατομμύριο δολάρια καταθέσεων από τις «πιο ευάλωτες» τράπεζες των ΗΠΑ σε μεγαλύτερα ιδρύματα, έγραψαν σε σημείωμα την Τετάρτη οι αναλυτές της JPMorgan με επικεφαλής τον Νικόλαο Πανιγκιρτζόγλου.

Καθώς η SVB κατρακυλούσε, δισεκατομμύρια δολάρια σε καταθέσεις μεταφέρθηκαν στους τραπεζικούς κολοσσούς των ΗΠΑ, οι οποίοι καλούνται από τις ρυθμιστικές αρχές να διατηρούν περισσότερα κεφάλαια για να αντέξουν τους κραδασμούς. Ενώ οι δανειστές ανταγωνίζονται τακτικά για πελάτες, η απώλεια εμπιστοσύνης που κλόνισε το τραπεζικό σύστημα τις τελευταίες δύο εβδομάδες πυροδότησε ανησυχίες για μετάδοση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ευρύτερο πανικό.

Ασφαλές το τραπεζικό σύστημα

Η αναταραχή προκάλεσε πρωτοφανείς κινήσεις από τις ρυθμιστικές αρχές για να εγγυηθούν τις καταθέσεις της SVB και της Signature. Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, η υπουργός Οικονομικών Τζάνετ Γέλεν και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Citigroup Τζέιν Φρέιζερ έκαναν δηλώσεις τις τελευταίες ημέρες για να καθησυχάσουν το κοινό ότι το τραπεζικό σύστημα των ΗΠΑ είναι ασφαλές.

«Όλοι έχουμε συμφέρον να διατηρήσουμε το χρηματοπιστωτικό σύστημα της Αμερικής ισχυρό και ακμάζον», δήλωσε εκπρόσωπος της JPMorgan.

Πηγή: ΟΤ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *