“H είσοδος των εφοπλιστών Μπάκου – Καϋμενάκη – Εξάρχου στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ με όπλο την ρευστότητα θα επιτρέψει στον κατασκευαστικό Όμιλο να υλοποιήσει ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό πλάνο με μακροπρόθεσμο ορίζοντα τόσο στις κατασκευές όσο και στην ενέργεια και να “ξεκλειδώσει” υπεραξίες”.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!κείμενο Ελένη Μπότα
Αυτό υποστηρίζουν πηγές, ότι είναι η βασική κατεύθυνση και στόχευση για την επόμενη μέρα, των νέων μετόχων της ΙΝΤΡΑΚΑΤ οι οποίοι χτες μέσω του χρηματιστηρίου απέκτησαν το 31,7% της εταιρείας στην τιμή των 2,95 ευρώ ανά μετοχή έναντι 70,1 εκατ. ευρώ.
Η συναλλαγή έγινε μέσω της Winex Investments Limited, εταιρεία συμφερόντων των κ.κ. Μπάκου, Καϋμενάκη και Εξάρχου, ενώ συμφωνήθηκε η Intracom Holding να διατηρήσει στην INTRAKAT ποσοστό συμμετοχής 5,09%.
Πηγές προσκείμενες στον Όμιλο αναφέρουν ότι η Intrakom Holdings περιορίζει τη συμμετοχή της αλλά δεν αποχωρεί. Θα είναι παθητικός μεν επενδυτής, με σημαντικό ωστόσο ποσοστό, θα παρακολουθεί την πορεία της εταιρείας και θα προσβλέπει σε υπεραξίες ως holding εταιρεία.
Δεν θα συμμετέχει στη διοίκηση, θα είναι κριτική όπου απαιτείται, αφού θέλει να δει την εταιρεία που δημιούργησε στο χώρο των κατασκευών να μεγαλώνει και να προοδεύει, εστιάζοντας όμως η ίδια, σε άλλες δραστηριότητες”.
Χτες έγινε εξωχρηματιστηριακά και η μεταβίβαση μετοχών στους εφοπλιστές Κώστας Αγγέλου της Benelux Overseas και Ηλία Γκότση της Eurotankers, με τον πρώτο να αποκτά 13,6% και τον δεύτερο το 15,7% του μετοχικού κεφαλαίου της INTRAKAT στην τιμή των 2,95 ευρώ ανά μετοχή ήτοι το 29,3% της εταιρείας.
Τα ποσοστά αυτά αποκτήθηκαν από τους Δημήτρη Θεοδωρίδη (κατείχε το 12,13%), τους Λουκά Λαζαράκη και Δήμο Στασινόπουλο (10,10%) και Πέτρο Σουρέτη (6,20%), οι οποίοι και αποχωρούν πλήρως από το μετοχικό κεφάλαιο της INTRAKAT.
Ως εκ τούτου οι νέοι βασικοί μέτοχοι κατέχουν το 61% του κατασκευαστικού Ομίλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες στις 15 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του κατασκευαστικού Ομίλου με θέμα την εκλογή νέου διοικητικού συμβουλίου.
Την θέση του διευθύνοντος συμβούλου θα αναλάβει ο Α. Εξάρχου.
Ο ρόλος του Δ. Κούτρα
Αδιευκρίνιστο παραμένει στην παρούσα φάση το τι μέλλει γενέσθαι με το ποσοστό του μέχρι τώρα Αντιπροέδρου της ΙΝΤΡΑΚΑΤ Δημήτριο Κούτρα (συμμετέχει με 8,13%), με κάποιες πηγές να υποστηρίζουν ότι αυτό αναμένεται να ξεκαθαριστεί μέσα στις επόμενες ώρες.
Ο Δημήτριος Κούτρας ένα από τα παλαιότερα και πλέον έμπειρα στελέχη με μακρόχρονη πορεία στον κατασκευαστικό κλάδο (υπήρξε διευθυντής έργων και εν συνεχεία Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος στην ΑΚΤΩΡ από το 1978 μέχρι το 2018), από τον Ιανουάριο του 2019 οπότε και απέκτησε ποσοστό 20% της ΙNTRAKAT έναντι 8 εκατ ευρώ, κατάφερε να “αλλάξει κατηγορία” τον κατασκευαστικό Όμιλο, αυξάνοντας από 300 εκατ. σε 1,1 δισ. το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου.
“Δεν δρούμε συντονισμένα”
Διαψεύδονται από τις εμπλεκόμενες πλευρές ότι οι δύο εφοπλιστικές πλευρές Μπάκος – Καϋμένάκης και Αγγέλου – Γκότσης δρουν συντονισμένα (καθώς σε μία τέτοια περίπτωση θα απαιτούσε την υποβολή δημόσιας πρότασης).
“Δεν είναι κάποιο fund, αλλά εφοπλιστές με παρουσία στην επιχειρηματική σκηνή της χώρας”, αναφέρουν σχετικές πηγές στο capital.
Mάλιστα όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές “οι κ.κ. Αγγέλου και Γκότσης ήθελαν να κάνουν κάποια σημαντική επένδυση στην Ελλάδα. Θεώρησαν ότι η μεταβολή των μετοχικών ισορροπιών στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ αποτελεί την ιδανική ευκαιρία. Στο πλαίσιο αυτό προσέγγισαν τους κ.κ Μπάκο – Καϋμενάκη, και τους άλλους βασικούς μετόχους της Intrakom Holdings προκειμένου να διαπιστώσουν αν υπάρχει ενδιαφέρον να πουλήσουν τις μετοχές τους, εφόσον αποχωρήσει η Intrakom Holdings.
Έγιναν διμερείς συζητήσεις με τους υποψήφιους πωλητές και τους αγοραστές, και κατέληξαν σε αντίστοιχες συμφωνίες με αυτές που έκανε η Winex με την Intrakom Holdings, αφού προφανώς η συμμετοχή αυτών αλλά και η πώληση από τη μεριά των πωλητών επηρεαζόταν άμεσα από την έκβαση των συζητήσεων μεταξύ Intrakom Holdings και Winex”.
“Οι νεοεισερχόμενοι μέτοχοι είναι σημαντικά και αυτοδύναμα επιχειρηματικά μεγέθη που προφανώς προσδοκούν σημαντικές αποδόσεις εκμεταλλευόμενοι αυτό που θεωρούν μία ευνοϊκή επενδυτικά συγκυρία”, τονίζουν χαρακτηριστικά.
Η INTRAKAT στους πέντε ισχυρούς του κλάδου
Μία από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου η INTRAKAT έχει καταφέρει να φτάσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων της στο 1,1 δισ. ευρώ, ενώ συμμετέχει σε διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, έχοντας προεπιλεγεί σε συνολικά 12 έργα, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ περίπου.
Στο χαρτοφυλάκιο έργων της περιλαμβάνεται η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, η διευθέτηση του ρέματος Εσχατιάς, η μελέτη – κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάφου-Χρυσοχούς στην Κύπρο καθώς η επιλογή της σε κοινοπραξία με τη γαλλική εταιρεία Bouygues που επιλέχθηκε από την Lamda Development ως σύμβουλος με τη μορφή του Early Contractor Involvement (ECI) για την ανέγερση του Πύργου Κατοικιών στη Μαρίνα Ελληνικού (Riviera Tower).
Στο επόμενο διάστημα αναμένει την υπογραφή συμβάσεων για τα έργα του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών προϋπολογισμού 33,9 εκατ. ευρώ, των εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ για την κατασκευή δικτύων διανομής ύψους 155 εκατ. ευρώ και και της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης ύψους 350 εκατ. ευρώ μαζί με τις εταιρείες ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ.
Επίσης η Intrakat είναι προσωρινός ανάδοχος στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, ύψους 252 εκατ. ευρώ μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και στον ΒΟΑΚ, στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, προϋπολογισμού 192,5 εκατ. ευρώ μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Στον τομέα της ενέργειας η Intrakat διαθέτει 100 MW αιολικών αδειοδοτημένα, 100 MW με οριστικούς όρους σύνδεσης και 500MW τα οποία βρίσκεται σε εξέλιξη η περιβαλλοντική αδειοδότηση και σε αναμονή για τους όρους σύνδεσης βρίσκονται 350ΜW φωτοβολταϊκά.
Μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, θα έχει “ωριμάσει” ένα “πράσινο” χαρτοφυλάκιο συνολικής ισχύος 1 GW μέχρι το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ενώ έχει λάβει άδειες για μονάδες αποθήκευσης συνολικής ισχύος 500 MW.