Σε προχωρημένο στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται από το υπουργείο Παιδείας προσχέδιο νόμου για γραπτό διαγωνισμό εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πηγές που επικαλείται το site workenter.gr, το τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου αναμένεται να δοθεί προς δημόσια διαβούλευση από τα τέλη Νοεμβρίου και εξής.
Στη συνέχεια το σχέδιο νόμου για τις γραπτές εξετάσεις των εκπαιδευτικών θα αποσταλεί στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής για να καταλήξει αμέσως μετά στην Ολομέλεια προς ψήφιση.
Ο σχετικός νόμος θα φέρει το όνομα “Νέο Σύστημα Προσλήψεων Εκπαιδευτικών“
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι ο γραπτός διαγωνισμός των εκπαιδευτικών να έχει καταστεί νόμος εντός Δεκμεβρίου ή αρχές Ιανουαρίου 2024.
Ήδη το υπουργείο Παιδείας έχει ολοκληρώσει την καταγραφή όλων των οργανικών θέσεων στα σχολεία της χώρας αλλά και τις θέσεις των αναπληρωτών καθηγητών.
Στα θρανία 150.000 εκπαιδευτικοί – Πότε οι γραπτές εξετάσεις
Με βάση το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα, ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών τοποθετείται για τον Απρίλιο ή Μαϊο του 2024.
Στα θρανία 150.000 εκπαιδευτικοί – Πώς οι εξετάσεις
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ θα κληθούν να πιάσουν έλαχιστη βάση.
Μετά το πέρας της γραπτής δοκιμασίας, το ΑΣΕΠ θα καταρτίσει δύο πίνακες κατάταξης: των επιτυχόντων (δηλαδή όσων έπιασαν τη βάση) και των αποτυχόντων.
Στα θρανία 150.000 εκπαιδευτικοί – Τα κριτήρια
Σύμφωνα με τις πηγές του workenter.gr, οι μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια θα γίνονται στο εξής στη βάση των ακόλουθων κριτηρίων:
1) Επίδοση στις γραπτές εξετάσεις
2) Προϋπηρεσία (σε δημόσιο ή ιδιωτικό σχολεία)
3) Επιστημονική κατάρτιση
4) Κοινωνικά κριτήρια
Τα κριτήρια (2), (3) και (4) θα προστίθενται ως προσαύξηση στο βαθμό των γραπτών εξετάσεων των υποψηφίων.
Στα θρανία 150.000 εκπαιδευτικοί – Πότε οι νέες μόνιμες προσλήψεις
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού των εκπαιδευτικών 2024 θα τοποθετηθούν στα σχολεία τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Αυτό σημαίνει ότι το ΑΣΕΠ θα εκδώσει τα αποτελέσματα με διαδικασίες “επείγοντως”.
Τονίζεται, ότι όσοι καθηγητές υπηρετούν σήμερα σε θέσεις αναπληρωτών θα μπορούν να λάβουν μέρος στον επικείμενο γραπτό διαγωνισμό.
Ειδικά για τους αναπληρωτές εξετάζεται σοβαρά να έχουν αυξημένη πριμοδότηση της προϋπηρεσίας τους.
Γραπτός διαγωνισμός εκπαιδευτικών 2024 | Όλες οι πληροφορίες και οι ημερομηνίες
Η αλλαγή του συστήματος προσλήψεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση περιλαμβάνεται στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης.
Παρατίθεται τμήμα (εικόνα) από την ομιλία του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη στο πλαίσιο της συζήτησης επί των Προγραμματικών Δηλώσεων της Κυβέρνησης στις 08/07/2023:
- Ολόκληρη η ομιλία του υπουργού Παιδείας ΕΔΩ
Ύστερα από την τοποθέτηση του κ. Πιερρακάκη στη Βουλή, υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των αναπληρωτών καθηγητών.
Ωστόσο, ο υπουργός Παιδείας επανήλθε στο θέμα λέγοντας σε δηλώσεις στον ραδιοφωνικό σταθμό “Real” ότι, πράγματι, εξετάζεται η υιοθέτηση ενός σύγχρονου συστήματος προσλήψεων:
«Δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο. Οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν προγραμματική πρόθεση τετραετίας».
«Δε θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Θέλουμε να ανοίξουμε ένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα αναφορικά με το ποιο θα πρέπει να είναι ένα σύγχρονο σύστημα προσλήψεων που θα συγκεράσει τις ανάγκες της εποχής, δηλαδή θα πρέπει να συγκεράσουμε διαφορετικές αξίες, ισότητας, αδιαφάνειας και αντικειμενικότητας. Μάς ενδιαφέρουν τα στέρεα βήματα και όχι να αλλάξει και να αλλάξει πάλι αμέσως μετά».
Δηλώσεις της υφυπουργού Παιδείας Δόμνας Μηχαηλίδου
Στις 30/08/23 η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μηχαηλίδου αναφέρθηκε στον γραπτό διαγωνισμό των εκπαιδευτικών.
Η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μηχαηλίδου, σε δηλώσεις της στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε στο νέο σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών λέγοντας χαρακτηριστικά ότι θα εφαρμοστεί μία μικτή μέθοδος επιλογής. η οποία θα προβλέπει τόσο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ όσο και λίστες.
Η κ. Μηχαηλίδου τόνισε ότι “προτεραιότητα υπουργείου και της κυβέρνησης είναι οι μόνιμοι καθηγητές”.
Κοινό Δελτίο Τύπου των εκπαιδευτικών Συλλόγων
Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις του νέου Υπουργού Παιδείας, κ. Πιερρακάκη, και την εξαγγελία νέου συστήματος διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών με βάση τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προκλήθηκε, αναπόφευκτα, έντονη ανησυχία και αναστάτωση σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Ως απότοκο, σύσσωμοι οι εκπαιδευτικοί Σύλλογοι κινηθήκαμε τάχιστα και συνεδριάσαμε από κοινού με στόχο τη χάραξη κοινού τρόπου δράσης. Άλλωστε, η σαφής κλιμάκωση της κυβερνητικής πολιτικής χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις, επιτάσσει, αναντίρρητα, τη συνεργασία και τη συλλογική προσπάθεια.
Ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ συνιστά ένα αναχρονιστικό σύστημα διορισμών, εφόσον δοκιμάστηκε στο παρελθόν και κατά γενική ομολογία απέτυχε, αφήνοντας κατάλοιπα για πολλά χρόνια, χωρίς να λύσει κανένα πρόβλημα. Τουναντίον, αποτελεί παράγοντα ενίσχυσης της εργασιακής ανασφάλειας και του άγχους των εκπαιδευτικών, καθώς θέτει εν μία νυκτί σε αμφισβήτηση την πρόσβαση στην αγορά εργασίας σε ανθρώπους που ασκούν για χρόνια το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, ανατρέποντας τον προγραμματισμό ζωής χιλιάδων συναδέλφων. Αντί της διόρθωσης των στρεβλώσεων της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης με την εξασφάλιση σταθερών και αξιοπρεπών θέσεων εργασίας, παρατηρείται η δημιουργία νέων φουρνιών ανέργων και επισφαλώς εργαζομένων, υπονομεύοντας έτσι το ίδιο το σχολείο και τη σχολική ζωή εν γένει.
Επιπροσθέτως, μόνο ως αλλοπρόσαλλη και ανεδαφική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η κυβερνητική επιλογή που αφορά στην οποιαδήποτε αλλαγή συστήματος, την ώρα που μόλις τρεις μήνες πριν κληθήκαμε να συμμετέχουμε σε προκήρυξη κατάρτισης νέων πινάκων κατάταξης, των οποίων την έκδοση ακόμη αναμένουμε. Η επιστροφή στην κανονικότητα -όπως ανέφερε ο νέος Υπουργός Παιδείας- προϋποθέτει τη συνέχιση των μόνιμων διορισμών, χωρίς αιφνιδιασμούς και ανατροπές στη ζωή των εκπαιδευτικών, που για χρόνια στηρίζουν το δημόσιο σχολείο και υπηρετούν τον στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή.
Με το παρόν δελτίο Τύπου, ως Σύλλογοι που εκπροσωπούμε τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό τοποθετούμαστε ενιαία και ομόφωνα:
Απορρίπτουμε συντριπτικά και μαζικά κάθε ενδεχόμενο γραπτού διαγωνισμού για τον διορισμό και τις προσλήψεις μας, που βάζει στη ρουλέτα των εξετάσεων την καριέρα και τις ζωές μας.
Επιστρέφουμε τις εξαγγελίες ως απαράδεκτες τόσο ως προς τη διαδικασία, όσο και ως προς το περιεχόμενό τους.
Απαιτούμε ειλικρινή διάλογο και διαβούλευση από μηδενική βάση με εξασφαλισμένη την ισότιμη συμμετοχή του εκπαιδευτικού κλάδου με εκπροσώπους όλων των υπογραφόντων Συλλόγων, μαζί με τις αντίστοιχες Ομοσπονδίες.
Δηλώνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι μπορεί τα προαναφερθέντα να είναι για τους κυβερνώντες ασκήσεις επί χάρτου στη διαδικασία προώθησης μιας συγκεκριμένης πολιτικής ατζέντας, για εμάς όμως είναι η ίδια μας η ζωή. Δεν μπορούμε να αφήσουμε το δημόσιο σχολείο και τις ζωές μας να γυρίσουν πίσω στην ανασφάλεια και την απαξίωση. Κυρίως, όμως, δε θα επιτρέψουμε να αποφασίσουν για εμάς, χωρίς εμάς.
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων- ΠΑ.Σ.Α.Δ.
Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας- Π.Ε.Α.Δ.
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών- ΠΑ.Σ.Α.Ν.
Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Τ.Ε.Α.
Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής- Σ.Α.Κ.Ε.Α.
Πανελλήνιος Σύλλογος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής- ΠΑ.ΣΥ .Δ.Ε.Ε.Α.
Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Ειδικής Αγωγής- Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.
Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (υπό σύσταση)- Σ.Α.Φ.
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Μαθηματικών Ειδικής Αγωγής- Π.Ε.Σ.Μ.Ε.Α.
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Γεωπόνων Τ.Ε.- Π.Ε.ΕΚ.Τ.Ε.Γ.
Σύλλογος ΠΕ88.04-Διατροφής
Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Οικονομίας- ΠΑ.Σ.Ε.ΟΙΚ.
Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών- Π.Ε.Ε.Κ.Ε.
Σύλλογος Φυσικών Ειδικής Αγωγής- Σ.Φ.Ε.Α.
Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής- ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.
Σύλλογος Καθηγητών Αγγλικής Γενικής και Ειδικής (υπό σύσταση)