Σχολεία – αναπληρωτές | Τι θα γίνει με τους διορισμούς εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ

Σχολεία – αναπληρωτές | Τι θα γίνει με τους διορισμούς εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ

Σχολείααναπληρωτές: Το Υπουργείο Παιδείας μελετά με ποια κριτήρια θα διορίζονται οι καθηγητές στα σχολεία, αλλά και ποιος θα είναι ο ρόλος του ΑΣΕΠ σε αυτή τη διαδικασία.

Πιο αναλυτικά, ερωτηθείς για τους αναπληρωτές, ο Κυριάκος Πιερρακάκης υπογράμμισε: «Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί από τις αφυπηρετήσεις. Κι αυτό ήρθε να αντιστρέψει μία κατάσταση που υπήρχε τα χρόνια των μνημονίων –εκεί διογκώθηκαν οι ανάγκες σε αναπληρωτές. Αυτή είναι η πρώτη παράμετρος.

Η δεύτερη είναι ότι ένα μεγάλο κομμάτι των αναπληρωτών –είμαστε κοντά στις 50.000 αναπληρωτές- αφορά την παράλληλη στήριξη, την ειδική αγωγή. Κι αυτό το θεωρούμε πολύ σπουδαία πρωτοβουλία. Η γενική κατεύθυνση είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε πολλούς αναπληρωτές σε μόνιμους διορισμούς.

Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνση της κυβέρνησης. Είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, να δούμε και φέτος και στη διάρκεια της τετραετίας. Κάθε χρόνο, ανακοινώνονται οι μόνιμοι διορισμοί.

Θα επιμείνουμε στο θέμα της ειδικής αγωγής και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα κάτι, στο οποίο βλέπουμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης».

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε: «Την τελευταία τετραετία έγιναν περισσότεροι από 28.000 μόνιμοι διορισμοί, θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή την πορεία. Δεν μπορούμε ακόμη να ποσοστικοποιήσουμε ακριβή αριθμό προσλήψεων, επειδή αν μιλούσαμε με όρους 2019, δεν υπήρχαν 20.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη, στην ειδική αγωγή, στα σχολεία.

Αυτό είναι κάτι που το κάναμε εμείς από δική μας επένδυση. Αυξάνονται διαρκώς και οι ανάγκες -στην παράλληλη στήριξη, για παράδειγμα, τα αιτήματα έχουν αυξηθεί στα σχολεία από χρονιά σε χρονιά.

Και γι’ αυτόν τον λόγο, θέλουμε να κάνουμε και μία νομοθετική παρέμβαση στο χώρο της ειδικής αγωγής. Για να δούμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος, ειδικά σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη, για να δούμε πως θα κάνουμε την κατανομή ανά σχολείο και ανά τάξη».

Ειδικά, δε, για το μέλλον του διαγωνισμού ΑΣΕΠ εξήγησε ότι «ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, είναι κάτι το οποίο εξετάζουμε αυτό το διάστημα. Θα επανέλθουμε στην πορεία της τετραετίας. Κοιτάζουμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το θέμα, κοιτάμε και τα άλλα κράτη».

Πιερρακάκης για σύστημα διορισμών, μόνιμους διορισμούς και αναπληρωτές, bullying στα σχολεία, βία στα Πανεπιστήμια

Στην “Κοινωνία Ώρα MEGA” μίλησε στις 19/3/2024 ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης για την ενδεχόμενη αλλαγή συστήματος διορισμών των εκπαιδευτικών, για τους αναπληρωτές και την ανάγκη μόνιμων διορισμών, για τα περιστατικά bullying στα σχολεία, την έναρξη λειτουργίας της σχετικής πλατφόρμας καταγγελιών, την αλλαγή του πλαισίου συνεπειών, τις αλλαγές που θα έρθουν στα σχολεία, τον διαγωνισμό Pisa, τα Πανεπιστήμια και την Πανεπιστημιακή Αστυνομία, με αφορμή τις πρόσφατες επιχειρήσεις της Αστυνομίας στην Πανεπιστημιούπολη στην Αθήνα και στο ΑΠΘ και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

Για το σύστημα μόνιμων διορισμών των εκπαιδευτικών είπε:

“Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών είχαμε αναφέρει ότι είναι κάτι που εξετάζουμε κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, θα επανέλθουμε σ αυτό κατά τη  διάρκεια της τετραετίας. Είναι κάτι που κοιτάζουμε γενικά το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε και το τι κάνουν και τα άλλα κράτη, είναι προς συζήτηση. Δεν υπάρχει κάποια ώριμη ανακοίνωση αυτή τη στιγμή”.

Για τους αναπληρωτές και την ανάγκη μόνιμων διορισμών είπε:

“Τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί από τις αφυπηρετήσεις. Κι αυτό, ήρθε να αντιστρέψει μία κατάσταση που υπήρχε τα χρόνια των μνημονίων, εκεί διογκώθηκαν οι ανάγκες σε αναπληρωτές. Αυτή είναι η πρώτη παράμετρος. Η δεύτερη είναι, ότι ένα μεγάλο κομμάτι των αναπληρωτών , είμαστε κοντά στις 50.000 αναπληρωτές, αφορά στην παράλληλη στήριξη, στην ειδική αγωγή. Κι αυτό το θεωρούμε πολύ σπουδαία πρωτοβουλία. Η γενική κατεύθυνση είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε πολλούς αναπληρωτές σε μόνιμους διορισμούς. Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνση της κυβέρνησης. Είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, να δούμε και φέτος και στη διάρκεια της τετραετίας. Κάθε χρόνο, ανακοινώνονται οι μόνιμοι διορισμοί. Θα επιμείνουμε στο θέμα της ειδικής αγωγής και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα κάτι, στο οποίο βλέπουμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης”.

 “Δεν μπορούμε ακόμη να ποσοστικοποιήσουμε ακριβή αριθμό προσλήψεων, επειδή αν μιλούσαμε με όρους 2019, δεν υπήρχαν 20.000 άτομα στην παράλληλη στήριξη, στην ειδική αγωγή, στα σχολεία. Αυτό είναι κάτι που το κάναμε εμείς από δική μας επένδυση. Αυξάνονται διαρκώς και οι ανάγκες – στην παράλληλη στήριξη, για παράδειγμα, τα αιτήματα έχουν αυξηθεί στα σχολεία από χρονιά σε χρονιά. Και γι’ αυτό το λόγο, θέλουμε να κάνουμε και μία νομοθετική παρέμβαση στο χώρο της ειδικής αγωγής. Για να δούμε ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος, ειδικά σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη, για να δούμε πως θα κάνουμε την κατανομή ανά σχολείο και ανά τάξη”.

Για την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας στα σχολεία είπε:

“Σε όλη την Ευρώπη το φαινόμενο εντείνεται όσον αφορά στη σκληρότητα των περιστατικών. Πολύ σύντομα θα έχουμε την πλατφόρμα αποτύπωσης των περιστατικών με καταγγελίες. Είναι θέμα λίγων εβδομάδων για να ξεκινήσει. Μέσα σε αυτή θα μπορεί ο γονιός και ο μαθητής από το Γυμνάσιο και πάνω να καταγγέλλει συγκεκριμένα περιστατικά και να υπάρχει διαχείριση των περιστατικών αυτών στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Ορίστηκαν οι σχετικοί υπεύθυνοι την προηγούμενη εβδομάδα Η πρώτη διαχείριση των περιστατικών θα γίνεται εντός του σχολείου, για τα πιο βαριά περιστατικά θα υπάρχουν επιστημονικές επιτροπές. Θα υπάρξει και εθνικής κλίμακας καμπάνια αλλά και μία αλλαγή στο πλαίσιο συνεπειών.

Θα επανέλθει η πενθήμερη αποβολή για περιπτώσεις bullying στα σχολεία. Δεύτερη αλλαγή είναι ότι θα επανέλθει ο διαχωρισμός των απουσιών σε αδικαιολόγητες και δικαιολογημένες, κρατώντας τον ίδιο αριθμό απουσιών που έχουμε σήμερα και ταυτόχρονα θα υπάρξει διευκόλυνση στην αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για το θύτη»

Για τις αλλαγές στα σχολεία είπε:

Έχουμε ήδη κάνει σημαντική μεταρρύθμιση για επαγγελματική εκπαίδευση, ακολούθησε για την τριτοβάθμια. Θα έρθουν πολύ μεγάλες αλλαγές σε ό,τι αφορά το σχολείο. Από το Σεπτέμβριο, οι μαθητές μας θα δουν μεγάλες αλλαγές σε πολλά μαθήματα. Ξεκινάμε με την ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία σε λίγες εβδομάδες. Δεν θα υιοθετήσουμε τον όρο “ψηφιακό φροντιστήριο“. Η ιδέα είναι ότι ψηφιοποιούμε το σύνολο της ύλης του σχολείου. Δηλαδή, για κάθε ώρα που διδάσκεται ένα μάθημα στο σχολείο, θα υπάρχει το αντίστοιχο ψηφιακό υλικό με πολύ ωραίο τρόπο – τα γυρίσματα είναι στην εθνική βιβλιοθήκη. Θα μπορούν δωρεάν οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε όλο αυτό το υλικό. Ξεκινάμε με Μαθηματικά και Γλώσσα για το γυμνάσιο, αυτό θα γίνει τον άλλο μήνα. Ο στόχος είναι να έχει ψηφιοποιηθεί όλο το υλικό μέσα στη χρονιά. Η έμφαση θα πέσει στις πανελλαδικές εξετάσεις. Να μην χρειάζεται η ελληνική οικογένεια να κάνει αυτή την τεράστια δαπάνη στα φροντιστήρια. Να μπορέσουμε να βγάλουμε αυτό το βάρος. Η φιλοδοξία μας είναι να μπορέσει αυτή η ενισχυτική διδασκαλία να βοηθήσει τα παιδιά να μπουν στα πανεπιστήμια. Θα δείτε ότι είναι πάρα πολύ καλό το υλικό”.

Για τα αποτελέσματα της PISA είπε:

“Υπήρξε η συζήτηση για τα αποτελέσματα του Pisa και στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της ΕΕ. Μας προβλημάτισαν σε σχέση με πτωτική καμπύλη. Θα κάνουμε μία μελέτη, όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μία σειρά από μέτρα για το πώς θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα, όχι με ένα τρόπο αυθαίρετο αλλά με ένα τρόπο συμβατό για το τι έχει ανάγκη η χώρα μας, στο πλαίσιο της πολιτικής μας. όχι απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία, που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σ’ αυτή τη μελέτη, θα υπάρξουν και συστάσεις ακριβώς για το θέμα που αναφέρθηκε, για τους διορισμούς εκπαιδευτικών”.

Για τα Πανεπιστήμια και την Πανεπιστημιακή Ασtυνομία είπε:

“Το κρίσιμο δεν είναι αν παρεμβαίνει η πανεπιστημιακή αστυνομία ή αστυνομία, αλλά το ότι βλέπουμε κάτι που δεν συνέβαινε πριν από μερικά χρόνια, γιατί ήταν ταμπού. Και νομίζω αυτό ακριβώς είναι και που η κοινωνία ζητά κι αυτό εντέλει θα διαφυλάξει και το ελληνικό πανεπιστήμιο από όλους αυτούς που επί τοις πράγμασι το επιβουλεύονται”.

Για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια είπε:

“Έχουν δηλώσει ενδιαφέρον αρκετά πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής. Δεν έχει νόημα να μπούμε σε ονοματολογία. Κάποια, μέσω διαρροών, έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Θα τα ανακοινώνουμε όταν θα είναι ώριμα προς ανακοίνωση. Η αντιπολίτευση κακώς μπαίνει σ’ αυτή τη συζήτηση, επειδή στο τέλος της ημέρας, θα φανεί το ποιος είχε δίκιο και ποιος όχι για το ποιος θα έρθει στη χώρα μας».

“Ο στόχος είναι να μπορούμε να πούμε δέκα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού δημιούργησαν κοινά μεταπτυχιακά με ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια αφενός, και αφετέρου έχουμε παραρτήματα δέκα μεγάλων πανεπιστημίων που με πολύ αυστηρές προδιαγραφές εγκαταστάθηκαν στην χώρα μας”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *