Last updated on 25 Απριλίου, 2024 at 09:40 πμ
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Η τραγική κατάσταση στην Αττική και τα έργα που λείπουν
Έχουν μεσολαβήσει δύο δεκαετίες από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και το Λεκανοπέδιο στενάζει από την έλλειψη βασικών συγκοινωνιακών υποδομών. Χρειαστήκαμε περίπου δέκα χρόνια για να παραδώσουμε την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς.
Η ίδια κοινοπραξία έχει αναλάβει το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 από τη Βεϊκού μέχρι το Γουδή και πολλοί φοβούνται πως θα χρειαστούν ακόμα περισσότερα χρόνια επειδή πρέπει να παραδοθούν διπλάσιοι σταθμοί μετρό.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό δημοπρατήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ αλλά ο σημερινός υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει ούτε ευρώ για τη χρηματοδότηση του έργου.
Επιπλέον ο δήμαρχος Νέου Ηρακλείου ζητάει πρόσθετη υπογειοποίηση της λεωφόρου με πρόσθετη αύξηση του κόστους και έχει προσφύγει στα δικαστήρια. Το μετρό δεν διαθέτει επαρκή αριθμό συρμών να υποστηρίξει την κίνηση με το αεροδρόμιο και αναζητούνται πυροσβεστικές λύσεις.
Θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο – δυόμισι χρόνια για νέους συρμούς ακόμα και αν αναθέσουμε αύριο τη σύμβαση. Δυσάρεστη εικόνα, μεγάλη, καθημερινή, ταλαιπωρία για οδηγούς και επιβάτες Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Ποιες συγκοινωνιακές υποδομές θα υποστηρίξουν το Ελληνικό;
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών η νέα ηγεσία του οποίου έχει παγώσει τις περίφημες «πρότυπες προτάσεις», αν και η κυβέρνηση της ΝΔ ήταν αυτή που ψήφισε το συγκεκριμένο σύστημα υλοποίησης έργων. Στο Ελληνικό συζητάμε να φτιάξουμε μια νέα πόλη χωρίς κάποιος να προωθεί τα έργα διαχείρισης της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή.
- Τι θα γίνει με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης;
- Μήπως πρέπει να κατασκευαστεί σταθμός μετρό μέσα στο Ελληνικό;
- Πως ακριβώς θα εξυπηρετούνται οι πελάτες στα νέα, μεγάλα, εμπορικά κέντρα, που σχεδιάζονται;
- Ειδικά προς την πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης είναι υπό σχεδιασμό το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της χώρας. Πώς ακριβώς θα πηγαίνουν οι πελάτες;
- Είναι επαρκής ο σημερινός σταθμός μετρό Ελληνικού; Πόση κίνηση θα έχει η Βουλιαγμένης που θα γίνονταν «ελεύθερη λεωφόρος» με κόμβους αντί για φανάρια;
- Η σήραγγα που θα τη συνδέει με τον Καρέα πότε θα δημοπρατηθεί και με ποια κεφάλαια;
Πολυετής η εγκατάλειψη του Λεκανοπεδίου από πλευράς υποδομών και μέσων μεταφοράς.
Το μετρό θα ενώσει το Μενίδι με Γλυφάδα: Ποιο είναι το σχέδιο επέκτασης
Το «νότιο» άκρο της Γραμμής 2 θα φτάσει στην επόμενη φάση ως τη Γλυφάδα με νέα γραμμή 4,4 χλμ. και τρεις σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 350 εκατ. ευρώ. Η συγκοινωνιακή μελέτη του 2021 έχει αναδείξει ως προτιμητέα λύση η επέκταση αυτή να οδεύσει αρχικά στην Άνω Γλυφάδα στην περιοχή της πλατείας Μακεδονίας κι εν συνεχεία ο επόμενος σταθμός να χωροθετηθεί στη διασταύρωση της λεωφόρου Βουλιαγμένης με την οδό Λαμπράκη. Ο καταληκτικός σταθμός θα είναι στην κεντρική περιοχή της Γλυφάδας, πλησίον της πλατείας Αγίου Κωνσταντίνου.
Πότε όμως θα ξεκινήσουν τα έργα;
Έργα τα οποίο σημειωτέον θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την ήδη υπερφορτωμένη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Θυμηθείτε μόνο τις καθυστερήσεις στο τμήμα από Aργυρούπολη μέχρι και τα σύνορα Ελληνικού – Γλυφάδας.
Στο κομμάτι των 3Β
Με αφορμή πρόσφατη αλλαγή στον χρονισμό φαναριού επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης, στο ύψος του Bed and Bath στα σύνορα Γλυφάδας – Βούλας , παρατηρήθηκε εκθετική αύξηση της κίνησης.
Το θέμα επισημάνθηκε και ο χρονισμός ξανάλλαξε. Αυτό όμως σημαίνει πως απλά επανήλθε η μεγάλη κίνηση στην πρότερη κατάσταση, όχι σε καλή κατάσταση.
Δίνουμε προσοχή στο συγκεκριμένο ζήτημα για να τονίσουμε πως το θέμα δεν είναι μόνο τα έργα υποδομής που λείπουν , αλλά μία ολιστική προσέγγιση του ζητήματος της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και της μεταφοράς γενικότερα στην Αττική.
Σκεφτείτε μόνο πόσο θα επιβαρυνθεί ο νότιος τομέας τώρα το καλοκαίρι από τους λουόμενος που θα επισκέπτονται την περιοχή από Φάληρο μέχρι και Σούνιο.