Παρασκήνιο με εκκλησιαστικές προεκτάσεις που αγγίζουν την πατριαρχική διαδοχή, φέρεται ότι υπάρχει πίσω από την ξαφνική επίθεση των τουρκικών ΜΜΕ κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η στοχοποίηση από τη συστημική εφημερίδα «Aydinlik» των κινήσεων των μητροπολιτών Χαλκηδόνος Εμμανουήλ και Αμερικής Ελπιδοφόρου.
Πρόσωπα που λειτουργούν ως ασπίδα του Οικουμενικού Πατριάρχη και ταυτόχρονα δεν είναι τυχαίο πως θεωρούνται από συγκεκριμένο μητροπολίτη του θρόνου ως οι «αντίπαλοί» του και θέλει να τους «κάψει» στην τουρκική κοινή γνώμη. Ο συγκεκριμένος μητροπολίτης δεν κρύβει τις βλέψεις του για τον θρόνο και διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με τουρκικά ΜΜΕ, ως γέννημα θρέμμα της Πόλης, λένε καλά εξακριβωμένες πηγές στο Φανάρι.
Το προχθεσινό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας που υπογράφει ο δημοσιογράφος -με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη και αυτό έχει τη σημασία του- Kaan Arslan είναι χαρακτηριστικό των όσων εξελίσσονται στο Φανάρι από τη στιγμή της εγκατάστασης του μητροπολίτη Χαλκηδόνος στο πλευρό του Πατριάρχη. Ο κ. Εμμανουήλ, ο «Νο 2», όπως τον χαρακτηρίζουν στο δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, παρουσιάζεται ως μία προσωπικότητα που «ενοχλεί» την τουρκική πολιτική.
Είδε τον Πάπα στο Βατικανό και στις συναντήσεις του, γράφει ο Τούρκος δημοσιογράφος, βρίσκει πάντοτε την ευκαιρία να ασκεί κριτική στην τουρκική πολιτική έναντι της Ελλάδας και της Κύπρου. Το δημοσίευμα κατηγορεί ευθέως τον κ. Εμμανουήλ για τον τρόπο που πορεύεται και επισημαίνει τη σημειολογία της επίσκεψής του στη γενέτειρά του, την Κρήτη, την εβδομάδα της επετείου της εισβολής στην Κύπρο.
Το δημοσίευμα της εφημερίδας αναφέρεται εκτενώς και στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο, σε μια προσπάθεια να βγάλει και αυτόν -μαζί με τον κ. Εμμανουήλ- από μια μελλοντική «κούρσα διαδοχής». Τον κατηγορούν για τις δημόσιες τοποθετήσεις του και την αντίδρασή του στη μετατροπή από την τουρκική κυβέρνηση της Αγίας Σοφίας σε τέμενος και για όσα ανέφερε κατά τη διάρκεια των σημαντικών συναντήσεών του με αξιωματούχους σε επισκέψεις του στις ΗΠΑ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κύπρο και την καταπάτησή τους από τους Τούρκους. Ο δημοσιογράφος κατακρίνει, επίσης, τον κ. Ελπιδοφόρο γιατί αναφέρεται στον Πατριάρχη με τον όρο «οικουμενικός» κατά παράβαση, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, της Συνθήκης της Λωζάννης.
Καλά πληροφορημένες πηγές από το περιβάλλον του Οικουμενικού Πατριάρχη αποδίδουν το δημοσίευμα στην άτυπη προεκλογική περίοδο που έχει αρχίσει συγκεκριμένη ομάδα αρχιερέων που φέρεται ότι στηρίζει ως διάδοχο τον συγκεκριμένο μητροπολίτη από το Φανάρι.
Ο εν λόγω μητροπολίτης, που κάποτε θεωρούνταν ο «υπ’ αριθμόν δύο» στο Φανάρι, έχει τεθεί οριστικά στο περιθώριο από τον μητροπολίτη Χαλκηδόνος Εμμανουήλ, ο οποίος έχει αναλάβει, με τις ευλογίες του Πατριάρχη, πολύ ενεργό και σημαντικό ρόλο στο πλευρό του.
Μάλιστα, θεωρούν πως ο κ. Arslan χρησιμοποίησε ως πηγή του για το δημοσίευμα τον ίδιο τον μητροπολίτη, που «φακελώνει» όλες τις κινήσεις των κ. Εμμανουήλ και Ελπιδοφόρου για να βρει «ψεγάδια» που θα τους κάψουν στην Τουρκία και να τους καταστήσει personae non gratae στην Πόλη. ;Aλλωστε, υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, ο πατριαρχικός «δελφίνος» διατηρεί άριστες σχέσεις με όλα τα συστημικά τουρκικά ΜΜΕ και το κυριότερο, το βαθύ κράτος της Τουρκίας.
Στο Πατριαρχείο το κλίμα είναι οξυμένο ανάμεσα στους αρχιερείς. «Ο μητροπολίτης Χαλκηδόνος προσπαθεί να αφήσει το δικό του αποτύπωμα στην Πόλη» εξηγεί νέος μητροπολίτης του θρόνου. «;Oμως αυτό ενοχλεί εκείνον τον μητροπολίτη, που κάποτε είχε τον πρώτο λόγο και ασκούσε και εξουσία στο Φανάρι. Το να συνεργάζεσαι όμως με Τούρκους δημοσιογράφους για να δημιουργήσεις προβλήματα σε δύο συγκεκριμένα πρόσωπα -και δη αδελφούς σου αρχιερείς- κι αυτό γιατί τους θεωρείς εμπόδιο στα σχέδιά σου, αυτό φεύγει από τα όρια του ήθους του Πατριαρχείου» καταλήγ