«Πάγωσε» ο εκσυγχρονισμός των F-16; Τι απαντά το Υπουργείο;

F-16

Ανανέωση κειμένου στις 20/5/2020:

Ανακοίνωση- απάντηση στα πρόσφατα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για προβλήματα και καθυστερήσεις στην αναβάθμιση των F-16 εξέδωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Στην ανακοίνωση  διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

   – Το πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 περιλαμβάνει την αναβάθμιση συστημάτων των αεροσκαφών σε διαμόρφωση VIPER, το οποίο θα διαρκέσει περίπου 8 έτη με τις τελευταίες παραδόσεις αεροσκαφών το 2027, ενώ οι εργασίες αναβάθμισης θα εκτελεστούν στην ΕΑΒ ΑΕ.

   – Οι εργασίες στο πρώτο F-16 που θα αποτελέσει και το πρωτότυπο αεροσκάφος της αναβάθμισης έχουν ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2020 στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ και συνεχίζονται σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα χωρίς αποκλίσεις.

Το αρχικό κείμενό μας που δημοσιεύτηκε χθες.

Πρόγραμμα υψηλής προτεραιότητας για το εθνικό σύστημα αεράμυνας,  έχει χαρακτηριστεί από την Πολεμική Αεροπορία ο εκσυγχρονισμός των μαχητικών αεροσκαφών  F-16. Ας δούμε τι γράφει ο Χρήστος Καπούτσης για το θέμα στον Athina 9.84.

To πρόγραμμα κόστους 1,5 δισεκ. δολαρίων, αφορούσε την αναβάθμιση 83 μαχητικών αεροσκαφών.  Η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin  έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου, που η διακρατική συμφωνία προβλέπει την ολοκλήρωσή του το  2027.  Επειδή όμως,   έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά η έναρξη του προγράμματος, σύμφωνα με νεώτερες εκτιμήσεις, η υλοποίησή του,  τοποθετείται για μετά το 2030 και «βλέπουμε» … Όμως, οι εξελίξεις στην αεροδιαστημική και στρατιωτική τεχνολογία, μετά από  μια 15ετία, είναι πολύ πιθανόν, ακόμη και τα αναβαθμισμένα F-16,  να  είναι,  ως μαχητικό αεροσκάφος τεχνολογικά ξεπερασμένο, άρα επιχειρησιακά περιορισμένης δράσης.

Ευλόγως, στην Πολεμική Αεροπορία, υπάρχει προβληματισμός και προωθούνται,  για μελέτη και ενημέρωση στην πολιτική ηγεσία, διάφορες εναλλακτικές προτάσεις.

Που είναι  το πρόβλημα και έχει «παγώσει» το πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού  των F-16, που μάλιστα έχει εγκριθεί από την Βουλή με ευρεία πλειοψηφία;

Δεν είναι συμβατή η «συνεργασία» του νέου υπερσύγχρονου ραντάρ, που σχεδιάζεται να τοποθετηθεί στα εκσυγχρονισμένα F-16, με το σύστημα  αυτοπροστασίας του αεροσκάφους. Ένα πρόβλημα, μάλλον άλυτο, αφού με τα μέχρι τούδε τεχνολογικά δεδομένα, είναι αδύνατον να  συνεργαστούν, ένα ψηφιακό με ένα αναλογικό σύστημα.  Η τοποθέτηση νέου  συστήματος  αυτοπροστασίας, όπως προτείνει η κατασκευάστρια εταιρεία,  θα κοστίσει επιπλέον περί τα 350 – 400 εκατομμύρια δολάρια, ανεβάζοντας το κόστος κοντά στα 2 δισεκ. δολάρια , δηλαδή όσο κοστίζει και η αγορά  25 ολοκαίνουργων  F-35  ΣΤΕΛΘ, υπό την προϋπόθεση,  ότι θα διορθωθούν και κάποια κατασκευαστικά  «μικροπροβληματάκια» που έχουν εντοπιστεί και  στα  F-35.

F-16 V για την Ελληνική Αεροπορία

Η συνεργασία της Lockheed Martin με την Ελλάδα διαρκεί περισσότερο από 70 χρόνια. Η Lockheed Martin έχει συνεργασθεί με την Ελλάδα σε πολλά αμυντικά προγράμματα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται το F-16, το C-130 και το P-3, και τηρεί τη δέσμευσή της να στηρίζει αυτή τη στρατηγική συνεργασία και στο μέλλον.

Σε συνεργασία με την Ελληνική βιομηχανία, η Lockheed Martin συνεχίζει να προσφέρει προηγμένες και αποτελεσματικές λύσεις προκειμένου να θωρακίζει η Ελλάδα την εθνική της ασφάλεια και σταθερότητα. Το αποδεδειγμένα αποτελεσματικό μαχητικό F-16 διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη διαφύλαξη της εθνικής κυριαρχίας της Ελλάδας και στην προάσπιση του εθνικού εναέριου χώρου της από παράνομες παραβιάσεις. Συνδεθείτε στο F-16V,  που διαθέτει την πιο εξελιγμένη και αποτελεσματική διαμόρφωση  μαχητικού F-16 που υπάρχει σήμερα.

Η αναβάθμιση των μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) στη  διαμόρφωση F-16V θα αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες του στόλου των μαχητικών της ΠΑ με πολύ χαμηλότερο κόστος από αυτό που θα απαιτούσε η αγορά νέων αεροσκαφών, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα στην ΠΑ να διατηρεί την υπεροχή της σε επερχόμενες απειλές. Τα ελληνικά F-16V θα είναι τα πιο προηγμένα F-16 σε όλη την Ευρώπη.

Αποδεδειγμένες συνεργασίες

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) πραγματοποιεί σήμερα εργασίες στην Ελλάδα για τα προγράμματα των F- 16, C-130J, LM-100J, και P-3B. Η ΕΑΒ παράγει τμήματα της ατράκτου των C-130J, μέρη της ατράκτου και τους αεραγωγούς  των μαχητικών F- 16 για την παγκόσμια αγορά, ενώ η Lockheed Martin συνεργάζεται με την ΕΑΒ στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, ανακατασκευής και αναβάθμισης του αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας P-3B του Πολεμικού  Ναυτικού (ΠΝ). Η αναβάθμιση των F-16 θα πραγματοποιηθεί στην ΕΑΒ, δημιουργώντας εκατοντάδες πολύτιμες θέσεις εργασίας και μεταφέροντας τεχνογνωσία στην Ελλάδα.

Η Lockheed Martin εκτιμά ιδιαίτερα τη μακρόχρονη στρατηγική σχέση της με την Ελλάδα, τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Αμυντική Βιομηχανία και προσβλέπει στην ενίσχυση των υφιστάμενων συνεργασιών και στη δημιουργία νέων.

To F- 16 Fighting Falcon (Μαχόμενο Γεράκι) είναι ένα μοντέρνο μαχητικό αεροσκάφος κατασκευασμένο στις ΗΠΑ. Σχεδιασμένο ως ένα ελαφρύ καταδιωκτικό και καταδιωκτικό-βομβαρδιστικό έχει μέχρι στιγμής επιτυχημένο ρόλο στον τομέα του. Οι μεγάλες του δυνατότητες σε ταχύτητα, ευελιξία, ικανότητα στροφής και περιστροφής το κάνουν έναν από τους πιο δύσκολους αντιπάλους στον αέρα. Το F-16 κατασκευάστηκε από την General Dynamics. Το 1993 η General Dynamics πωλήθηκε στην Lockheed Corporation, τώρα Lockheed Martin. Το καταδιωκτικό αυτό υπηρετεί σε 24 χώρες, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας, όπου από το 1988 αποτελεί τον κύριο τύπο καταδιωκτικού αναχαίτισης. Πιθανόν να είναι το πιο διαδεδομένο Δυτικό καταδιωκτικό, αφού έχουν κατασκευαστεί πάνω από 4000 αεροσκάφη

One thought on “«Πάγωσε» ο εκσυγχρονισμός των F-16; Τι απαντά το Υπουργείο;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *