Erickson | Το ελικόπτερο που σώζει ζωές και περιουσίες | Πάει όπου δεν μπορεί το Canadair

Erickson | Το ελικόπτερο που σώζει ζωές και περιουσίες | Πάει όπου δεν μπορεί το Canadair

Τα ελικόπτερα Erickson είναι ο «ελβετικός σουγιάς» της δασοπυρόσβεσης στην χώρα μας, αποτελώντας ένα «χειρουργικό» εργαλείο επέμβασης σε καταστάσεις που όλα τα υπόλοιπα μέσα δεν είναι αποτελεσματικά.

Για άλλη μια χρονιά, οι πυρκαγιές σε περιοχές κοντά στον αστικό ιστό της Αθήνας φέρνουν στην επικαιρότητα την αποτελεσματικότητα των εναέριων μέσων πυρόσβεσης. Ιδίως σε περιοχές όπου υπάρχουν κατοικίες και η ρίψη από τα Canadair δεν είναι εφικτή.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ανεκτίμητη η βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν τα γνωστά σε όλους μας πλέον ελικόπτερα Erickson ή όπως είναι η σωστή τους ονομασία S-64 Air Crane.

Πρόκειται για ένα άκρως αποτελεσματικό εργαλείο για την κατάσβεση της πυρκαγιάς το οποίο διαθέτει μία σειρά πλεονεκτημάτων, όντας ικανό να εκτελέσει με “χειρουργική” ακρίβεια την ρίψη του νερού, ακριβώς εκεί που χρειάζεται. Και κυρίως να δράσει πάνω από σπίτια και μέσα στον αστικό ιστό ώστε να περιορίσει όσο γίνεται περισσότερο τις ζημιές.

Τα ελικόπτερα αυτά εμφανίστηκαν στην δασοπυρόσβεση στην χώρα μας το 2010 και από τότε έχουν αυξηθεί σε αριθμό και αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μάχης με τις φλόγες όπου χρειαστεί στην Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα ελικόπτερο που δημιουργήθηκε από μία εταιρία που τα μετασκευάζει και τα διαθέτει σε πυροσβεστικά σώματα ανά τον κόσμο. Η εταιρία ιδρύθηκε από τον Jack Erickson και σε αρχικό στάδιο χρησιμοποιούσε κουβάδες για την αεροπυρόσβεση.

Το 1994 πήρε τα δικαιώματα ανακατασκευής από την εταιρία Sikorsky και γίνεται ο επίσημος κατασκευαστής του συγκεκριμένου τύπου ελικοπτέρου. Οι αριθμοί αρχικά ήταν μικροί και τα ελικόπτερα είχαν το κάθε ένα το δικό του όνομα, συνήθεια που παραμένει μέχρι και σήμερα. Kάθε τέτοιο ελικόπτερο κατασκευάζεται στο χέρι από μια ειδική, μικρή γραμμή παραγωγής η οποία διαρκώς ενσωματώνει νέες λύσεις που προκύπτουν από τις ανάγκες που διαπιστώνονται στο πεδίο.

Οι μηχανικοί αποφάσισαν ότι χρειαζόταν κάποιος καλύτερος τρόπος για να είναι πιο αποτελεσματικό στην πυρόσβεση, οπότε εξέλιξαν το σύστημα που βλέπουμε σήμερα, το Hover Snorkel. Είναι αυτός ο “σωλήνας” που βλέπουμε να εξέχει κάτω από το ελικόπτερο και του επιτρέπει να ανεφοδιάζεται με νερό ενώ βρίσκεται σε αιώρηση. Και όλο αυτό να γίνεται ακόμα και από μικρές δεξαμενές και σε ελάχιστο χρόνο. Η επόμενη εξέλιξη ήρθε, όταν το ελικόπτερο σχεδιάστηκε, ώστε να μπορεί να κουβαλά και θαλασσινό νερό, χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα με το αλάτι στους κινητήρες και τα μηχανικά του μέρη.

Οι καινοτομίες του ελικοπτέρου είναι πολλές, αφού πρέπει να αντέχει σε απίστευτες καταπονήσεις. Όταν ένα τέτοιο ελικόπτερο αιωρείται πάνω από το νερό και οι έλικες “πιέζουν” και με το κατώρευμα (προς τα κάτω κίνηση του αέρα ως αποτέλεσμα της κίνησης του έλικα), εισέρχεται αέρας αλατισμένος μέσα στους κινητήρες και προκαλεί διαβρώσεις. Έτσι οι τεχνικοί, πριν δύο δεκαετίες περίπου, κατέστησαν επιχειρησιακό αυτό το ειδικό σύστημα αναρρόφησης, το Sea Snorkel, που είναι τοποθετημένο πάνω στο ελικόπτερο.

Η νέα… προβοσκίδα αυτή σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα που «φόρτωνε» τις δεξαμενές με γλυκό νερό έχει και μια ακόμη θετική παρενέργεια: επιτρέπει σε ένα ελικόπτερο να πετά με ταχύτητα 15 κόμβων προς τα μπροστά και έτσι να μπορούν να γεμίζουν οι δεξαμενές πιο γρήγορα καθώς χρησιμοποιείται το νερό από τη θάλασσα για την κατάσβεση. Το Sea Snorkel μάλιστα συνδυάστηκε και με άλλα νέα συστήματα όπως και με χειρισμό με ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Από το αρχικό σχέδιο έχουν γίνει πάνω από 1.350 τροποποιήσεις, έχοντας φθάσει πλέον σε ένα ελικόπτερο μήκους 21,3 μέτρων και βάρους 8,7 τόνων, το οποίο μπορεί να μεταφέρει φορτίο 11 τόνων σε ύψος 9.000 ποδών και σε απόσταση 200 ναυτικών μιλίων.

Εφοδιάζεται με δύο turboshaft κινητήρες P&W JFTD12A με ισχύ 4.500 ίππων ο καθένας, οι οποίοι περιστρέφουν ένα εξάφυλλο κύριο στροφείο με διάμετρο 21,9 μέτρα. Χάρη σε αυτά τα στοιχεία το ελικόπτερο μπορεί να πετάξει σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, ενώ με την πάροδο του χρόνου έχει εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερα αξιόπιστο εργαλείο χωρίς σημαντικές βλάβες που να το καθηλώνουν.

Η υδροληψία γίνεται με τον διπλό σωλήνα και μπορεί να τραβήξει νερό από οπουδήποτε, ακόμα και από πισίνες ή μικρές δεξαμενές. Μπορεί να μεταφέρει 2.650 γαλόνια νερού και να επιχειρεί με εξαιρετική ακρίβεια πετώντας ή αιωρούμενο πάνω από σημεία που υπάρχει άμεση ανάγκη.

Η υδροληψία γίνεται εν πτήσει, ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος και μπορεί να γεμίσει την δεξαμενή του σε λιγότερο από 1 λεπτό χάρη στον εξαιρετικά δυνατό μηχανισμό της αντλίας του.

Χάρη στην σχεδίασή του και τα χαρακτηριστικά του μπορεί να ρίξει πάνω από 120.000 λίτρα νερού ανά ώρα, αφήνοντας πάνω από 1.000 λίτρα νερού ανά λεπτό πάνω από το στόχο στο σημείο της πυρκαγιάς. Επίσης, μπορεί να πετά διαρκώς πάνω από το πεδίο, έχοντας διαρκή επαφή με την πυρκαγιά και την εξέλιξή της, όπως βλέπουμε στην παρακάτω φωτογραφία από την σημερινή φωτιά που έχει ξεσπάσει στην περιοχή της Πεντέλης.

Σε κάθε περίπτωση το Erickson είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δασοπυρόσβεσης στην χώρα μας, όντας πλέον ένα πολυτάλαντο εργαλείο που δρα καταλυτικά εκεί που άλλα μέσα δεν μπορούν να πλησιάσουν.

Μάλιστα, η ίδια η εταιρία παραδέχεται ότι η εμπειρία που έχει αποκτήσει από την συμμετοχή της στην δασοπυρόσβεση στην Ελλάδα την έχει βοηθήσει, ώστε να εξελίξει ακόμα περισσότερο το ελικόπτερό της και να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό.

Αναδημοσίευση από newsauto

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *