Πειραιάς | Μετατρέπεται σε επενδυτικό κόμβο

Πειραιάς | Μετατρέπεται σε επενδυτικό κόμβο

Σε συγκοινωνιακό και επενδυτικό κόμβο μετρατρέπεται ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Τα νέα έργα υποδομής αλλά και επενδυτικά projects που βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες, θα αλλάξουν άρδην την όψη της πόλης.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Της Ελένης Μπότα

Ήδη ένα από τα πλέον περίπλοκα έργα υποδομής, αυτό της επέκτασης της γραμμής 3 στις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Πειραιά, ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στους πολίτες πριν από λίγες ημέρες. Η επέκταση της γραμμής 3 που ολοκληρώνει ουσιαστικά την μπλε γραμμή, παραδόθηκε από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. 

b0b18bef91f342ba839c7a6398d0c1bb

Οι τρεις νέοι σταθμοί, “Μανιάτικα”, “Πειραιάς” και “Δημοτικό Θέατρο”, θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γειτονιές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, συνδέοντάς τις με το κέντρο της Αθήνας. Παράλληλα αναμένεται να αυξήσουν τη συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.

Με την παράδοση των νέων σταθμών η πόλη του Πειραιά αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό “Πειραιάς” προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο κομβικής σημασίας, το οποίο συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, διευκολύνοντας τη διαδικασία των μετεπιβιβάσεων μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. 

Ένα από τα σημαντικά έργα της ευρύτερης περιοχής που προετοιμάζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, που θα αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, ενώ και η αναβάθμιση ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό που καθημερινά ταλαιπωρείται από χιλιάδες οχήματα.

Το έργο αυτό που είχε ξεκινήσει από το 2000 και που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί είναι συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ.

Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου θα υπάρχει νέα σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ. Σχιστού, θα ολοκληρωθεί η ημιδιανοιγμένη Περιφερειακή Αιγάλεω, που θα συνδέει τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό, θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και οι διανοιγμένες σήραγγες-“φαντάσματα” στη στροφή στον Σκαραμαγκά και τέλος θα κατασκευαστεί κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με τη Λεωφόρο Αθηνών.

Επίσης, μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός με την κατάθεση των οικονομικών προσφορών για το μεγάλο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος.

Ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Ειδικότερα θα συμβάλει αφενός μεν στην αποσυμφόρηση σε μεγάλο βαθμό του Περάματος και αφετέρου στην αναβάθμιση της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.

Οι επενδύσεις στον Πειραιά

Μεγάλες επενδύσεις έχουν ξεκινήσει και ήδη υλοποιούνται στον Πειραιά. Την άνοιξη του 2024 αναμένεται λειτουργήσει ως Hampton by Hilton Piraeus Μικρολίμανο, ένα από τα παραδοσιακά ξενοδοχεία του Πειραιά, το Μιστράλ. Πρόκειται για μία ιδιωτική επένδυση ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, που θα συμβάλλει στον σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά και την αξιοποίηση της κρουαζιέρας. 

Mε χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 4ο τρίμηνο του 2023 και με τις πρώτες συμφωνίες μίσθωσης να είναι προ των πυλών, προχωρά η κατασκευή του Πύργου του Πειραιά, του δεύτερου ψηλότερου κτιρίου στην χώρα μας.

Ήδη οι πρώτες συμφωνίες μίσθωσης στον Πύργο έχουν κλειστεί, με την ελληνική startup Dialectica να α έχει συμφωνήσει για τη μίσθωση 6 ορόφων του Πύργου, ενώ έχει option για άλλους 3 ορόφους. 

Παράλληλα είναι κοντά να κλείσει η συμφωνία για την μίσθωση 4 ορόφων από εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου, ενώ έχει ήδη μισθωθεί όλο το F&Β κομμάτι του project καθώς και το γυμναστήριο. 

Το εμβληματικό κτίριο, των 34.600 τ.μ. και των 22 ορόφων, θα μετατραπεί σε ένα “πράσινο” κτίριο γραφείων και εμπορικών χώρων. Με ύψος 88 μέτρων θα είναι το υψηλότερο κτίριο (μετά τον Πύργο Αθηνών) ο πρώτος ψηφιακός και βιοκλιματικός ουρανοξύστης της Ελλάδας που θα λάβει την ανώτατη πιστοποίηση Platinum, κατά το διεθνές πρότυπο αειφόρου ανάπτυξης LEED (Leadership in Energy and Environmental Design).

Το έργο της ανακατασκευής του Πύργου του Πειραιά, είναι συνολικής επένδυσης 77,8 εκατ. ευρώ και εκτελείται από την Piraeus Tower A.E. στην οποία συμμετέχουν με ποσοστό 30% η Prodea Investments ΑΕΕΑΠ και με 70% η Cante Holdings Ltd, η οποία αποτελεί τον κοινό επενδυτικό φορέα του ομίλου Dimand (65%) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης – EBRD (35%).

Η ανέγερσή του άρχισε το 1972 επί δημαρχίας Αριστείδη Σκυλίτση σύμφωνα με τον νόμο του 1968 που αύξησε το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος οικοδόμησης μέχρι 28 ορόφους. Ο Πύργος φέρει την υπογραφή των αρχιτεκτόνων Ι. Βικέλα, Γ. Μολφέση και Α. Λοΐζου. Η ανέγερση ολοκληρώθηκε το 1975 ενώ το 1983 πήρε την τελική του μορφή με την επένδυση των εξωτερικών επιφανειών του με γυαλί και μεταλλικά ελάσματα. 

Εκτός από το ισόγειο και τους δύο πρώτους ορόφους οι οποίοι στέγασαν ένα σχολείο, ένα υπερκατάστημα ηλεκτρονικών ειδών και διάφορες δημόσιες υπηρεσίες, οι υπόλοιποι όροφοι παρέμειναν ανεκμετάλλευτοι. 

Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης για την αξιοποίηση, διαχείριση και εκμετάλλευση του Εμποροναυτιλιακού Κέντρου Πειραιά, είναι 99 έτη, η αξία της Σύμβασης Παραχώρησης ανέρχεται κατ’ ελάχιστον στο ποσό των 296.272.988 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, ενώ το οικονομικό αντάλλαγμα για τον Δήμο Πειραιά θα ανέρχεται στο 1.010.000 ευρώ με αναπροσαρμογή 2% ετησίως. 

Μία νέα μεγάλη επένδυση real estate στο για πολλά χρόνια εγκαταλελειμμένο ακίνητο ακριβώς δίπλα στο γήπεδο Καραϊσκάκη στον Πειραιά βρίσκεται στα σκαριά και αφορά τη δημιουργία συγκροτήματος κτιρίων σύγχρονων γραφείων.

Η επένδυση θα υλοποιηθεί από την εταιρεία 3V στην οποία συμμετέχουν AVAX και DIMAND και το ύψος της θα αγγίξει τα 100 εκατ. ευρώ. 

Η συνολική επιφάνεια του οικοπέδου αγγίζει τα 18,7 στρέμματα και πρόκειται για μια έκταση-φιλέτο, καθώς γειτνιάζει τόσο με μεγάλους οδικούς άξονες (Λεωφόρος Κηφισού και μέσω αυτού τις Εθνικές Οδούς προς Θεσσαλονίκη και Πάτρα) αλλά και μέσα μαζικής μεταφοράς (μετρό και τραμ).Στόχος της επένδυσης είναι η δημιουργία συγκροτήματος 4 κτιρίων με σύγχρονα γραφεία, με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, συνολικής επιφάνειας 57.450 τ.μ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών της αγοράς, ο Πειραιάς διαθέτει ακόμη επενδυτικές ευκαιρίες με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να μην ξεπερνά τα 1.400 ευρώ για αυτοτελή λειτουργικά κτίρια που βρίσκονται μόλις 50 μέτρα από το λιμάνι, ενώ διαθέτει κατοικίες που χρίζουν ανακαίνισης σε δελεαστικές τιμές .  

“Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές. Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποτελέσει η τύχη εγκαταλελειμμένων κτιρίων που βρίσκονται εντός της ζώνης του λιμένα”, αναφέρουν χαρακτηριστικά. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *