Η ηλεκτροκίνηση “εκτοξεύει” τη ζήτηση πλοίων μεταφοράς οχημάτων | Το ελληνικό deal

Η ηλεκτροκίνηση

“Έκρηξη” αγοραπωλησιών και αξιών καταγράφεται στον κλάδο θαλάσσιας μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (vehicle carriers), ο οποίος επωφελείται από την παγκόσμια τάση για ηλεκτροκίνηση και το ευνοϊκό ισοζύγιο προσφοράς – ζήτησης.

Του Γιώργου Γεωργίου

Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται σε σχετικό report της VesselsValue, στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι operators επιδόθηκαν σε αρκετές αγορές second hand πλοίων μεταφοράς οχημάτων, αναμένοντας ισχυροποίηση της ζήτησης το επόμενο διάστημα και περιορισμένη προσφορά. 

Η εκτίμησή τους βασίστηκε στην άνοδο της ζήτησης για αυτοκίνητα από καταναλωτές, οι οποίοι δεν προέβησαν σε αγορές, λόγω των σκληρών μέτρων που επέφερε η πανδημία, στο χαμηλό βιβλίο παραγγελιών και στις διαλύσεις (scrap) ρεκόρ το 2020.

Έτσι, η αύξηση των deals αγοραπωλησιών, ενίσχυσε την αξία των πλοίων. Για παράδειγμα, η αξία των πλοίων ηλικίας 10 έως 15 ετών, χωρητικότητας 4.000 – 6.500 CEUs (μονάδες ισοδύναμων αυτοκινήτων – car equivalent unit) αυξήθηκε από 18% έως 29% κατά το πρώτο εξάμηνο. Ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις της τάξης του 55% παρατηρήθηκαν σε πλοία ηλικίας 25 ετών.

Σημειώνεται, επίσης, ότι οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τον κλάδο μεταφοράς οχημάτων φαίνονται ιδιαιτέρως θετικές, με τους αναλυτές να προβλέπουν ισχυρότερη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα, στο πλαίσιο της “πράσινης” μετάβασης σε παγκόσμιο επίπεδο.

d7703256257b4380a3e999cf7eefa986

Η ελληνική κίνηση

Φυσικά, στην αγορά συμμετέχει ενεργά και η ελληνική πλοιοκτησία. Μάλιστα, κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, “κλείδωσε” και μία συμφωνία αγοράς ενός πλοίου. 

Συγκεκριμένα, οι αναλυτές της VesselsValue λένε στο Capital.gr ότι η Neptune Lines, συμφερόντων της Μελίνας Τραυλού, απέκτησε στις αρχές του έτους το “Nocc Kattegat” (χωρητικότητας 5.380 CEUs και κατασκευής 2004), έναντι 10 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο, το οποίο είναι και το μεγαλύτερο του στόλου της, λειτουργεί σήμερα με το όνομα “Neptune Koper”.

Όπως μεταφέρεται στο Capital.gr, “ήταν μία έξυπνη κίνηση για την ελληνική εταιρεία, καθώς οι αξίες των εν λόγω πλοίων βρίσκονται υπό διαρκή άνοδο το τρέχον έτος”.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η Neptune Lines διαχειρίζεται 18 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών, με μέση ηλικία τα 8,5 έτη. Η ναυτιλιακή ιδρύθηκε το 1975 από τον Νίκο Τραυλό και μέχρι το 1986 είχε αποκτήσει το πρώτο της πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων.

Το 2017 αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, με αποτέλεσμα να ιδρυθεί η Neptune Dry Management, η οποία ελέγχει πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, σήμερα διαχειρίζεται πέντε bulk carriers.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *