Εκτίναξη στις παραγγελίες πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές πριν το τέλος της χρονιάς

Εκτίναξη στις παραγγελίες πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές πριν το τέλος της χρονιάς

Κατά 30 με 40 περισσότερες παραγγελίες πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών θα κλείσουν τα βιβλία των ναυπηγείων της Κορέας, της Κίνας και της Ιαπωνίας σε σχέση με το 2021.

Σύμφωνα με πληροφορίες παρά την πτώση των παραγγελιών μετά τα Ποσειδώνια και μέσα στο καλοκαίρι, τους τελευταίους δύο μήνες οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι παραγγελιών κυρίως φορτηγών, πλοίων μεταφοράς containers και gas carrier. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, φέτος ο αριθμός πλοίων που παραγγέλθηκαν συνολικά κυμαίνεται στα 170 με 180, με τις τελευταίες 15 μέρες να θεωρούνται πολύ σημαντικές για τις τελικές συμφωνίες.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Αν και το 2022, οι παραγγελίες των δεξαμενόπλοιων ήταν πεσμένες, μόνο την προηγούμενη εβδομάδα υπογράφηκαν τουλάχιστον 10 νέες αγορές από Έλληνες εφοπλιστές. Αυτή η νέα τάση, φαίνεται πως συνδέεται με την έναρξη της εφαρμογής των κυρώσεων για το ρωσικό αργό πετρέλαιο καθώς εκτιμάται ότι για τα “ευέλικτα” δεξαμενόπλοια LR2.

Η Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, έχει συνάψει δύο συμφωνίες, με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang αρχικά για την κατασκευή δύο τάνκερ MR2 χωρητικότητας 50,000 dwt. Το κόστος τους εκτιμάται στα 40 εκατ. δολάρια για το καθένα και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2025. Η δεύτερη παραγγελία αφορά δύο φορτηγά 40.000 dwt με παράδοση έως το 2024 και τιμή 29,5 εκατ. δολάρια το ένα.

Την ίδια στιγμή, η ναυτιλιακή Latsco Marine Management του Πάρη Κασιδόκωστα Λάτση επιστρέφει στα ναυπηγεία για την παραγγελία νέων LPG carriers. Η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή αρχικά δύο πλοίων μεταφοράς LPG χωρητικότητας 88,000 cbm, με option για δύο επιπλέον, με στόχο την ανανέωση του στόλου της.

Το κόστος για τα δύο αρχικά LPG carrriers θα ανέλθει στα 197,7 εκατ. δολάρια και η παράδοση τους έχει προγραμματιστεί για το 2025. Η τελευταία παραγγελία της ναυτιλιακής εταιρείας έγινε το 2020, όταν συμφώνησε την κατασκευή τεσσάρων VLCCs, που παραδόθηκαν την τρέχουσα χρονιά.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή TMS Cardiff συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου, έκλεισε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο New Times για την κατασκευή τεσσάρων τάνκερ μεταφοράς αργού, χωρητικότητας 158,000 dwt, στην τιμή των 70 εκατ. δολαρίων, με έτος παράδοσης τα τέλη του 2024 με το 2025. Η TMS Cardiff Gas διαχειρίζεται 16 πλοία μεταφοράς LNG. Πληροφορίες ανέφεραν ότι η εταιρεία έχει παραγγείλει έξι LNG carriers, αξίας περίπου 1,4 δισ. δολαρίων, με προγραμματισμένες παραδόσεις έως το 2026.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *