Η προεκλογική ρητορική του Τραμπ είχε σημαδευτεί από τις απειλές για επιβολή υψηλότερων δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρώπη. Το πρόγραμμά του υποδεικνύει πως, θα συνεχίσει να εστιάζει στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος, γεγονός που πιθανότατα θα επιφέρει νέες εντάσεις.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, η Mercedes και η Volkswagen, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την Αμερικανική αγορά, καθώς οι πωλήσεις τους εκεί αποτελούν σημαντικό ποσοστό των συνολικών τους κερδών. Ο Τραμπ είχε δηλώσει πως η κυριαρχία των Ευρωπαϊκών εταιρειών στο κομμάτι των πολυτελών αυτοκινήτων βλάπτει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής δασμών έως και 25% στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Τέτοια μέτρα, αν εφαρμοστούν, θα μπορούσαν να πλήξουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές εξαγωγές και να προκαλέσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Στο πρόγραμμά του, ο Τραμπ αναφέρεται σε ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές, ιδίως σε τομείς που θεωρεί κρίσιμους για την αμερικανική οικονομία. Παράλληλα, υποστηρίζει ότι οι εμπορικές συμφωνίες θα επανεξεταστούν όλες και πιθανότατα θα τροποποιηθούν ώστε να ευνοούν περισσότερο τα αμερικανικά συμφέροντα. Αυτό το μήνυμα ανησυχεί ιδιαίτερα τις Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς αν οι ΗΠΑ ακολουθήσουν πιο προστατευτική πολιτική, οι εξαγωγές των Ευρωπαϊκών οχημάτων ίσως μειωθούν, προκαλώντας οικονομική αναταραχή.
Με την επανεκλογή Τραμπ, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπουν στη διαδικασία μέτρων για να αντιμετωπίσουν μια πιθανή αλλαγή στη νομοθεσία και στο καθεστώς δασμών. Σε ένα περιβάλλον όπου οι τιμές των πρώτων υλών αυξάνονται και η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού βρίσκεται υπό πίεση, η επιβολή επιπλέον εμποδίων θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις επενδύσεις και τη βιωσιμότητα της παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο.