fbpx

Tι είναι το Dieselgate:Άνοιξε ο δρόμος για αγωγές κατά της Volkswagen

Volkswagen Dieselgate
Tι είναι το Dieselgate:Άνοιξε ο δρόμος για αγωγές κατά της Volkswagen. Το Dieselgate έχει κοστίσει πάνω από 30 δις στην εταιρεία

Οι καταναλωτές στην ΕΕ θα πρέπει να μπορούν να καταθέτουν αγωγές κατά της Volkswagen στα εθνικά τους δικαστήρια, αν έχουν αγοράσει οχήματα με εγκατεστημένα λογισμικά, που δείχνουν φαινομενικά μειωμένες εκπομπές, αποφάνθηκε σήμερα το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Βάσει της ετυμηγορίας του κορυφαίου δικαστηρίου της ΕΕ, η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει μαζικές προσφυγές από καταναλωτές σε όλες τις χώρες της Ένωσης, λόγω του Dieselgate.

Η υπόθεση έφθασε στο Δικαστήριο της ΕΕ, αφού ένα αυστριακό δικαστήριο που χειριζόταν μια προσφυγή της αυστριακής ένωσης καταναλωτών VKI για λογαριασμό 574 ιδιοκτητών οχημάτων με παραποιημένο λογισμικό, ζήτησε να εξακριβώσει αν έχει δικαιοδοσία στην υπόθεση.

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοίνωσε πως, βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ, οι προσφεύγοντες θα πρέπει κατ’ αρχήν να καταθέτουν την αγωγή στον τόπο κατοικίας του εναγόμενου. Ωστόσο, σε περιπτώσεις που υπήρξε ζημία, υπάρχει επίσης η δυνατότητα να αναληφθεί δράση στον τόπο όπου συνέβη η ζημία.

Το Δικαστήριο της ΕΕ αποφάνθηκε πως η ζημιά συνέβη μόνο τη στιγμή που τα οχήματα αγοράσθηκαν, καθώς αποκτήθηκαν σε τιμή υψηλότερη της πραγματικής αξίας τους.

Η VKI ζητεί αποζημίωση για τη διαφορά ανάμεσα στην τιμή που πλήρωσαν οι καταναλωτές για τα οχήματα και στην αξία των «πειραγμένων» οχημάτων. Η Volkswagen δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα για σχόλιο.

Η εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε το 2015 ότι χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό σε ντιζελοκίνητα οχήματά της για να εξαπατήσει τα αμερικανικά τεστ εκπομπών ρύπων, ένα σκάνδαλο που έλαβε την ονομασία dieselgate και κόστισε στη Volkswagen περισσότερα από 30 δισ. δολάρια σε επιδιορθώσεις των οχημάτων, πρόστιμα και προβλέψεις.

Τι είναι το Dieselgate της Volkswagen;

To λεγόμενο dieselgate ξέσπασε το 2015. Την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015 , η Αρχή Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) κάλεσε την Volkswagen να ανακαλέσει 482.000 πετρελαιοκίνητα οχήματά της που είχε πουλήσει στις ΗΠΑ, μετά την αποκάλυψη ότι είναι εφοδιασμένα με λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων.

Οι κινητήρες ήταν εφοδιασμένοι με ένα λογισμικό το οποίο μπορούσε να αναγνωρίσει, μέσω δεδομένων που λάμβανε από τον κινητήρα, την ταχύτητα, την ατμοσφαιρική πίεση και τη θέση του τιμονιού, πότε το αυτοκίνητο βρισκόταν υπό δοκιμή, αλλάζοντας την απόδοσή του, έτσι ώστε να βελτιώνονται τα αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο λειτουργούσε υπό ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου, βρισκόταν δηλαδή πάνω σε δυναμόμετρο, το λογισμικό έθετε τον κινητήρα σε ενός είδους «κατάσταση ασφαλείας» κατά την οποία λειτουργούσε με μειωμένη απόδοση και κατά συνέπεια, μειωμένη κατανάλωση. Μόλις το αυτοκίνητο κυκλοφορούσε στο δρόμο, οι κινητήρες «έβγαιναν» από την «λειτουργία εργαστηρίου» και επανέρχονταν στην κανονική λειτουργία. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου αυξάνονταν έως και 40 φορές πάνω από τα επιτρεπτά όρια που ισχύουν στην Αμερική.

Το Dieselgate έλαβε μεγάλη δημοσιότητα παγκοσμίως και στην ουσία στιγμάτισε όλη τη γερμανική βιομηχανία.

Η Volkswagen (προφέρεται: [ˈfɔlksˌvaːɡən]), συντομογραφία: VW, αναφέρεται στη γερμανική καθομιλουμένη ως Φάου Βε, από την προφορά της συντομογραφίας) είναι μια γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που εδρεύει στο Βόλφσμπουργκ, στην Κάτω Σαξονία της Γερμανίας. Το όνομά της βγαίνει από τις δύο γερμανικές λέξεις «Volk» που σημαίνει «λαός» και «Wagen», που σημαίνει «Αυτοκίνητο», δηλαδή το «Αυτοκίνητο του λαού», διότι οι τιμές της τότε ήταν πολύ προσιτές για την χαμηλή κοινωνικά τάξη.

Είναι η κορυφαία σε πωλήσεις και η αρχική μάρκα του σημερινού Ομίλου Volkswagen. Ιδρύθηκε στις 28 Μαΐου 1937 από το ναζιστική οργάνωση Γερμανικό Μέτωπο Εργασίας, το Ναζιστικό σωματείο, και αποτελεί τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας και, έως πρόσφατα, ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πίσω από την Toyota, αν και συνολικά ο Όμιλος Volkswagen κατέλαβε από το 2016 και την πρώτη θέση παγκοσμίως. Το σημερινό της επίσημο σλόγκαν είναι Das Auto (Το Αυτοκίνητο).

Ο ΠετρελαιοκινητήραςΝτιζελοκινητήρας) πρόκειται για εναν τύπο μηχανής εσωτερικής καύσης όπου ως κύριος εφευρέτης είναι ο Γερμανός μηχανικός Ρούντολφ Ντίζελ. Ως κινητήρας για να αποδώσει στο μέγιστο χρειάζεται για καύσιμο το πετρέλαιο εξαιτίας των επιπλέον συστατικών που περιέχονται εντός αυτού.

Οι πετρελαιοκινητήρες απέκτησαν μεγάλη σημασία κυρίως στα οχήματα βαρέων τύπου, λόγω της μεγαλύτερης ανταπόκρισης σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες οι οποίοι πλέον δεν εγκαθίστανται σε τέτοιες περιπτώσεις. Κινητήρα ντίζελ φέρουν ακόμη και σήμερα τα λεωφορεία, τα χωματουργικά και αγροτικά μηχανήματα, τα πλοία,τα τρένα, οι βιομηχανίες και τέλος τα επιβατικά οχήματα τα οποία κατά το παρελθόν είχαν τοποθετημένους μόνο βενζινοκινητήρες κάτω από τα καπό τους εξ αιτίας του υψηλού κόστους που έχουν οι κινητήρες με πετρέλαιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

shares