Ποια είναι η ελληνική επιχειρηση που «θησαύρισε» από τον Covid-19

Ποια είναι η ελληνική επιχειρηση που «θησαύρισε» από τον Covid-19
Ποια είναι η ελληνική επιχειρηση που «θησαύρισε» από τον Covid-19

Μπορεί ο κορονοϊός να έφερε τεράστιες οικονομικές απώλειες σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους, ωστόσο μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη της εν μέσω πανδημίας!

Ο λόγος για την Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, την γνωστή εταιρεία σαπουνιών η οποία είδε τα κέρδη της να αυξάνονται μέσα στο ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 40,8 εκατ. ευρώ έναντι 30,7 εκατ. ευρώ το 2019, αυξημένες κατά 33%.

Η εταιρεία βελτίωσε, παράλληλα, την προ φόρων κερδοφορία της κατά 181%. Τα προ φόρων ενοποιημένα κέρδη διαμορφώθηκαν το 2020 σε 5,2 εκατ. ευρώ, έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2019. Τα μετά από φόρους κέρδη ανήλθαν σε 3,8 εκατ. ευρώ, έναντι 1,3 εκατ. ευρώ το 2019, βελτιωμένα κατά 184%. Ομοίως, τα κέρδη προ φόρων της μητρικής ανήλθαν σε κέρδη 5,2 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 3,8 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,4 εκατ. ευρώ το 2019.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών της Παπουτσάνης οφείλεται στις υψηλές επιδόσεις της εταιρείας στις κατηγορίες των επώνυμων προϊόντων και των παραγωγών για τρίτους ενώ σημαντικά συνέβαλλε και η αύξηση των πωλήσεων των ειδικών σαπωνομαζών, πρώτης ύλης για την παραγωγή στερεού σαπουνιού. Με το συγκεκριμένο τρόπο η εταιρεία κατάφερε να αντισταθμίσει μέρος της μείωσης των πωλήσεων προς την ξενοδοχειακή αγορά εντός και εκτός Ελλάδας, που το τρέχον έτος σημείωσε πτώση κατά 66% σε σχέση με το 2019.

Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 20 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 49% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 15 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 8% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 53% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 14% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Το ενοποιημένο μικτό κέρδος κατά τη χρήση 2020 επηρεάστηκε θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων και ανήλθε σε 13,1 εκατ. ευρώ έναντι 8,8 εκατ. ευρώ το 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 48%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) άγγιξαν τα 7,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 100%. Τα έξοδα διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης σε ενοποιημένο επίπεδο ανήλθαν το 2020 σε 7 εκατ. ευρώ έναντι 6,4 εκατ. ευρώ (το 2019) παρουσιάζοντας αύξηση 10%, κυρίως λόγω μεταβλητών, ως προς τον κύκλο εργασιών δαπανών.

Ο Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, δήλωσε αναφορικά με τα ετήσια αποτελέσματα της εταιρείας:

«Εν μέσω πρωτόγνωρων συνθηκών, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, ανταπεξήλθαμε με επιτυχία, επιδεικνύοντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα, και κλείσαμε μια ακόμα χρονιά, σημειώνοντας πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις. Η επιτυχημένη μας πορεία οφείλεται στη στρατηγική ανάπτυξης που έχουμε υιοθετήσει, η οποία βασίζεται σε διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας. Πλέον, έχουμε δημιουργήσει ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων προσωπικής υγιεινής, που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις, τόσο σε επίπεδο ατομικής και οικογενειακής χρήσης, όσο και για τις ανάγκες βιομηχανικών και εταιρικών πελατών, εμπορικών καταστημάτων και ξενοδοχείων.

Επιπρόσθετα, από τις αρχές Απριλίου 2020, η Παπουτσάνης, έχοντας λάβει την έγκριση των αρμόδιων αρχών, ενσωμάτωσε την παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών στην κύρια δραστηριότητά της. Σε συνδυασμό με τις συνεργασίες που διατηρούμε με εταιρείες του εξωτερικού για την παραγωγή προϊόντων τους και τις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας ως πρώτης ύλης για την παραγωγή σαπουνιών, έχουμε χτίσει μια ισχυρή βάση επιτυχίας η οποία κάθε χρονιά μας πάει και λίγο πιο ψηλά. Αν και η πανδημία συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά κάποιους από τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούμαστε, θεωρούμε πως η Παπουτσάνης θα διαγράψει και το 2021 μια ακόμα χρονιά επιτυχημένης πορείας με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης».

Επιχειρήσεις: Ποιες αύξησαν κατακόρυφα τα κέρδη τους στην πανδημία

Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας επιχειρηματικής κοινότητας είδαν τις επιδόσεις τους να βελτιώνονται εντυπωσιακά μέσα στο γενικευμένο δράμα της πανδημίας.

Η κρίση που προκάλεσε η πανδημία της Covid-19 τράβηξε χειρόφρενο σε ένα μεγάλο μέρος του πλανήτη, μεταξύ περιοριστικών μέτρων και κλεισίματος ολόκληρων τμημάτων της οικονομίας, ωστόσο ορισμένοι κλάδοι ευνοήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την κατάσταση αυτή.

Οι επιδόσεις των φαρμακευτικών εταιρειών στο χρηματιστήριο συνδέονται με τις ανακοινώσεις τους για τα εμβόλια και τις θεραπείες κατά Covid-19. Στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα και ο ανταγωνισμός σκληρός στον βωμό της υγείας.

Από την Amazon έως τη Lego, μέσω της Air France, της Chevron ή της Sony, μια γρήγορη επισκόπηση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2020 για μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας οικονομίας.

Επιχειρήσεις: Amazon, πρωταθλήτρια του ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων ανάγκασε τους καταναλωτές να στραφούν περισσότερο προς το Διαδίκτυο.

Παγκόσμιος κολοσσός του διαδικτυακού εμπορίου, η αμερικανική Amazon, που επωφελήθηκε επίσης από την αυξανόμενη ζήτηση για υπηρεσίες ‘cloud’, είδε τον κύκλο εργασιών της να απογειώνεται σχεδόν κατά 40% το 2020, κοντά στα 387 δισ. δολάρια.

Στο ίδιο πνεύμα, αν και πολλοί μπήκαν στις κουζίνες τους και ασχολήθηκαν με τη μαγειρική, η διανομή φαγητού γνώρισε επίσης αξιοσημείωτη άνοδο.

Ο αγγλο-ολλανδικός όμιλος Just Eat Takeaway κατέγραψε άλμα στα έσοδά του κατά 54% στα 2,4 δισ. ευρώ, ενώ η βρετανική ανταγωνίστριά του Deliveroo είδε την αξία των συναλλαγών στην πλατφόρμα της να αυξάνεται κατά 64% στα 4,1 δισ. λίρες.

Τα σπιτικά προϊόντα σε κάθε περίπτωση άντεξαν: στη Γαλλία, οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών αυξήθηκαν (+11,2%) λόγω των περιορισμών, κυρίως των επεξεργαστών τροφίμων (+27,5%).

Επιχιρήσεις: Lego, βιντεοπαιχνίδια, σήριαλ, η διασκέδαση υπό περιορισμό

Καθώς οι άνθρωποι δεν είχαν τη δυνατότητα να πάνε πλέον στον κινηματογράφο, το θέατρο ή το μουσείο, οι κυρίαρχοι της κατ’ οίκον «διασκέδασης» είχαν φυσικά ούριο άνεμο.

Η Lego, η δανέζικη εταιρία που κατασκευάζει τα γνωστά πλαστικά τουβλάκια, κατέγραψε μια χρονιά ρεκόρ σε ό,τι αφορά τα κέρδη της (+19% στο 1,3 δισ. ευρώ) ενώ οι πωλήσεις της κατέγραψαν άλμα 13%.

Σε ό,τι αφορά την εικονική πραγματικότητα, τα βιντεοπαιχνίδια γνώρισαν επίσης άνθηση το 2020, με την Sony και τη Microsoft να λανσάρουν καινούργιες κονσόλες αμέσως πριν από τα Χριστούγεννα. Η ιαπωνική εταιρία είδε επίσης τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 40% σε ετήσια βάση κατά τους τρεις τελευταίους μήνες του έτους.

Η αμερικανική Activision («Call of Duty») ξεπέρασε τις εκτιμήσεις το τελευταίο τρίμηνο και η γαλλική Ubisoft αναμένει επιδόσεις-ρεκόρ για την ετήσια χρήση 2020/2021 (που ολοκληρώνεται στα τέλη Μαρτίου).

Το πάθος για σήριαλ κάθε άλλο παρά μειώθηκε. Ενώ η πρωτοπόρος Netflix ξεπέρασε τους 200 εκατ. χρήστες σε όλο τον κόσμο, χάρη σε διάφορες επιτυχίες όπως «Το γκαμπί της βασίλισσας», η ανταγωνίστριά της Disney+, που ξεκίνησε στα τέλη του 2019, έφθασε ήδη τα 95 εκατ. συνδρομητές στις αρχές του 2021.

covid-19, lockdown, λιανεμπόριο, σούπερ μάρκετ

Επιχειρήσεις: Οι αερομεταφορές καθηλωμένες στο έδαφος

Το 2020 ήταν ένα «annus horribilis» για τις αεροπορικές εταιρίες λόγω των πολύ αυστηρών περιοριστικών μέτρων που επηρέασαν τον τουρισμό: η Air France υπέστη σοκ «άνευ προηγουμένου» που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει 7,1 δισ. ευρώ, λίγο περισσότερα από τη γερμανική ανταγωνίστριά της Lufthansa (6,7 δισεκ.) ή τον βρετανικό όμιλο IAG, τη μητρική της British Airways (6,9 δισ.).

Από τις επιπτώσεις αυτές δεν γλίτωσαν ούτε οι εταιρίες χαμηλού κόστους, όπως η EasyJet, που είδε τα έσοδά της να καταγράφουν βουτιά 88% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης της (από τον Οκτώβριο έως τα τέλη Δεκεμβρίου).

Σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (Iata), οι εταιρίες έχασαν 510 δισεκ. δολάρια σε κύκλο εργασιών το 2020 και οι οικονομικές τους ζημίες έφθασαν τα 118 δισεκ. δολάρια. Ο ορίζοντας δεν είναι ακόμα καθαρός: οι ζημίες αναμένεται να φθάσουν τα 38 δισεκ. τη φετινή χρονιά.

Επιχειρήσεις: Οι πετρελαϊκές σε τέλμα αλλά αναμένουν ανάκαμψη

Η βουτιά της παγκόσμιας δραστηριότητας ανέκοψε σε μεγάλο βαθμό τη ζήτηση για πετρέλαιο και οι κολοσσοί του μαύρου χρυσού ολοκλήρωσαν το 2020 με θηριώδεις ζημίες.

Οι πέντε μεγαλύτερες, ιδιωτικές, επιχειρήσεις στον κόσμο- BP, Chevron, ExxonMobil, Shell και Total- ανακοίνωσαν συνολικά καθαρές ζημίες 77 δισ. δολάρια για το 2020, εκ των οποίων πάνω από 20 δισεκ. μόνο για τη BP.

Ο κλάδος μπορεί σε κάθε περίπτωση να ευελπιστεί ότι θα επωφεληθεί από την ανάκαμψη εν μέσω επιτάχυνσης των εμβολιαστικών προγραμμάτων το 2021, που έχει ήδη επιτρέψει στην τιμή του πετρελαίου να επανέλθει στα επίπεδα που ήταν πριν από ένα χρόνο.

super market
Ποια είναι η ελληνική επιχειρηση που «θησαύρισε» από τον Covid-19

Επιχειρήσεις: Ποια προϊόντα πουλήθηκαν περισσότερο το 2020

Οι μεγάλες κερδισμένες της πανδημίας του κορονοϊού φαίνεται πως είναι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Πώς κατάφεραν να αυξήσουν κατακόρυφα τα κέρδη τους και ποια προϊόντα πούλησαν περισσότερο.

Στο 10,4% διαμορφώνεται ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ από την αρχή του 2020, με το δεύτερο κύμα της πανδημίας, το κλείσιμο της εστίασης και το νέο lockdown να διατηρούν ψηλά τη ζήτηση.

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI έδειξαν ότι την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021 σημειώθηκε αύξηση τζίρου 13,7% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 128,16 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (αυτή που τελείωσε στις 5 Ιανουαρίου) που ήταν 112,76 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 52,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 8,9%.

Αναλυτικότερα, την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,5%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 9,9%).

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 52,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 18,5%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,4% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 16,4%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 22,4%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,9% ανάπτυξη 15% και η Κρήτη με μερίδιο 6,8% εμφάνισε ανάπτυξη 28,2%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 21,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 14,3%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 10,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9,1%.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *