Ναυλώσεις για τα λίγα διαθέσιμα containerships των στόλων τους “σφραγίζουν” οι Έλληνες εφοπλιστές, με τη ζήτηση από τους ναυλωτές να παραμένει σήμερα στα ύψη
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Του Γιώργου Γεωργίου
“Οι εταιρείες τακτικών γραμμών (carriers) παίζουν πόκερ και κλείνουν ναυλώσεις για πλοία από τώρα με αφετηρία τα μέσα του 2022” επισημαίνει στο Capital.gr αναλυτής του κλάδου μεταφοράς containers.
Η αναφορά προφανώς γίνεται διότι κανείς δεν ξέρει με βεβαιότητα ότι τα ναύλα θα παραμείνουν σε αυτά τα υψηλά επίπεδα και το επόμενο έτος, αν και οι περισσότερες αναλύσεις αυτό υποδεικνύουν.
Πάντως, διαθέσιμο προς ναύλωση πλοίο για τους αμέσως επόμενους μήνες δεν υπάρχει ούτε για δείγμα. “Το 99% της χωρητικότητας είναι sold out και ήδη ναυλωμένο” συμπληρώνει ο αναλυτής.
Ελληνικά deals
Σε ένα από τα τελευταία deals ναυλώσεων που έγιναν γνωστά τις τελευταίες ημέρες, η Danaos Corp συμφερόντων του Γιάννη Κούστα, φέρεται να ναύλωσε το “Wide Bravo” (χωρητικότητας 5.466 TEUs και κατασκευής 2014) για τρία χρόνια, με μήνα εκκίνησης τον Ιούνιο του 2022.
Το εν λόγω βαπόρι εξέρχεται ναύλωσης το Μάρτιο του επόμενου έτους, κατά την οποία αποκόμιζε ναύλα 19.500 δολαρίων ημερησίως. Το τίμημα της νέας συμφωνίας εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 50.000 δολάρια την ημέρα.
“Έχουμε οριστικοποιήσει κάποιες ναυλώσεις σε μεγάλα νούμερα και διάρκεια, αλλά η πολιτική μας μέχρι τώρα είναι να μην προβαίνουμε σε ανακοινώσεις” επισημαίνουν πηγές κοντά στην εταιρεία.
Πρόκειται για το τρίτο βαπόρι της εταιρείας, το οποίο φέρεται, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, να επαναναυλώθηκε σχεδόν αμέσως μετά τη λήξη της ισχύουσας ναύλωσης.
Τον Απρίλιο του 2022 αναμένεται να ξεκινήσει τριετής ναύλωση για το “Artotina” (χωρητικότητας 2.524 TEUs και κατασκευής 2001), ενώ απασχόληση εξασφαλίστηκε και για το “Express Berlin”, (χωρητικότητας 10.114 TEUs και κατασκευής 2011).
Μία “ματιά” στο στόλο της Danaos φανερώνει πως τα περισσότερα containerships έχουν εξασφαλίσει πολυετείς ναυλώσεις, ακόμη και μέχρι το 2028. Η Danaos διαχειρίζεται συνολικά 71 containerships.
Παράλληλα, η Global Ship Lease, η εισηγμένη στη Wall Street εταιρεία του Γιώργου Γιουρούκου, συνδέεται από ναυλομεσίτες με την εξασφάλιση δύο πενταετών ναυλώσεων για τα “UASC Al Khor” και “Maira XL” (χωρητικότητας 9.115 TEUs και κατασκευής 2015 έκαστο), με τίμημα άνω των 60.000 δολαρίων την ημέρα.
Το “UASC Al Khor” εξέρχεται ναύλωσης την περίοδο πρώτου – δευτέρου τριμήνου 2022, κατά την οποία αποκομίζει ναύλα 34.000 δολαρίων ημερησίως, και έκλεισε σε νέα ναύλωση μέχρι και το τρίτο τρίμηνο του 2027.
Επίσης, η τωρινή ναύλωση, ύψους 31.650 δολαρίων ημερησίως του “Maira XL” ολοκληρώνεται την περίοδο δευτέρου – τρίτου τριμήνου 2022 και η νέα συμφωνία θα έχει διάρκεια μέχρι και το τέταρτο τρίμηνο του 2027.
Ο στόλος της Global Ship Lease αποτελείται από 65 containerships.
Τα ναύλα
Σχεδόν αμετάβλητα παρέμειναν τα ναύλα της αγοράς spot στις κυριότερες θαλάσσιες διαδρομές την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με το δείκτη Drewry. Μόνο στη διαδρομή Ρότερνταμ – Σαγκάη, καταγράφηκε μία ήπια αύξηση 1%.
Συνολικά, όμως, το μεταφορικό κόστος παραμένει στα ύψη. Ειδικότερα, από τη Σαγκάη έως το Ρότερνταμ, το κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδών (ft) διαμορφώθηκε στα 13.609 δολάρια στις 16 Δεκεμβρίου, έναντι 13.564 δολαρίων μία εβδομάδα πριν. Αυτό το ποσό είναι αυξημένο κατά 197% σε σχέση με πέρυσι.
Σε επίπεδο χρονοναυλώσεων, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική VHBS (Hamburg and Bremen Shipbrokers’ Association), τα ημερήσια ναύλα σε μονοετείς ναυλώσεις containerships, χωρητικότητας 4.250 TEUs, έφτασαν στις 10 Δεκεμβρίου τα 85.005 δολάρια, έναντι 85.360 δολαρίων μία εβδομάδα πριν (πτώση 0,1%). Η αύξηση σε σχέση με τα ναύλα που καταγράφονταν πέρυσι την ίδια περίοδο υπερβαίνει το 260%.