Φορτηγά και containers οι κερδισμένοι στα ναύλα το πρώτο τρίμηνο του 2022

Φορτηγά και containers οι κερδισμένοι στα ναύλα το πρώτο τρίμηνο του 2022
container ship

Φορτηγά και containers οι κερδισμένοι στα ναύλα το πρώτο τρίμηνο του 2022

Τα φορτηγά ξηρού χύδην και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων προσπαθούν να προσεγγίσουν  περίοδο ομαλότητας μετά τα lockdowns του 2020 και του 2021, και παρά τις νέες πρόσθετες δυσκολίες που δημιουργεί το αυστηρό lockdown στην Κίνα, οι αγορές ανασαίνουν αισιόδοξες. 

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Της Αναστασίας Βαμβακά

Για  τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έως και 1.000 TEU, οι αναλυτές εκτιμούν ότι ενδέχεται να δουν κάποια μείωση. Ωστόσο, η περιορισμένη προσφορά πλοίων θα διατηρήσει τις τιμές σε καλό επίπεδο.  Οι αναλυτές υποστηρίζουν πως αν δεν υπάρξουν νέα παρατεταμένα lockdowns σε όλο τον κόσμο, δεν  θα επηρεαστούν τα ναύλα.

Η αγορά ξηρού χύδην φορτίου παραμένει σε πολύ καλή κατάσταση, καθώς με εξαίρεση πλοία τύπου Capesize, (μέσο μέγεθος ενός τέτοιου πλοίου είναι περίπου 156.000 τόνοι νεκρού φορτίου) τα υπόλοιπα μεγέθη συνεχίζουν να προσφέρουν εξαιρετικά κέρδη στους ιδιοκτήτες.

Ο δείκτης BDI (ο δείκτης ναύλων χύδην ξηρού φορτίου) έκλεισε στις 2.115 μονάδες, αυξημένος κατά 80 μονάδες σε σύγκριση με το  προηγούμενο κλείσιμο.  

Η περασμένη εβδομάδα είχε κινηθεί σε χαμηλούς ρυθμούς, ωστόσο η απόδοσή της έχει ξεφύγει σημαντικά από τα  άσχημα επίπεδα των τελευταίων δύο ετών.

Ο δείκτης των μεγάλων πλοίων της αγοράς τύπου capesize ολοκλήρωσε αυτήν την εβδομάδα με κέρδη 2,6%, ενώ αυτός των panamaxes έκανε “άλμα” 9,6%. Τα μέσα ημερήσια έσοδα των capes αποτιμώνται στα 12.285 δολάρια και αυτά των panamaxes στα 27.378 δολάρια.

Τα μικρότερα supramaxes αποκομίζουν 27.469 δολάρια ημερησίως, ενώ τα βαπόρια τύπου handysize 26.075 δολάρια την ημέρα. Τα τελευταία, αν και τα πιο “ανθεκτικά” απέναντι στη μεταβλητότητα των τελευταίων μηνών, υποχώρησαν την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω μειωμένης δραστηριότητας.

Δεξαμενόπλοια

Ο BDTI (Baltic Dirty Tanker Index) έκλεισε στις 1.680, σημειώνοντας πτώση 64 μονάδων και ο BCTI (Baltic Clean Tanker Index) στις 1.052, σημειώνοντας άνοδο 59 μονάδων σε σύγκριση με τα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας. Σημειώνεται ότι από τις αρχές Μαρτίου ο BDTI καταγράφει άνοδο 18,29% και ο BCTI 36,2%.

Από την άλλη, οι υψηλές τιμές του πετρελαίου και ο πληθωρισμός θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την Ευρώπη. Το lockdown στην Κίνα θα μπορούσε με κάποιο τρόπο να κρατήσει το ράλι του πετρελαίου σε σχετικό έλεγχο. Φαίνεται, ωστόσο, ότι η υπεράκτια εξερεύνηση θα κερδίσει σιγά σιγά έδαφος. Εάν συμβεί αυτό, τα ναυπηγεία θα αρχίσουν να λαμβάνουν παραγγελίες για νέα πλοία για την κάλυψη της ζήτησης.

Επί του παρόντος, τα εμπορευματοκιβώτια και τα πλοία LNG έχουν πάρει τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά τις παραγγελίες, αφήνοντας πίσω τις άλλες κατηγορίες πλοίων. Αυτά θα μπορούσαν να είναι καλά νέα για τα παλαιότερα πλοία. Αν και με τους νέους κανονισμούς που θα ισχύουν μετά το 2023, τα παλιού τύπου πλοία δεν θα κυκλοφορούν εύκολα εκτός και αν αυξηθεί δραστικά η χωρητικότητα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *