Γιατί οι Αμερικανοί αποφάσισαν τώρα να τετραπλασιάσουν τους δασμούς των ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα;

Γιατί οι Αμερικανοί αποφάσισαν τώρα να τετραπλασιάσουν τους δασμούς των ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα;

Οι νέοι δασμοί της κυβέρνησης Biden στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα δεν θα έχουν τεράστιο -άμεσο- αντίκτυπο στους Αμερικανούς καταναλωτές ή στην αγορά αυτοκινήτων, επειδή πολύ λίγα τέτοια οχήματα πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Από τον Neal E. Boudette/New York Times

Ωστόσο, η απόφαση του Λευκού Οίκου αντανακλά τη βαθιά αγωνία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία ανησυχεί όλο και περισσότερο για την ικανότητα της Κίνας να παράγει φθηνά ηλεκτρικά οχήματα. Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες χαιρέτησαν την απόφαση της κυβέρνησης την περασμένη Τρίτη να επιβάλει δασμούς 100 τοις εκατό στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, λέγοντας ότι αυτά θα μειώσουν τις επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων σε εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η σημερινή ανακοίνωση είναι μια απαραίτητη απάντηση για την καταπολέμηση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών της κινεζικής κυβέρνησης που θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας μας», δήλωσε ο γερουσιαστής Gary Peters, Δημοκρατικός του Michigan. «Θα βοηθήσει στην ισότητα των όρων ανταγωνισμού, θα διατηρήσει την αυτοκινητοβιομηχανία μας ανταγωνιστική και θα στηρίξει καλοπληρωμένες, θέσεις εργασίας εδώ στην πατρίδα».

Την Τρίτη, ο Πρόεδρος Biden ανακοίνωσε μια σειρά νέων και αυξημένων δασμών σε ορισμένα κινεζικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου δασμού 25 τοις εκατό στον χάλυβα και το αλουμίνιο και 50 τοις εκατό εισφορών σε ημιαγωγούς και ηλιακούς συλλέκτες. Ο δασμός στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα τετραπλασιάστηκε από το 25%. Οι κινεζικές μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιμετωπίσουν πλέον δασμούς 25%, από 7,5%.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εισάγουν μόνο λίγες μάρκες —ηλεκτρικά ή με βενζίνη— από την Κίνα. Το ένα είναι το Polestar 2, ένα ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάζεται στην Κίνα από μια σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία στην οποία η κινεζική εταιρεία Zhejiang Geely έχει μερίδιο ελέγχου. Σε μια δήλωση της, η Polestar είπε ότι αξιολογεί τον αντίκτυπο της ανακοίνωσης του Biden.

«Πιστεύουμε ότι το ελεύθερο εμπόριο είναι απαραίτητο για την επιτάχυνση της μετάβασης σε μια πιο βιώσιμη κινητικότητα μέσω της αυξημένης E.V. υιοθεσίας», ανέφερε η εταιρεία.

Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Polestar πούλησε μόλις 2.200 οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αργότερα φέτος, ωστόσο, έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενός νέου μοντέλου, του Polestar 3, σε εργοστάσιο της Νότιας Καρολίνας που διαχειρίζεται η Volvo Cars, της οποίας ανήκει η Geely.

Polestar 3

Η Volvo πουλά ένα κινεζικής κατασκευής plug-in υβριδικό σεντάν, το S90 Recharge, στις Ηνωμένες Πολιτείες και σχεδιάζει να ξεκινήσει την εισαγωγή ενός νέου μικρού σπορ οχήματος, του EX30, στις ΗΠΑ από την Κίνα φέτος. Το αυτοκίνητο αναμένεται να ξεκινά από 35.000 $, καθιστώντας το ένα από τα πιο προσιτά μοντέλα με μπαταρία που είναι διαθέσιμα στη χώρα. Το μοντέλο έγινε γρήγορα το όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Volvo στην Ευρώπη.

Η Volvo δήλωσε την Τρίτη ότι αξιολογεί τον πιθανό αντίκτυπο των νέων δασμών του Biden στα σχέδιά της.

Τα μοντέλα εσωτερικής καύσης που κατασκευάζονται στην Κίνα και πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες περιλαμβάνουν το Buick Envision S.U.V. κατασκευασμένο από την General Motors και το Lincoln Nautilus της Ford Motors. Αυτά δεν επηρεάζονται από τους δασμούς.

Η Tesla, η G.M., η Ford, η Volkswagen, η Hyundai και πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε εργοστάσια μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αλλά με εξαίρεση την Tesla, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Ιαπωνία ακολουθούν κινεζικές εταιρείες σε γενικότερη κλίμακα, στην παραγωγή πρώτων υλών και σε βασικές τεχνολογίες.

Η Amperex Technology Company Limited, ή CATL, ο Κινέζος κατασκευαστής που είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι έχει αναπτύξει μια μπαταρία που θα μπορούσε να φορτιστεί αρκετά σε 10 λεπτά προκειμένου να επιτρέπεται σε ένα αυτοκίνητο να διανύει περίπου 370 μίλια (595 χλμ.) —ένα σημαντικό άλμα σε σύγκριση με τις μπαταρίες που χρησιμοποιούνται από παραδοσιακές δυτικές και ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla.

Το προβάδισμα της Κίνας στα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θεωρούνται κρίσιμα για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει προκαλέσει ανησυχίες ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να βγουν στην αγορά των ΗΠΑ σε τιμές που η G.M., η Ford και άλλες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν.

Η BYD, μια κορυφαία και ταχέως αναπτυσσόμενη κινεζική εταιρεία αυτοκινήτων και μπαταριών, πουλά ήδη ένα συμπαγές ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Seagull, για λιγότερο από 15.000 δολάρια στην Κίνα. Και την Τρίτη, είπε ότι θα ξεκινήσει να πουλά ένα plug-in υβριδικό pickup truck στο Μεξικό, αν και πρόσθεσε ότι δεν σχεδιάζει ακόμη να πουλήσει το συγκεκριμένο όχημα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD, η Geely και η SAIC έχουν αυξήσει τις εξαγωγές αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και διάφορες ασιατικές χώρες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ερευνά και ελέγχει τις κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας σε κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ορισμένοι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ είπαν ότι η υποστήριξη της κινεζικής κυβέρνησης στις αυτοκινητοβιομηχανίες της άφησε τα εργοστάσια εκεί με την ικανότητα να παράγουν πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από όσα μπορούν να πουληθούν στη χώρα.

«Έχουν ένα μεγάλο E.V.-πρόβλημα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας», δήλωσε ο John Bozzella, πρόεδρος της Alliance for Automotive Innovation, του κύριου βραχίονα λόμπι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ.

«Κατασκευάζουν πάρα πολλά E.V. -πάρα πολλά βαριά επιδοτούμενα E.V.- για την εγχώρια αγορά και δεν έχουν άλλη επιλογή από το να κοιτάξουν στο εξωτερικό για να ξεφορτωθούν αυτά τα οχήματα σε τιμές κόστους», πρόσθεσε ο Bozzella. «Η ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ θα πληγεί εάν τα κινεζικά ηλεκτρονικά οχήματα που επιδοτούνται σε μεγάλο βαθμό μπορούν να πωληθούν σε τιμές χαμηλότερες της αγοράς σε καταναλωτές των ΗΠΑ».

Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν αρνηθεί ότι η χώρα υπερπαράγει ηλεκτρικά οχήματα, ηλιακούς συλλέκτες και άλλα προϊόντα που στοχεύουν η κυβέρνηση Biden. «Ελπίζουμε ότι οι ΗΠΑ μπορούν να έχουν θετική άποψη για την ανάπτυξη της Κίνας και να σταματήσουν να χρησιμοποιούν την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα ως δικαιολογία για τον εμπορικό προστατευτισμό», δήλωσε την Τρίτη ο εκπρόσωπος της κινεζικής πρεσβείας στην Ουάσιγκτον, Liu Pengyu.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ έχουν ήδη μια γεύση του πώς ο ανταγωνισμός τιμών μπορεί να διαταράξει τα σχέδιά τους για ηλεκτρικά οχήματα. Τον τελευταίο χρόνο, η Tesla μείωσε τις τιμές στα μοντέλα της αρκετές φορές, μειώνοντας το κόστος ορισμένων μοντέλων κατά περισσότερο από 20 τοις εκατό συνολικά. Αυτές οι περικοπές, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της αύξησης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν καταστήσει εξαιρετικά δύσκολο τον στόχο της G.M. και της Ford να βγάλουν λεφτά από μοντέλα με μπαταρία.

Τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, το τμήμα ηλεκτρικών οχημάτων της Ford έχασε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια προτού λάβει υπόψη ορισμένα έξοδα. Τόσο η Ford όσο και η G.M. έχουν επιβραδύνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ η G.M. χάνει χρήματα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η εταιρεία είπε ότι αναμένει αυτά τα οχήματα να αρχίσουν να παράγουν κέρδη αργότερα φέτος.

Η κυβέρνηση Biden προσπάθησε να υποστηρίξει και να ενθαρρύνει την παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την ενθάρρυνση της εγχώριας παραγωγής.

Ωστόσο, η Κίνα δεν είναι το μόνο εμπόδιο. Ο ενθουσιασμός των Αμερικανών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώθηκε τον περασμένο χρόνο, κυρίως επειδή τέτοια οχήματα πωλούνται σε σχετικά υψηλές τιμές. Ορισμένοι αγοραστές είναι επίσης απρόθυμοι να τα αγοράσουν επειδή δεν είναι σίγουροι ότι θα υπάρχουν αρκετά μέρη για να φορτίσουν αυτά τα αυτοκίνητα εύκολα και γρήγορα.

Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, 269.000 E.V. πωλήθηκαν στην αγορά των ΗΠΑ, σύμφωνα με την Kelley Blue Book. Πρόκειται για μια αύξηση μόλις 2,6 τοις εκατό σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών αυξήθηκαν περισσότερο από 5 τοις εκατό σε 3,8 εκατομμύρια οχήματα.

«Όπως και να το δει κανείς, η αγορά ενός E.V. απαιτεί αλλαγή τρόπου ζωής», δήλωσε η Jessica Caldwell, εκτελεστική διευθύντρια insights στο Edmunds, ερευνήτρια αγοράς. «Πολλοί άνθρωποι απλώς λένε, “Δεν θέλω την ταλαιπωρία ενός E.V.”».

S90 Recharge

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *