Πώς ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων BYD εξαφάνισε το 2023 τον ανταγωνισμό

Πώς ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων BYD εξαφάνισε το 2023 τον ανταγωνισμό

Ο κινεζικός κολοσσός BYD ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι πούλησε τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα με μπαταρίες το 2023, τα περισσότερα από ποτέ, κλείνοντας μια ταραχώδη χρονιά για την κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν, ο έντονος ανταγωνισμός και ο συνεχής πόλεμος τιμών επηρέασαν οικονομικά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Συγκεκριμένα, η BYD πούλησε το 2023 1,6 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και άλλα 1,4 εκατομμύρια υβριδικά, τα οποία τροφοδοτούνται τόσο από μπαταρίες όσο και από βενζίνη, μια συνολική αύξηση 62% σε σχέση με το 2022. Η BYD είχε επίσης μεγαλύτερα έσοδα, τριπλασιάζοντας τα κέρδη της σε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους.

Συνολικά, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να έχουν πουλήσει περίπου 9,4 εκατομμύρια ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα το 2023, μια αύξηση από 6,9 εκατομμύρια το 2022, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας. Ο όμιλος είπε ότι αναμένει οι πωλήσεις το 2024 να αυξηθούν ξανά, στα 11,5 εκατομμύρια.

Ήδη η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Κίνα είναι τώρα και η ταχύτερα αναπτυσσόμενη της συγκεκριμένης αγοράς, προηγούμενη αρκετά ως προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση που ανατρέπει την παγκόσμια βιομηχανία. Η Κίνα κυβερνά την αλυσίδα εφοδιασμού για αυτοκίνητα με μπαταρίες —από την εξόρυξη και την επεξεργασία κοβαλτίου και άλλων ορυκτών που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες, έως την εγκατάσταση ρομπότ σε εργοστάσια που κατασκευάζουν αυτοκίνητα και φορτηγά. Οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας και οι προμηθευτές τους απασχολούν περίπου 1,5 εκατομμύριο άτομα.

Ένας κύριος λόγος για την πρώιμη πρωτοπορία της Κίνας στα ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσε η βαριά οικονομική στήριξη της κυβέρνησης για την ανάπτυξη της βιομηχανίας. Αφού έληξαν τα οικονομικά κίνητρα για τους καταναλωτές στα τέλη του 2022, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις τιμές των αυτοκινήτων για να δελεάσουν τους αγοραστές. Πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της BYD, εισήγαγαν έναν ακόμη γύρο περικοπών αυτό το φθινόπωρο, εντείνοντας τον πόλεμο τιμών.

Τον Νοέμβριο, η BYD διαφήμισε εκπτώσεις σε πέντε μοντέλα της έως και 18.000 renminbi (2.550 $). Μια άλλη κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων, η Ji Yue, μια συνεργασία της Geely και της Baidu, μείωσε την τιμή όλων των εκδόσεων του πρώτου της μοντέλου της κατά 30.000 RMB (4.200 $) τον Νοέμβριο.

Η περυσινή μείωση των τιμών ξεκίνησε από την Tesla, την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει εργοστάσιο στη Σαγκάη. Τον Ιανουάριο του 2023 μείωσε τις τιμές στην Κίνα για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες και ακολούθησαν και άλλες.

Η Tesla αναμένεται αυτή την εβδομάδα να ανακοινώσει ένα μεγάλο άλμα στις παγκόσμιες πωλήσεις της μετά τη μείωση των τιμών στα τέλη του περασμένου έτους και καθώς οι πελάτες της επωφελήθηκαν από τις φορολογικές ελαφρύνσεις των ΗΠΑ. Η Tesla, που ιδρύθηκε το 2003, βρίσκεται σε τροχιά για να πουλήσει περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα με μπαταρία για το έτος, από 1,3 το 2022. Πρόκειρται για τα μισά περίπου από όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Tesla και BYD, κύριοι ανταγωνιστές του πιο παραγωγικού κατασκευαστή πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, αντιμετωπίζουν έναν ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό από παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες που ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια για να καλύψουν τη διαφορά.

«Νομίζω ότι η αναταραχή της βιομηχανίας είναι μια αναπόφευκτη τάση», δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας, η οποία εκπροσωπεί την εγχώρια βιομηχανία της χώρας. «Αλλά είναι ακόμα αβέβαιο ποιος θα καταλάβει τη μελλοντική ηγετική θέση μακροπρόθεσμα».

Όσο γρήγορα αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, οι εταιρείες ρίχνουν χρήματα σε εργοστάσια και έρευνα, που συχνά τροφοδοτούνται από δάνεια από κρατικές τράπεζες και βοήθεια από δήμους. Η Nio, μια κινεζική μάρκα EV με κορυφαίες πωλήσεις, δήλωσε τον Νοέμβριο ότι απέλυσε το 10% των εργαζομένων της.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η Tesla έχασε μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές της όπως η General Motors, η Hyundai, η Ford Motor και η Volkswagen καθώς παρουσίασαν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Η BYD, η οποία αντιμετωπίζει απαγορευτικά υψηλούς δασμούς στην αγορά των ΗΠΑ, πουλά τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά της στην Κίνα, αλλά επεκτείνεται παγκοσμίως, ιδιαίτερα στην Ευρώπη.

Τον Δεκέμβριο ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ουγγαρία, την πρώτη της μονάδα παραγωγής για αυτοκίνητα με μπαταρίες στην Ευρώπη. Στη Γερμανία, την έδρα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσίασε τρία μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις αρχές του 2023. Η BYD έχει ανοίξει αντιπροσωπείες στη Γερμανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία.

Καθώς ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για ηλεκτρικά οχήματα έχει γίνει πιο έντονος, οι πολιτικές προεκτάσεις έχουν αυξηθεί. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής των Ηνωμένων Πολιτειών έχουν καταστήσει πιο δύσκολο για τις ξένες εταιρείες να γίνουν εταίροι με αμερικανικές εταιρείες. Και στην Ευρώπη όμως, οι νομοθέτες ερευνούν τις κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας, ένα βήμα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε δασμούς που θα επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δεν μπορεί να αγνοήσει την Κίνα ως πελάτη και επιχειρηματικό εταίρο.

Η BMW, η οποία έχει περισσότερους από 30.000 υπαλλήλους στην Κίνα, ανακοίνωσε την περασμένη άνοιξη ότι θα επενδύσει περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε χωρητικότητα συναρμολόγησης μπαταριών στο εργοστάσιό της στο Shenyang στη βορειοανατολική Κίνα.

Η Volkswagen, η οποία θεωρεί την Κίνα ως τη μεγαλύτερη αγορά πωλήσεών της, μετακινεί περισσότερο την αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή της στην Κίνα. Ο γερμανικός κολοσσός προσλαμβάνει χιλιάδες Κινέζους μηχανικούς για να σχεδιάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο βιομηχανικό του συγκρότημα στο Hefei, μια πόλη στην κεντρική Κίνα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *