
Οι Γάλλοι λιανέμποροι Cdiscount, Boulanger, Fnac Darty, Rue du Commerce, Showroomprivé.com και La Redoute, το 2018, δημιούργησαν τις Γαλλικές ημέρες. Πρόκειται για τη Γαλλική απάντηση στην Black Friday, κατά τη διάρκεια των οποίων οι Γάλλοι λιανέμποροι προσφέρουν σειρά προϊόντων όπως είδη αναψυχής, ηλεκτρονικά προϊόντα και είδη ένδυσης, σε χαμηλές τιμές.
Κατά κανόνα οι Γαλλικές ημέρες πραγματοποιούνται στα τέλη Απριλίου. Εφέτος, θα έπρεπε να είχαν πραγματοποιηθεί από τις 28 Απριλίου έως τις 4 Μαΐου, όμως η εκδήλωση μετατέθηκε για έναν μήνα μετά.
Οι Γάλλοι λιανέμποροι δεν είναι, όπως φαίνεται, οι μόνοι που θέλουν να μεταφέρουν την Black Friday κατά τη διάρκεια και άλλων χρονικών περιόδων μέσα στο έτος.
Και στην Ιταλία η αλυσίδα Rinascente “τρέχει” έως τις 6 Ιουνίου προωθητική ενέργεια που την ονομάζει Black Friday με εκπτώσεις έως 50%.
Στην Ελλάδα, πριν από λίγες ώρες, το εκπτωτικό χωριό McArthurGlen ανακοίνωσε πως διοργανώνει από τις 3 έως και τις 9 Ιουνίου την καλοκαιρινή έκδοση της Black Friday. Στην ενέργεια συμμετέχουν 84 καταστήματα, που φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του στα Σπάτα, οι εκπτώσεις αγγίζουν το 80% ενώ υπάρχουν και extra εκπτώσεις.
Οι προωθητικές αυτές ενέργειες σχετίζονται με τις χαμηλές πωλήσεις του λιανεμπορίου. Παρά την επαναλειτουργία της αγοράς, ο τζίρος δεν έχει επιστρέψει ούτε στα επίπεδα της περσινής χρονιάς ενώ απέχει αρκετά από τα επίπεδα του 2019, δηλαδή πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας.
Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, μία στις 10 επιχειρήσεις του κέντρου της πρωτεύουσας δεν άνοιξε, ενώ το 84% των εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας, είδε τις πωλήσεις του να υποχωρούν σε σχέση με τον Μάιο του 2019 που δεν υπήρχε πανδημία ενώ μόλις 8,8% ανέφερε ότι το ταμείο του αυξήθηκε.
Την ίδια στιγμή μία στις 4 επιχειρήσεις (23,6%) ανέφερε πτώση άνω του 50% στις πωλήσεις, το 1/3πτώση πωλήσεων μεταξύ 30% και 50% ενώ για πτώση έως 30% έκανε λόγο το 55,2% του δείγματος.
Σε σύγκριση με τον Μάιο του 2020, το 45% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα του ΕΣΑ δήλωσε πτώση πωλήσεων, το 16% ανέφερε πως ο τζίρος του κινήθηκε στα επίπεδα του 2020, το 8,4% εμφάνισε πτώση έως 15% ενώ αύξηση πωλήσεων μέχρι 15% εμφάνισε 1 στις 4 επιχειρήσεις. Σε επίπεδο πενταμήνου 7 στις 10 επιχειρήσεις (ποσοστό 68%), δήλωσε πτώση τζίρου. Δύο στις 10 επιχειρήσεις (ποσοστό 21,3%) έκανε λόγο για πτώση 16-30% και ποσοστό 17% για πτώση 30-50%.