Μπάιντεν | Πρόταση για ένα δυτικού τύπου σχέδιο «Μία ζώνη, ένας δρόμος»

Μπάιντεν | Πρόταση για ένα δυτικού τύπου σχέδιο «Μία ζώνη, ένας δρόμος»
Μπάιντεν | Πρόταση για ένα δυτικού τύπου σχέδιο «Μία ζώνη, ένας δρόμος»

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι πρότεινε στον πρωθυπουργό της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον, στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν σήμερα, ότι οι δημοκρατικές χώρες θα έπρεπε να έχουν ένα σχέδιο υποδομών για να αντισταθμίσουν την πρωτοβουλία «Μια ζώνη, ένας δρόμος» της Κίνας.

«Πρότεινα ότι θα έπρεπε να έχουμε, επί της ουσίας, μια παρόμοια πρωτοβουλία των δημοκρατικών κρατών που θα βοηθά εκείνες τις κοινότητες σε όλον τον κόσμο που χρειάζονται βοήθεια», είπε ο Αμερικανός πρόεδρος μιλώντας σε δημοσιογράφους.

Η πρωτοβουλία «Μια ζώνη ένας δρόμος» της Κίνας είναι ένα σχέδιο για την κατασκευή υποδομών σε όλη την Ασία που θα την συνδέουν με την Ευρώπη.

kina europi oikonomia giouan euro
Μπάιντεν | Πρόταση για ένα δυτικού τύπου σχέδιο «Μία ζώνη, ένας δρόμος»

Ο ρόλος της Τουρκίας

Η Πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας (BRI) προσφέρει στην Τουρκία μια πηγή μετρητών – και στο Πεκίνο μια στρατηγική βάση για τη Μεσόγειο Θάλασσα. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την κατασκευή υποδομών, η Τουρκία ολοκλήρωσε έναν σιδηρόδρομο από το Kars στην ανατολική Τουρκία μέσω της Τιφλίδας, της Γεωργίας, προς το Μπακού, το Αζερμπαϊτζάν, στην Κασπία Θάλασσα, από όπου συνδέεται με δίκτυα μεταφορών προς την Κίνα.

Τα έργα BRI βοηθούν στην υποστήριξη του Ερντογάν με άλλους τρόπους. Ενισχύουν τη στρατηγική της Τουρκίας για να προβάλει τον εαυτό της ως διάδρομο μεταφορών και έχουν ενισχύσει την πολιτική του Ερντογάν προωθώντας τον ως κάποιον που μπορεί να αναπτύξει υποδομές, να προσελκύσει κεφάλαια και να αναλάβει έργα μεγάλης κλίμακας.

Το τρένο Silk Road έχει καλύψει 2.323 χιλιόμετρα (μέσα στην Τουρκία) ενώ το απόγευμα της 8ης Δεκεμβρίου ξεκίνησε το δρόμο του προς την Κίνα, ακολουθώντας τη σιδηροδρομική γραμμή Μπακού – Τυφλίδα – Καρς. Το ταξίδι θα τελειώσει στην πόλη Xi’an της Κίνας διασχίζοντας τη Γεωργία, το Αζερμπαϊτζάν, την Κασπία Θαλάσσια Διάβαση και το Καζακστάν.

Το τρένο θα καλύψει συνολικά 8.693 km (5401 μίλια), διασχίζοντας δύο ηπείρους, περνώντας από δύο θάλασσες και πέντε χώρες. Ο σιδηρόδρομος θα μειώσει το χρόνο μεταφοράς μεταξύ Κίνας και Τουρκίας από ένα μήνα σε μόλις 12 ημέρες, ενώ ολόκληρος ο δρόμος από το Xian προς την Πράγα θα διαρκέσει 18 ημέρες.

One thought on “Μπάιντεν | Πρόταση για ένα δυτικού τύπου σχέδιο «Μία ζώνη, ένας δρόμος»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *