Σε αποπληθωριστική σπείρα η αμερικανική αυτοβιομηχανία | Οι αγοραστές οχημάτων αναμένουν καλύτερες τιμές στο μέλλον

Σε αποπληθωριστική σπείρα η αμερικανική αυτοβιομηχανία | Οι αγοραστές οχημάτων αναμένουν καλύτερες τιμές στο μέλλον

Μπορεί στις ΗΠΑ να γίνεται πιο εύκολο με τις πτώσεις στις τιμές να αγοράσει κάποιος καινούριο αυτοκίνητο, αλλά οι αγοραστές εξακολουθούν να διστάζουν. Τα υψηλά επιτόκια παραμένουν μεγάλος αποτρεπτικός παράγοντας για πολλούς αγοραστές οχημάτων και η αστάθεια των τιμών κάνει ορισμένους να καθυστερούν τις αγορές τους με την ελπίδα ότι μπορούν να επιτύχουν μια ακόμη καλύτερη προσφορά σε έναν ή δύο μήνες από σήμερα. Αυτό δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα για την αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με έναν οικονομολόγο.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Από τη Nora Naughton/Business Insider

Η μέση τιμή που καταβάλλεται για ένα αυτοκίνητο στις ΗΠΑ (48.389 δολάρια τον Μάιο, σύμφωνα με την Cox Automotive) μειώνεται από το ανώτατο όριο του στα τέλη του 2022, χάρη στην επιστροφή στην κανονικότητα όσον αφορά την παραγωγή αυτοκινήτων. Αλλά με τα επιτόκια να εξακολουθούν να κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 6,7% και 11,9%, σύμφωνα με την Experian, πολλοί αγοραστές εξακολουθούν να επιλέγουν να αναβάλουν την αγορά τους.

Καθώς οι ίδιοι προσπαθούν να περιμένουν τα επιτόκια και τις αλλαγές των τιμών, ο Jonathan Smoke, οικονομολόγος της Cox Automotive, λέει ότι η βιομηχανία βρίσκεται στα πρόθυρα αυτού που οι οικονομολόγοι αποκαλούν «αποπληθωριστική σπείρα».

Αυτό το φαινόμενο συμβαίνει όταν οι καταναλωτές σφίγγουν τις αγορές τους, μειώνοντας τη ζήτηση και προκαλώντας συσσώρευση της προσφοράς, ασκώντας πίεση στις τιμές. Καθώς οι τιμές συνεχίζουν να πέφτουν, δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος που ενθαρρύνει τους αγοραστές να συνεχίσουν να αναβάλλουν τις αγορές τους με την ελπίδα για μια καλύτερη τιμή στο άμεσο μέλλον.

«Τόσο οι τιμές των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων μειώνονται εδώ και δύο χρόνια», έγραψε ο Smoke σε πρόσφατο blog. «Αρχικά, αυτό ήταν μια διόρθωση και μια επιστροφή στην κανονικότητα, αλλά η αγορά βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής επειδή οι καταναλωτές αναμένουν τώρα ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να πέφτουν».

Cars sit on the lot at the Howdy Honda dealership on March 18, 2024 in Austin, Texas. Brandon Bell/Getty Images

Τα αυτοκίνητα είναι «ανθεκτικά αγαθά» ή προϊόντα που δεν φθείρονται γρήγορα και είναι χρήσιμα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Άλλα ανθεκτικά αγαθά περιλαμβάνουν οικιακές συσκευές, έπιπλα, αθλητικό εξοπλισμό, ακόμη και παιχνίδια.

Σύμφωνα με τον Smoke, τα διαρκή αγαθά βρίσκονται ήδη σε ύφεση λόγω του αποπληθωρισμού.

«Δεν βρισκόμαστε πια στο 2023, όταν η περιορισμένη ζήτηση, η υπερβολική πανδημική αποταμίευση και οι αλόγιστες δαπάνες κράτησαν την οικονομία σε ανάπτυξη παρά την επιθετική σύσφιξη της Fed», έγραψε. «Είμαστε σε cruise control σε περιοριστικό έδαφος για εννέα μήνες».

Ενώ πολλά έχουν γίνει για την επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο φειδωλοί και πρακτικοί, μια παρόμοια τάση εξαπλώνεται επίσης σε ολόκληρη τη βιομηχανία.

Ενώ οι πωλήσεις οχημάτων εξακολουθούν να αυξάνονται, η δυναμική της ανάπτυξης επιβραδύνεται. Τα υψηλότερα επίπεδα αποθεμάτων ασκούν πίεση στις τιμές των οχημάτων, οι οποίες μειώθηκαν κατά 1% τον Μάιο, σύμφωνα με την Cox. Περίπου το 41,2% των οχημάτων που πουλήθηκαν τον περασμένο μήνα αφορούσαν συναλλαγές για λιγότερο από 40.000 $ —από περίπου 37% πριν από ένα χρόνο. Αυτό είναι ένα σημάδι ότι η ζήτηση της αγοράς μετατοπίζεται σε πιο προσιτά μοντέλα.

Όλα αυτά συνιστούν ένα αβέβαιο καλοκαίρι για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που γράφει ο Smoke θα μπορούσε να είναι πρόκληση «αν οι καταναλωτές πιστεύουν μαζικά ότι είναι καλύτερα να περιμένουν να αγοράσουν».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *