Μετά την οδύσσεια…η Ιθάκη! Ακόμη και την τελευταία στιγμή «παίζονταν» αν τα F-16 Block 50 θα περάσουν τη Δευτέρα το κατώφλι της επιτροπής εξοπλιστικών της Βουλής.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Είναι από τα λίγα προγράμματα που αν και αφορά στην κατακόρυφη αύξηση της επιχειρησιακής ευελιξίας της Πολεμικής Αεροπορίας, πήγε στη Βουλή και ήρθε πίσω στο Ελληνικό Επιτελείο, όχι μόνον μια φορά καθώς οι πολιτικές παλινωδίες λειτούργησαν ως ανάχωμα.
- Η «Οδύσσεια» του εκσυγχρονισμού για τα F-16 Block 50 φαίνεται πως θα κρατήσει μέχρι να ολοκληρωθεί αυτός ο πρώτος κύκλος της απόφασης για την αναβάθμιση στο επίπεδο Advanced++, μέχρις ότου ετοιμαστεί και το LOR for LOA.
Όταν η επίσημη επιστολή της Ελλάδας λάβει την Αμερικανική απάντηση, δηλαδή ύστερα από περίπου έναν χρόνο, τότε το χρονόμετρο θ’ αρχίσει να τρέχει αντίστροφα.
Και το σημαντικό γεγονός: ¨Ενας σχεδόν ενιαίος αεροπορικός στόλος με 121 διαλειτουργικά αεροσκάφη.
Αλλά όπως γράψαμε λίγες γραμμές πιο πάνω, το πρόγραμμα των F-16 Block 50 παραλίγο να μείνει και πάλι εκτός.
Πληροφορίες που φτάνουν στην Hellas Journal λένε, ότι και πάλι τα «50άρια» κινδύνευσαν να παραμείνουν στο γραφείο του υπουργού Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου, διότι υπήρξε παρέμβαση και πρόταση να προηγηθεί άλλο πρόγραμμα, το οποίο αφορά τις Ειδικές Δυνάμεις.
Ωστόσο, τόσο ο υπουργός όσο και το Επιτελείο του είχε εργαστεί πολλές ώρες μαζί με τους αεροπόρους για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση του προγράμματος που θα εκτοξεύσει την διαλειτουργικότητα του αεροπορικού στόλου, τοποθετώντας την πρώτη οροφή στα 121 αεροσκάφη που μπορούν να επικοινωνήσουν στο 100% μεταξύ τους και να φέρουν μια μεγάλη γκάμα «έξυπνων όπλων».
F-16 made in HAF…
Η αναβάθμιση των «50αριών» εντάσσεται στην υπάρχουσα σύμβαση των 83 F-16 Viper, δηλαδή στην FMS Case. Και αυτό ένα σεβαστό ποσοστό απαρτίων που βγήκαν από τα Advanced & Block 52 plus, αναμένουν την εκμετάλλευσή τους, εντασσόμενα στα F-16 Block 50.
Η βασική διαφορά των 83 αεροσκαφών Viper με τα 38 νέα Advanced είναι πως τα πρώτα θα έχουν το ραντάρ AESA ενώ τα δεύτερα θα «φορέσουν» το υφιστάμενο ραντάρ των αεροσκαφών του Αράξου, τα οποία σταδιακά μετατρέπονται και αυτά σε «οχιές».
- Μια ακόμη διαφορά που θα δείξει και πολλά στο μέλλον είναι πως τα F-16 Block 50 θα «μεταμορφωθούν» δια χειρός της Πολεμικής Αεροπορίας μιας και η αναβάθμιση πρόκειται να γίνει σε νέο υπόστεγο που θα κατασκευαστεί στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Ν. Αγχίαλο. Το κόστος του προγράμματος φτάνει τα 700 εκ. ευρώ και στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα ατρακτίδια Sniper, η πιστοποίηση των όπλων στο λογισμικό των υπό διαμόρφωση αεροσκαφών.
Τα περίπου 30 ατρακτίδια θ’ αντικαταστήσουν το «μουσειακό» Lantirn που χρησιμοποιούν τα γεράκια της Αγχιάλου και με τα νέα αυτά ηλεκτρονικά, ο κάθε ιπτάμενος έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης και στοχοποίησης μέσα στο σκοτάδι, για να κατευθύνει βόμβες.
Μια επιπλέον σημαντική παράμετρος έχει να κάνει με το «φιλί της ζωής» που λαμβάνουν τα F-16 Block 50, διότι οι ώρες πτήσεις τους πρόκειται να ξεπεράσουν τις 10.000. Στην υπηρεσία τους αυτά τα περίπου 25 χρόνια, έχουν ήδη 4000-5000 ώρες πτήσης.