Δημιουργούνται 60 campus | Manager με τον τίτλο του εκτελεστικού διευθυντή

Δημιουργούνται 60 campus | Manager με τον τίτλο του εκτελεστικού διευθυντή

Σαρωτικές αλλαγές στην τεχνική εκπαίδευση επιφέρει το νομοσχέδιο που παρουσίασε χθες στο υπουργικό ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

Πρακτικά, το επόμενο διάστημα θα συνενωθούν κτηριακά ΙΕΚ και ΕΠΑΛ και Επαγγελματικές Σχολές κατάρτισης, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται 60 campus. Εκεί θα μπει manager που θα τρέχει το σύστημα, με τον τίτλο του εκτελεστικού διευθυντή με αυξημένα προσόντα.

Παράλληλα, στην εξίσωση του campus θα προστεθούν και τα λεγόμενα ΓΕΑΣ, τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας που θα εξυπηρετούν πλέον και τα ΕΠΑΛ εκτός από τα ΙΕΚ, μέσα από τα οποία οι μαθητές θα ενημερώνονται για τις προοπτικές στην αγορά εργασίας.

Περιττό να αναφέρουμε ότι οι διαδικασίες ψηφιοποιούνται, τα προγράμματα σπουδών εκσυγχρονίζονται και θα υπάρξει πρόνοια και για την αναβάθμιση της κτιριακής υποδομής.

Πιερρακάκης: Τι αλλάζει στα ΕΠΑΛ και ΙΕΚ και στο Πανεπιστήμιο της Θράκης

Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες για την επαγγελματική εκπαίδευση, την Ακαδημία Αθηνών και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

Tις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας παρουσίασε στη χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης.

Στο νομοσχέδιο, το οποίο σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή, περιλαμβάνονται πρωτοβουλίες του υπουργείου για τρία θέματα αρμοδιότητάς του: την επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα και την τεράστια ανάγκη να επανασχεδιασθεί σε μεγάλο βαθμό, την αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών.

«Επικαιροποιούμε το πλαίσιο λειτουργίας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ώστε αυτό να ανταποκρίνεται ακόμα περισσότερο στις σύγχρονες προκλήσεις», δήλωσε ο υπουργός αναφορικά με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ, τα ΙΕΚ και τα Εργαστηριακά Κέντρα.

Σχετικά με την Ακαδημία Αθηνών, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε πως «εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο λειτουργίας με στόχο τη διαφάνεια, την ταχύτερη εκλογή νέων μελών, τη δικαιότερη ανάδειξη των συλλογικών της οργάνων και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της».

Η ανάρτηση του Κυριάκου Πιερρακάκη

«Παρουσιάσαμε στο Υπουργικό Συμβούλιο τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, την ενδυνάμωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Αθροίζοντας τις δυνάμεις των ΕΠΑΛ, των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων για την επίτευξη κλίμακας σε τοπικό επίπεδο και προβαίνοντας στον εμπλουτισμό τους με σύγχρονα προγράμματα σπουδών και οδηγών κατάρτισης, επικαιροποιούμε το πλαίσιο λειτουργίας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ώστε αυτό να ανταποκρίνεται ακόμα περισσότερο, στις σύγχρονες προκλήσεις.

Αναβαθμίζουμε το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ιδρύοντας νέα τμήματα σε ειδικότητες υψηλής ζήτησης και εντάσσοντας σε αυτό υφιστάμενα τμήματα που ήδη λειτουργούν στην περιφέρεια. Στο ίδιο πλαίσιο, υλοποιούμε μικρής κλίμακας αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη.

Και τέλος, εκσυγχρονίζουμε το πλαίσιο λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών με στόχο τη διαφάνεια, την ταχύτερη εκλογή νέων μελών, τη δικαιότερη ανάδειξη των συλλογικών της οργάνων και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της».

Νέο πλαίσιο λειτουργίας της Ακαδημίας Αθηνών και τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες για την επαγγελματική εκπαίδευση.

Για την επαγγελματική εκπαίδευση

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας με το προτεινόμενο νομοσχέδιο :

α) ενισχύεται η συνάρθρωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης με την ίδρυση Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ),

β) δημιουργείται μία σύγχρονη ταυτότητα των ΙΕΚ,

γ) διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία και προάγεται η αποτελεσματική συνεργασία των Εργαστηριακών Κέντρων με τις εκπαιδευτικές δομές που εξυπηρετούν,

δ) επεκτείνονται οι καινοτομίες των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας,

ε) σχεδιάζονται περιφερειακές δομές τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις αρχές των «ζωντανών εργαστηρίων»,

στ) ενδυναμώνονται τα περιφερειακά Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας,

ζ) ενισχύεται η επέκταση του θεσμού των ΙΕΚ ειδικής αγωγής για τους αποφοίτους των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων και Λυκείων, των γενικών λυκείων και των επαγγελματικών λυκείων και η) ιδρύονται Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ) ειδικής αγωγής για τους αποφοίτους των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης.

Για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Ιδρύονται δύο τμήματα (Ψυχολογίας και Εργοθεραπείας) στο Διδυμότειχο και στην Κομοτηνή, ενσωματώνονται επτά υφιστάμενα και λειτουργούντα τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (δύο από τη Δράμα, τέσσερα από την Καβάλα και του Παραρτήματος της Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο) και αναδιαρθρώνεται η Σχολή Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Ετσι αξιοποιούνται στο έπακρο οι υποδομές του δασικού χωριού στην Ελατιά Δράμας, ενώ παράλληλα θα λειτουργήσει εκεί το διεθνές κέντρο Περιβαλλοντικής και Αθλητικής Εκπαίδευσης και Ερευνας.

Ακόμα, το Παράρτημα του Τμήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου μεταφέρεται στην Αλεξανδρούπολη, όπου λειτουργεί η Σχολή Επιστημών Υγείας η οποία υποστηρίζεται από το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.

Με τον τρόπο αυτό, το ΔΠΘ θα ενσωματώσει όλα τα τμήματα που είναι εγκατεστημένα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, γεγονός που θα το καταστήσει το τρίτο μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας καθώς θα αποτελείται από 30 τμήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *