3 νέα deals αγοραπωλησιών πλοίων από παραδοσιακές ναυτιλιακές οικογένειες

Πίνακας Περιεχομένων

3 νέα deals αγοραπωλησιών πλοίων από παραδοσιακές ναυτιλιακές οικογένειες

Όλα τα ρεκόρ έχουν καταρρίψει οι φετινές συναλλαγές στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς τα υγιή επίπεδα των ναύλων ενισχύουν το ενδιαφέρον των εφοπλιστών για νέα deals.

Του Γιώργου Γεωργίου

Οι τελευταίες ημέρες είναι ενδεικτικές για το ρυθμό, με τον οποίο αλλάζουν “χέρια” τα βαπόρια. “Βλέπουμε ισχυρή δραστηριότητα, η οποία έρχεται σε ευθυγράμμιση με την πρόσφατη ανάκαμψη στα έσοδα (από τη διόρθωση του προηγούμενου διαστήματος) και την ήπια πτώση των τιμών των περιουσιακών στοιχείων” σημειώνουν οι αναλυτές του οίκου Allied Shipbroking.

Πράγματι, οι τιμές των περισσότερων μεταχειρισμένων bulk carriers εμφανίζουν μία πτώση στα τέλη Νοεμβρίου, συγκριτικά με τα αντίστοιχα επίπεδα που καταγράφονταν στα τέλη Οκτωβρίου. Για παράδειγμα, ένα μεταχειρισμένο capesize, ηλικίας 10 ετών, κοστίζει σήμερα 34 εκατ. δολάρια, έναντι 36,5 εκατ. δολαρίων ένα μήνα πριν (μείωση 6,8%). Ωστόσο, αυτό το ποσό παραμένει αρκετά μεγαλύτερο από τη μέση τιμή της τελευταίας πενταετίας.

3 νέα deals αγοραπωλησιών πλοίων από παραδοσιακές ναυτιλιακές οικογένειες

Δύο νέα deals

Φυσικά από τις συμφωνίες του τελευταίου διαστήματος δε θα μπορούσαν να λείπουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι πρωταγωνιστούν στην αγορά μεταχειρισμένων bulk carriers.

Αρχικά, η A.M. Nomikos, συμφερόντων της οικογένειας Νομικού, φέρεται να συνεχίζει τις πωλήσεις πλοίων. 

Ειδικότερα, όλα τα ναυλομεσιτικά reports της τελευταίας εβδομάδας αναφέρουν ότι η εταιρεία παραχώρησε το ultramax “Noni” (χωρητικότητας 61.631 dwt και κατασκευής 2015 στην Κίνα), έναντι 27,5 εκατ. δολαρίων. Το τίμημα φαίνεται πως είναι κοντά στα επίπεδα της αγοράς για ένα πλοίο αυτών των προδιαγραφών.

Επίσης, Seasure Shipbroking και Allied καταγράφουν και την πώληση του panamax “Braveheart” (χωρητικότητας 74.117 dwt και κατασκευής 2001 στην Ιαπωνία), έναντι 13 εκατ. δολαρίων. Το τίμημα για το βαπόρι, το οποίο πέρασε ειδική επιθεώρηση και δεξαμενισμό, θεωρείται ικανοποιητικό. Άλλωστε, η αξία του την ημέρα της πώλησης, σύμφωνα με τη VesselsValue, διαμορφωνόταν στα 11,9 εκατ. δολάρια.

Όπως έγραψε πρόσφατα το Capital.gr, η A.M. Nomikos φέρεται να έχει πουλήσει τρία ακόμα bulk carriers μέσα στο έτος, ενώ έχει αγοράσει κι ένα βαπόρι.

Μία ακόμη εταιρεία με έντονη δραστηριότητα στον κλάδο μεταχειρισμένων είναι και η NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, η οποία έχει ενισχύσει το στόλο της από την αρχή του έτους με μεταχειρισμένα bulkers, τύπου capesize, αλλά και υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs).

Δύο διαφορετικές ναυλομεσιτικές πηγές συνδέουν τώρα τη ναυτιλιακή με την αγορά του post panamax “Mayfair Spirit” (χωρητικότητας 93.257 dwt και κατασκευής 2011 στην Κίνα). Η τιμή αγοράς προσδιορίζεται στη “ζώνη” των 18-19 εκατ. δολαρίων.

Το deal φαίνεται πως συνοδεύεται και από ναύλωση για το βαπόρι μέχρι την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου 2022. Το ύψος των ναύλων εκτιμάται από την Xclusiv Shipbrokers στα 34.500 δολάρια ημερησίως.

H πλατφόρμα δεδομένων Equasis εντοπίζει 28 πλοία (bulk carriers και tankers) στο στόλο της εταιρείας. 

3 νέα deals αγοραπωλησιών πλοίων από παραδοσιακές ναυτιλιακές οικογένειες

Η παραγγελία

Παράλληλα, όμως, με τις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων bulk carriers, καταγράφονται και επενδύσεις σε νεότευκτα.

Συγκεκριμένα, η Samos Steamship, συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση, συνδέεται από ναυλομεσίτες με την παραγγελία δύο bulk carriers, τύπου capesize, σε γιάρδα της Ιαπωνίας.

H ναυλομεσιτική Banchero Costa υπολογίζει το τίμημα για κάθε πλοίο στα 60 εκατ. δολάρια, επίπεδα που συμβαδίζουν με αυτά της αγοράς για τη ναυπήγηση ενός capesize. 

Η παραγγελία επιβεβαιώνεται από τη λίστα νεότευκτων που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της ναυτιλιακής. Με βάση την ίδια λίστα, διαπιστώνεται ότι το ένα πλοίο θα παραδοθεί στο τρίτο τρίμηνο του 2023 και το δεύτερο στο πρώτο τρίμηνο του 2024.

Σημειώνεται ότι μέσα στο 2021 η Samos Steamship φέρεται να έχει παραγγείλει τέσσερα δεξαμενόπλοια. Η αξία των επενδύσεων αποτιμάται από τον οίκο VesselsValue στα 250 εκατ. δολάρια.

Ωστόσο, η εταιρεία είναι δραστήρια και στη second hand αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε νωρίτερα μέσα στο έτος η VesselsValue με το Capital.gr, η ναυτιλιακή παραχώρησε τρία bulk carriers στο πρώτο εξάμηνο, έναντι 70 εκατ. δολαρίων.

Η Samos Steamship διαχειρίζεται, με βάση την ιστοσελίδα της, ένα στόλο 20 βαποριών, tankers και bulk carriers, χωρίς τις υπό ναυπήγηση μονάδες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *