Η Bank of America αθετούσε προνόμια που είχε υποσχεθεί σε ορισμένους από τους πελάτες πιστωτικών καρτών της, χρέωνε διπλά προμήθειες υπερανάληψης και άνοιξε κρυφά λογαριασμούς καρτών σε ονόματα των πελατών της χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή τους, δήλωσαν οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ την Τρίτη.
Από την Emily Flitter/New York Times
Η υπηρεσία του Ελεγκτή του Νομίσματος (Comptroller of the Currency) και του Γραφείου Οικονομικής Προστασίας των Καταναλωτών, που εποπτεύουν τον τραπεζικό κλάδο, επέβαλαν πρόστιμα 150 εκατομμυρίων δολαρίων στη δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας για αυτό που ονόμασαν «άχρηστα τέλη» για τους πελάτες της, καθώς και κακή διαχείριση των λογαριασμών πελατών. Μερικοί από αυτούς πλήρωσαν έως και 35 $ σε προμήθειες υπερανάληψης πολλές φορές σε μία μόνο συναλλαγή για λογαριασμούς που είχαν ανεπαρκή κεφάλαια.
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Ως μέρος της δράσης του γραφείου καταναλωτών, η τράπεζα θα επιστρέψει περισσότερα από 80 εκατομμύρια δολάρια σε πελάτες που χρεώθηκαν «άχρηστα τέλη» ή αρνήθηκαν μπόνους επιβράβευσης και θα αποζημιώσει πελάτες που είχαν δημιουργήσει κάρτες στο όνομά τους εν αγνοία τους.
Οι πρακτικές της Bank of America ήρθαν στο φως ως μέρος ενός ενδελεχούς ελέγχου σε ολόκληρο τον κλάδο των τραπεζών που διέταξε ο Πρόεδρος Biden το 2022, σχετικά με τα τέλη που χρεώνουν εταιρείες για τους πελάτες τους. Η Bank of America προέβη σε τέτοιες πρακτικές το 2021 και το 2022, σύμφωνα με τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.
«Αυτές οι πρακτικές είναι παράνομες και υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των πελατών», δήλωσε ο Rohit Chopra, διευθυντής του γραφείου καταναλωτών σε ανακοίνωση του. «Το Γραφείο Οικονομικής Προστασίας Καταναλωτών θα βάλει τέλος σε αυτές τις πρακτικές σε όλο το τραπεζικό σύστημα» ανέφερε συγκεκριμένα.
Οι ρυθμιστικές αρχές είπαν ότι η Bank of America είχε επιβάλει ακατάλληλα τέλη υπερανάληψης με διπλή χρέωση πελατών για την ίδια συναλλαγή.
Η πρώτη χρέωση θα ήταν ένα πρόστιμο 35 $ για «ανεπαρκή κεφάλαια» που επιβάλλεται σε έναν πελάτη που προσπθεί να πληρώσει για κάτι με επιταγή ή αυτοματοποιημένη συναλλαγή χωρίς να έχει τα απαραίτητα κεφάλαια για να το κάνει.
Η συναλλαγή θα απορρίπτονταν, αλλά εάν ο έμπορος που προσπαθούσε να εισπράξει τα χρήματα υπέβαλλε εκ νέου αίτημα πληρωμής, τα χρήματα θα περνούσαν και μία άλλη χρέωση 35 $ θα έφτανε στον λογαριασμό του πελάτη, αυτή τη φορά ως χρέωση υπερανάληψης ή θα απρρίπτονταν ξανά, επιβαρύνοντας τον με ένα δεύτερο τέλος «ανεπαρκών κεφαλαίων».
Εκπρόσωπος της Bank of America είπε ότι η τράπεζα μείωσε «οικειοθελώς» τις προμήθειες υπερανάληψης από τα 35 δολάρια στα 10 δολάρια στις αρχές του 2022 και εξάλειψε την ποινή των 35 δολαρίων για «ανεπαρκή κεφάλαια». Έκτοτε έχει δει μια πτώση 90% στα έσοδα από τέτοια τέλη, είπε ο εκπρόσωπος.
Εκτός από τη δράση για τις προμήθειες υπερανάληψης που ελήφθησαν από κοινού από τις δύο ρυθμιστικές αρχές, το γραφείο καταναλωτών είπε ότι είχε ανακαλύψει δύο άλλους τομείς όπου η τράπεζα κακομεταχειριζόταν τους πελάτες.
Για ορισμένους που παρασύρθηκαν να ανοίξουν νέους λογαριασμούς πιστωτικών καρτών, το γραφείο διαπίστωσε ότι η Bank of America δεν είχε παράσχει τα μπόνους εγγραφής που είχε υποσχεθεί σε πελάτες που άνοιξαν λογαριασμούς μέσω τηλεφώνου ή αυτοπροσώπως αντί για διαδικτυακά.
Η υπηρεσία ανέφερε επίσης ότι είχε αποκαλύψει ορισμένες περιπτώσεις υπαλλήλων της Bank of America που άνοιξαν νέες κάρτες σε ονόματα πελατών χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή τους, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους πωλήσεων.
Αυτοί οι ψεύτικοι λογαριασμοί φάνηκε να αποτελούν μόνο «ένα μικρό ποσοστό» των νέων λογαριασμών της Bank of America, σύμφωνα με το γραφείο καταναλωτών. Συγκριτικά, τέτοιες πρακτικές ήταν ευρέως διαδεδομένες στην Wells Fargo, οδηγώντας σε χρόνια ερευνών από ομοσπονδιακές και κρατικές αρχές που είχαν ως αποτέλεσμα δισεκατομμύρια δολάρια σε κυρώσεις.
Οι ενέργειες των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν μια σημαντική κίνηση εναντίον ενός μεμονωμένου ιδρύματος σχετικά με τα «άχρηστα τέλη», αλλά όχι το μεγαλύτερο. Τον Δεκέμβριο, το γραφείο καταναλωτών άσκησε τη μεγαλύτερη αγωγή του ποτέ εναντίον τράπεζας ζητώντας 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια από την Wells Fargo για τέτοιες προμήθειες.
Τον Σεπτέμβριο, το γραφείο διέταξε την Regions Bank, έναν μεσαίο δανειστή, να πληρώσει 50 εκατομμύρια δολάρια σε ένα ταμείο αρωγής για τα θύματα-πελάτες της και να τους επιστρέψει 141 εκατομμύρια δολάρια όσον αφορά τέλη υπερανάληψης.
Ο τραπεζικός κλάδος στις ΗΠΑ προσπάθησε πρόσφατα να προλάβει τις ρυθμιστικές καταστολές σχετικά με τις προμήθειες πελατών. Αρκετές από τις μεγαλύτερες ανακοίνωσαν αλλαγές στις πολιτικές υπερανάληψης στα τέλη του 2021 και στις αρχές του 2022. Οι εμπορικοί όμιλοι υποστήριξαν αργότερα ότι οι αλλαγές που έκαναν οι τράπεζες από μόνες τους σήμαιναν ότι δεν ήταν απαραίτητοι νέοι νόμοι ή κανονισμοί που να διέπουν τις προμήθειες υπερανάληψης.
«Αυτές οι μεταρρυθμίσεις από τις μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας έγιναν χωρίς ρυθμιστική ή νομοθετική παρέμβαση και συλλογικά αντιπροσωπεύουν μια μεταμορφωτική στιγμή για τον κλάδο», έγραφε ο Lindsey Johnson, πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Τραπεζών, μιας ομάδας λόμπι, σε ένα άρθρο γνώμης τον Σεπτέμβριο.