Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών και τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου ανακοινώνονται τελικά οι προσλήψεις πάνω από 9.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών (Β΄ φάση) σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr
Υπενθυμίζουμε ότι στην Α΄ φάση φέτος προσλήφθηκαν συνολικά 28.730 αναπληρωτές.
Στη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών περιλαμβάνονται και προσλήψεις ΖΕΠ και ΔΥΕΠ καθώς το Έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σημείωνε: “Παρακαλούμε όπως προβείτε στην ηλεκτρονική καταχώριση απευθείας στο ΟΠΣΥΔ των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των ΔΥΕΠ, των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ Ζ.Ε.Π. (ενόψει της ίδρυσής τους)”.
Ωστόσο στην παρούσα φάση δεν καταχωρίζονται λειτουργικά κενά των τμημάτων εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» (Μ.Ν.Α.Ε.) καθώς και του Έτους Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Παιδείας έχει λάβει έγκριση πρόσληψης για 41.900 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, συνολικά, για το τρέχον σχολικό έτος ενώ πέρσι συνολικά προσελήφθηκαν πάνω από 50.000 αναπληρωτές.
Αυτό σημαίνει ότι φέτος θα έχουμε περικοπές προσλήψεων αναπληρωτών καθώς πέρσι είχαμε περίπου 55.000 (αναπληρωτές και μόνιμους που πήραν σύνταξη) ενώ φέτος ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας στοχεύει συνολικά 52.000 περίπου (41.900 αναπληρωτές και 10.000 μόνιμοι).
Ψαλίδι φέτος και στα ΖΕΠ της πρωτοβάθμιας, όπου ενώ οι ενταγμένες μονάδες είναι αυξημένες (1.228 δημοτικά σχολεία εντάχθηκαν φέτος σε ΖΕΠ, έναντι 1.093 πέρυσι), οι πιστώσεις είναι μειωμένες (910 μόνο πιστώσεις για ΠΕ70 και 49 για ΠΕ30, έναντι 950 πιστώσεων ΠΕ70 και 48 ΠΕ30 πέρυσι).
Δηλαδή πέρυσι δόθηκε έγκριση για την πρόσληψη 950 δασκάλων για 1.093 σχολεία με ιδρυμένη Τ.Υ., ενώ φέτος δίνεται έγκριση για την πρόσληψη 910 δασκάλων, όταν τα σχολεία με ιδρυμένη Τ.Υ. είναι 1.228.
Στην Α΄ φάση φέτος προσλήφθηκαν συνολικά 28.730 αναπληρωτές.
Περίπου 18.000 εκπαιδευτικά κενά παραμένουν στα σχολεία
Απλά μαθηματικά: 52.000 + 4.000 – 10.000 – 28.000 = 18.000 κενά στα σχολεία
Φέτος έγιναν 10.000 διορισμοί και έχουν μέχρι τώρα προσληφθεί 28.000 αναπληρωτές.
Όπως έχει επισημάνει εδώ και μέρες το alfavita.gr απλά μαθηματικά καταδεικνύουν πως η χρονιά ξεκινάει με περίπου 18.000 κενά σε όλη τη χώρα.
Υπουργείο Παιδείας: Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αυτές γίνονται με βάση τα αρμοδίως δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1,2 και 3 του άρθρου 4 «Προσδιορισμός λειτουργικών κενών» της υπ΄αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β΄) ΥΑ, με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.» (ΦΕΚ 3344/10-8-2020), ενώ, σύμφωνα με την παρ. 4 αυτού, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης, εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με βάση τις κατά την παρ.3 λειτουργικές ανάγκες, καθώς και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.
Παρακάτω δείτε τις παραγράφους 1,2 και 3 του άρθρου 4 της Υπουργικής Απόφασης 104627/ΓΔ5/2020
Άρθρο 4
Προσδιορισμός των λειτουργικών αναγκών.
1. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα και οπωσδήποτε όταν τους ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσδιορίζουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων αρμοδιότητάς τους ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, καθώς και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.
2. Οι λειτουργικές ανάγκες προσδιορίζονται και καταχωρίζονται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. αφού ληφθούν υπόψη τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση, οι θέσεις εκπαιδευτικών, το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν και η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία που υπηρετούν ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι λειτουργικές ανάγκες σε μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
3. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούν τις καταχωρισμένες στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους και, αφού αξιοποιήσουν το σύνολο των μέσων ελέγχου που διαθέτουν, τις οριστικοποιούν, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο.
4. Ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις κατά την παρ. 3 του παρόντος λειτουργικές ανάγκες και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.